Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 772
Oppgraderte nylig hovedkort og CPU, henholdsvis MSI Z87-G45 og i5-4670K.
Etter det har jeg slitt med en del bluescreens, men vet ikke hvor jeg skal starte å feilsøke. Har for øyeblikket ikke overclocket noe, eneste jeg har gjort i BIOS er å satt RAM-brikkene til 1600MHz fordi BIOS ikke gjør det selv.

Hvor burde jeg starte å feilsøke for å finne feilen? Skal kjøre Memtest og HDD-test så fort jeg får anskaffet meg en minnepinne, men tar i mot all hjelp inntil da.

Legger til dump files nederst i innlegget.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
har du reinstallert windows? det må du ved bytte av Hk
Trådstarter
96 2
Sitat av Lima Vis innlegg
har du reinstallert windows? det må du ved bytte av Hk
Vis hele sitatet...
Ja, reinstallere Windows var det første jeg gjorde.
Hei. Du ser ut til å ha flere problemer, men tror det meste ligger i minnet ditt. Kjør memtest over natten; må ha minst 8 passes og 0 errors.

Oppdater også alt i Windows update.

Gjør dette her også : Locate Command Prompt (should be in All Programs > Accessories > System Tools or maybe in the Accessoriies listing> right click and 'run as administrator.> Type <chkdsk /r> no parentheses > folow the instructions and reboot when asked and it will check the disk..

Skru også av drive verifier. "Start > type verifier in the Search programs and files box and press "Enter" > Delete existing settings > Finish"
Trådstarter
96 2
CHKDSK fant ingen feil, og Driver Verifier skal nå være skrudd av. Jeg har mistanke om at det er RAM-brikkene som er problemet, siden jeg bruker opp igjen de jeg hadde på forrige rig, og mener å huske det var noe krøll der og.

Jeg skal kjøre Memtest først og fremst for å være på den sikre siden, men hvis det viser seg at det er RAM-brikkene, er det noen som har anbefalinger på noen nye? 8GB holder i massevis, og helst 1600 MHz-brikker.
Sitat av Exhizor Vis innlegg
CHKDSK fant ingen feil, og Driver Verifier skal nå være skrudd av. Jeg har mistanke om at det er RAM-brikkene som er problemet, siden jeg bruker opp igjen de jeg hadde på forrige rig, og mener å huske det var noe krøll der og.

Jeg skal kjøre Memtest først og fremst for å være på den sikre siden, men hvis det viser seg at det er RAM-brikkene, er det noen som har anbefalinger på noen nye? 8GB holder i massevis, og helst 1600 MHz-brikker.
Vis hele sitatet...
Yes, kjør en memtest å si hvordan det går. Får du errors, så må du teste en og en brikke og på forskjellige plasser på hovedkortet ditt - eller kjøpe 2 nye
Trådstarter
96 2
Har nå tatt ut to av RAM-brikkene som jeg suspecta for å være korrupte; har ikke hatt problemer siden. Jeg har bestilt meg to nye nå, 4GB x 2. Spørsmålet mitt er om jeg fortsatt kan ta i bruk de to brikkene jeg har og som er i orden, sammen med de nye. Ha 4GB x 2 i slot 1 og 3 av de nye, og samtidig bruke av de gamle(2GB x 2) i slot 2 og 4?
Sist endret av Exhizor; 18. februar 2014 kl. 19:29.
Bør fungere bra det.
Så BSOD er borte?
Bare å bruke rambrikkene så lenge de fungerer, men det finner du vel fort ut.
Trådstarter
96 2
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Så BSOD er borte?
Bare å bruke rambrikkene så lenge de fungerer, men det finner du vel fort ut.
Vis hele sitatet...
Ja, har vært stabilt helt siden jeg tok ut to av brikkene. Har prøvd å recreate BSOD med stress tests og sådan, men har ikke fått det. Begge typene av brikkene har samme timings, eneste er forskjellig spenning, men det skal vel BIOS klare å ordne selv, hvis dem er kompatible med hverandre.
Sist endret av Exhizor; 18. februar 2014 kl. 20:16.
Da var det jo tydeligvis brikkene. Hvorfor du skal stappe dem inn igjen ser jeg ikke.
Trådstarter
96 2
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Da var det jo tydeligvis brikkene. Hvorfor du skal stappe dem inn igjen ser jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg har jo fortsatt to brikker sittende i som er i topp stand, som jeg tenkte å bruke igjen sammen med de nye jeg har bestilt.
Som sagt går dette helt bra. Ikke uvanlig å blande to par med minnebrikker da de fleste ikke får tak i de samme som sitter i pc'en fra før ved oppgradering.