Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4476
burde vært möderatör
Way to go med å ignorere 90% av innlegget mitt, lol.

Anyways, at du bruker såpass lang tid på å tenke ut hva låtene dine skal bety er flott det, men det er absolutt ikke nødvendig å ha en dypere mening bak elektronika for at det skal høres fett ut. Som jeg sa ganske tydelig, dette er 100% individuelt. Savant kan lage et gullkorn i løpet av et par dager, mens du vanligvis trenger et par måneder. Jeg ser ikke hvordan din... uhm, langtekkelige arbeidsprosess er et argument på noen som helst måte :P

Savant og flere andre artister legger til tider ut previews og uferdige demoer før albumene deres kommer ut, slik at man kan høre hvordan låtene høres ut i arbeidsprosessen. Er sikkert mange artister som ikke tar seg pauser fra arbeidet sitt, men jeg vil egentlig tro de fleste gjør det, ettersom det er et godt kjent triks i alle kreative yrker.

Er enig i at mye av dagens pop er dritt ja, men er også litt bra og endel middelmådige greier. Sånn som det alltid har vært...
Denne tråden har blitt ubrukelig fordi:

#1: Det blir diskutert hva som er bra og dårlig musikk: Musikk er ikke en sport hvor det er om å være raskest eller best, musikk er kunst og individuelt. Alle har forskjellige meninger om hva som er bra musikk.

#2: Om igjen og om igjen blir det sammenlignet musikk i totalt forskjellige sjangre. f.eks 60-talls-rock og justin bieber. Dette er også helt unødvendig.

Avansert musikk gjør ikke musikken nødvendigvis ''bedre'' en andre. Isåfall ville jo symfonier eller frijazz vært ''best'', tre enkle gitar-akkorder kan bringe frem like mye følelser i rett kontekst. Musikk er en individuell sak hvor alle har sine preferanser på hva som er bra og dårlig. Det er kunst og kunst handler ikke om å være raskest eller komme først. Det handler om å formidle følelser. Denne diskusjonen har utviklet seg til å bli en tråd hvor en haug med folk synser om hva som er bra og dårlig. Tror dere har misforstått hva musikk handler om.
Sist endret av Cheese; 14. april 2013 kl. 22:54.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Egentlig kan denne tråden bare stenges nå. Folk vil alltid klage over at shit var bedre før, enten det gjelder musikk, ungdommens oppførsel eller Freia melkesjokolade. Det er ganske meningsløst egentlig :>
Vis hele sitatet...

Freia melkesjokolade smakte mye bedre før dem valgte å bytte fra sølvfolie og papirembalasje om til lufttett plastikkembalasje..
Sist endret av Bombasa; 15. april 2013 kl. 01:40.