Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5298
Jeg liker ikke å plukke opp matrester fra vasken og kunne tenke meg å hatt en slik kvern som amerikanerne har under vasken der du kan skrelle poteter og grønnsaker i vasken og trøkke det ned i kverna

Jeg søkte på kvern til vask på google men fant desverre ingenting
Søk heller på "avfallskvern", da finner du nok det du leter etter.
Her er noen iallefall: http://www.vvskupp.no/search?q=matav...FcICcwodVzgAXQ

Søk på matavfallskvern.
Sitat av svaart Vis innlegg
Her er noen iallefall: http://www.vvskupp.no/search?q=matav...FcICcwodVzgAXQ

Søk på matavfallskvern.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, det er akkurat slike jeg er ute etter De er de visst ulovlige i de fleste kommuner så da gjenstår det bare å ta en telefon til de på mandag.

Det er alltid noen miljøhorer i kommunestyrene som skal ødelegge for alle
kjedelig streiting
Sitat av freak_freak Vis innlegg
Tusen takk, det er akkurat slike jeg er ute etter De er de visst ulovlige i de fleste kommuner så da gjenstår det bare å ta en telefon til de på mandag.

Det er alltid noen miljøhorer i kommunestyrene som skal ødelegge for alle
Vis hele sitatet...
Nå sikter du ganske så feil her. Det er ikke av hensyn til miljøet det er forbudt, men av kapasitethensyn hos renseanleggene.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Nå sikter du ganske så feil her. Det er ikke av hensyn til miljøet det er forbudt, men av kapasitethensyn hos renseanleggene.
Vis hele sitatet...
Da traff jeg helt isåfall helt rett
I stedet for å putte masse dritt i rørene kan du ikke slutte å kaste matrester i vasken?
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
I stedet for å putte masse dritt i rørene kan du ikke slutte å kaste matrester i vasken?
Vis hele sitatet...
Det er et alternativ
Ridder av 1. klasse
Sitat av freak_freak Vis innlegg
Tusen takk, det er akkurat slike jeg er ute etter De er de visst ulovlige i de fleste kommuner så da gjenstår det bare å ta en telefon til de på mandag.

Det er alltid noen miljøhorer i kommunestyrene som skal ødelegge for alle
Vis hele sitatet...
Er som legalize_it sier, det ville krevd mye større kapasitet på renseanleggene. En annen ting det ville medført var en kraftig økinig i rottebestanden... Jo mer avfall folk skyller ned i avløpet, jo mer mat får rottene
Skjønner det ikke... spis opp maten din gutt! evt frys ned til senere.... == penger spart
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Bruk bosset for det der er verdt...For meg er saken din bare en liten bagatell, men som koster deg dyrt. Spis opp, restene som er til overs kaster du....i...hvor? Bosset...
Eventuelt så kan TS kjøpe seg kvern og ha en liten oppsamlingsdunk under kverna, hvor vannet renner gjennom men avfallet blir liggende igjen. Flere bekjente som har et slikt system, og det fungerer utmerket.
To ting det kan være verdt å tenke på før du går til innkjøp av kvern:
- Har du plass? Disse kvernene tar en del plass, så hvis du har skuffer i stedet for skap, eller søppelkasse under vasken, kan det hende du sliter litt. Du bør også sjekke om avløpsrøret må flyttes på.
- Og apropos rør; det er ikke bare kapasiteten hos renseverket som har betydning. Avløpsrøret fra kjøkkenet må også klare å ta unna for avfallet. Med mindre du går for en variant som samler opp avfallet under vasken.