Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1136
første gangen jeg satt inn usb ledningen til ekstern hardisken funka den og kom opp men nå kommer den ikke opp lenger uansett hvor mange ganger jeg skrur den av eller på eller tar usb ledningen ut og inn??
Du må gå på enhetsbehandler å se om hard disken dukker opp som partisjon der, hvis den gjør det, prøv å endre navn på partisjonen, da vil den som regel dukke opp under min datamaskin. Hvis ikke, så er ikke disken lenger villig til å sammarbeide med datamaskinen din.
7777777's Avatar
Trådstarter
32 7
enhetsbehandling? uansett..
jeg fikk den opp igjen ved å skrive inn komandoene:
mkdir /home/USER/files
sudo mount /dev/sdb1 /home/USER/files
Vis hele sitatet...
men når jeg restarter pcen, blir den borte igjen.. og jeg må skrive det på nytt igjen hver gang..
noe jeg kan gjøre med det?
Sist endret av 7777777; 9. mars 2011 kl. 06:11.
Jeg ville prøvd å se hva som kommer opp i enhetsbehandler.
Jeg har hatt mye lignende problemer tidligere, og det har som regel
latt seg løse ved å endre navn på partisjonen den eksterne disken er tildelt.


På XP:
kontrollpanel - administrative verktøy - datamaskinbehandler - enhetsbehandling
7777777's Avatar
Trådstarter
32 7
Du det er linux det er snakk om
Ser nå at tråden ligger under linux.
Men du bør da i hvertfall nevne det i trådteksten.
Hvilken distro kjører du? Jeg er ganske sikker på at Ubuntu pleier å gjøre dette automagisk.

Uansett, om du ønsker at disken skal mountes automatisk så er du nok nødt til å legge inn en linje i /etc/fstab. Der du spesifiserer partisjonen du ønsker å mounte (/dev/sdb1) og katalog du ønsker å mounte til (/home/USER/files). Kjør en man fstab så finner du ut av resten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan legge det til i fstab:

/mnt/sdb1 /home/USER/files auto gid=1000 0 0