Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1996
Hei, har en liten case ute og går som jeg lurer på om det lar seg gjøre noe med. Det har seg slik at jeg har en bil type BMW 116 -12 og denne finurlige saken har bluetooth handsfree, men ikke bluetooth lyd for å spille av musikk, det finnes aux og usb inngang til bilen så å spille av musikk i seg selv er ikke noe problem, men ønsker å sjekke ut rondt omkring om det er mulighet for å få tak i ett adapter til bilen slik at jeg kan spille av musikk via bluetooth og kanskje også få bruke multifunksjons rattet til å skifte sanger etc med. Er også en stor fordel om jeg kan bruke handsfree funksjonen samtidig som jeg spille av musikk via bluetooth. Noen som har erfaring med dette og kan anbefale noe?
Personlig anbefaler jeg deg å høre med bilradiospesialisten, de har lang erfaring og skaffer det meste av moduler, adaptere og installasjonsveiledninger.
Det kan kodes inn, eller så kan du kjøpe en AUX - Bluetooth adapter
Antar det er en "F20", og da kan nok dette løses med koding. Alternativt kan du kjøpe en tune2air, denne plugges i USB- og aux-kontaktene, og gir deg informasjon på skjermen, kan styres med knapper på rattet og alt det der.

Hører du med bilradiospesialisten o.l. får du ofte dårlige og dyre løsninger, da de baserer seg på universale produkter. Det er bedre å forhøre seg på merkeforum når det gjelder slike ting, som f.eks. bimmers.no i dette tilfellet.
Sist endret av awt; 19. mars 2018 kl. 23:05.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Ja googla litt angående koding og ser at det kan gjøres så lenge du har rette "boksen" bak i bagasje rommet. Noe anelse om hva ennslik jobb kan koste da en antar at en ikke får det til selv oc må på verksted..
Verksted kan ikke gjøre slikt, de har heller ikke peiling. Du må finne en privatperson med litt peiling (det finnes endel av de), og jeg vil anta prisen vil være 2-500,- et sted.
Sitat av TobiasB331 Vis innlegg
Det kan kodes inn, eller så kan du kjøpe en AUX - Bluetooth adapter
Vis hele sitatet...
Her sier du noe interresant. Kjenner du noen som har gjort dette? Hvordan er selve prosessen?
Kom deg på bimmers.no!
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Sitat av awt Vis innlegg
Antar det er en "F20", og da kan nok dette løses med koding. Alternativt kan du kjøpe en tune2air, denne plugges i USB- og aux-kontaktene, og gir deg informasjon på skjermen, kan styres med knapper på rattet og alt det der.

Hører du med bilradiospesialisten o.l. får du ofte dårlige og dyre løsninger, da de baserer seg på universale produkter. Det er bedre å forhøre seg på merkeforum når det gjelder slike ting, som f.eks. bimmers.no i dette tilfellet.
Vis hele sitatet...
Lest meg opp litt igår på koding, ser ikke ut som det er noe big deal om du gjør det nøyaktigt. Men fant ut at jeg har ett lite problem og det er at jeg mangle " Combox " som skal ligge bak i bagasje rommet. Ser ut så jeg trenger denne om jeg skal få til å kode, og en Combox ligger på 4000+ så vet ikke om det lønner seg egentlig.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Lest meg opp litt igår på koding, ser ikke ut som det er noe big deal om du gjør det nøyaktigt. Men fant ut at jeg har ett lite problem og det er at jeg mangle " Combox " som skal ligge bak i bagasje rommet. Ser ut så jeg trenger denne om jeg skal få til å kode, og en Combox ligger på 4000+ så vet ikke om det lønner seg egentlig.
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg nok gått for noe integrert eller en type adapter Kan jo bytte spiller osv også, men jeg er heller kjent med japsebiler der, hvordan bmw har du?
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
BMW 116d 2012 modell så er vel den som heter F20 om jeg ikke tar feil.
Ja regner me de blir adapter da