Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3726
http://www.aftenposten.no/kul_und/kultur/d203555.htm

Eminem kan havne i fengsel



I retten. Dom i saken mot Eminem faller tirsdag kveld.

FOTO:MAX ORTIZ/AP
Rap-artisten Eminem har innrømmet våpenbesittelse, og i kveld faller dommen.

Aftenposten Interaktiv

Eminem (27), eller Marshall Mathers III som er hans egentlige navn, innrømmet i februar i år at han var i besittelse av en pistol under et uheldig nattklubb-besøk i juni i fjor.

Eminem og kona Kimberly var på nattklubben Hot Rocks i Detroit, da de møtte en bekjent. Eminem fikk raseriutbrudd da han så vennen kysse kona, og skal ifølge vitner ha mishandlet vennen før han truet ham på livet mens han viftet med en pistol.

Det kom senere frem at pistolen ikke var ladd, men dommer Anthony Viviano så ingen formildende omstendigheter.

I februar i år startet rettssaken mot rap-artisten, der han ble tiltalt for mishandling og ulovlig besittelse av våpen. I håp om å få en mildere dom, erkjente Eminem seg skyldig i våpenbesittelse, mot at tiltalen om mishandling ble trukket.

Tirsdag kveld norsk tid faller dommen mot rap-stjernen, og et fengselsopphold er ikke utelukket, skriver Aftonbladet.

I verste fall kan Eminem risikere 17 måneders fengsel.

Eminem har til nå hatt et rent strafferettslig rulleblad, noe hans forsvarere mener kan virke formildende på straffeutmålingen.
Gutten overlever aldri fengsel, han kommer til å knekke sammen...

Forresten, jeg tipper dette er et ledd i image greia hans, for å få han til å virke litt gangster, tviler på at han blir dømt, akkurat som med P. Diddy (tidligere Puff Daddy) han slapp straff, men stakkars Shyne, ja han måtte i fengsel..

[ 10-04-2001: Message edited by: Sharken ]
Eminem er en jævla sellout idiot. Han rapper om bare tullball og piss jo. Nei, rap er ikke min ting altså, men den eneste rap artisten det oser litt respekt av er Sir Lesane Crooks, han stod for den han rappet om, og han rappet fra sjela.

La Eminem gå til fengsel, og måtte han råttne der....
det hadde vært artig hvis han hadde blitt en stor medfanges bitch :-D
Originally posted by Spewber:
La Eminem gå til fengsel, og måtte han råttne der....
Vis hele sitatet...
Eminem ble satt inn for 2 år ja.. men jeg syns ikke Eminem er noen dårlig artist, tror verden hadde trengt flere artister som ham, han opptrer som en slags gangsteraktig farlig artist, som skaper atmosfære og mer show, tror du han har blitt populær for at han rapper piss ? tror ikke det nei, mye av det han sier i sangene sine skjer overalt i verden..

Han er en dyktig kar etter min mening, selv om jeg aldri har likt rap noe særlig.. hører mer på Vincent De Moore, Robert Miles og resten av kompisene mine
han fikk en 2års betinget dom..dvs at han ikke kan gjøre noe kriminelt på en så og så lang prøvetid.. viss han tilfeldigvis gjør det vil han få den straffen på den nye saken han gjør.. +den tidligere straffen.. altså ett ellerannan år..+ 2års fengsel.. men eminem er ei lita pyse.. så han gjør nokk ikke .noe :P.. hehe
eminem's rap er bedre enn mye annet rap, og det er alt jeg bryr meg om, gir vel faen hvordan fyren er som person her i verden, bare musikken hans er bra
han kom ikke i fengsel. han har en prøvetid på to år, og han må ikke fornærme noen gjennom de to årene, ellers blir han satt inn. enten kan han la være å fornærme og ødelegge karrieren sin, eller han kan fornærme noen, komme i fengsel, redde karrieren, men bli totalt ødelagt i fengsel.
nå er vel ikke min musikksmak så raffinert, men fyern lager god musikk til å være en hvit rapper... ikke mange som klarer det...

men au, hvordan i F... skal han klare å: "ikke fornærme noen gjennom de to årene" ?

det er jo det sangene hans går på...

mm
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Originally posted by Spewber:
Eminem er en jævla sellout idiot. Han rapper om bare tullball og piss jo.
Vis hele sitatet...
Eminem er vell en av de få rapperene som ikke rapper om hvor mye damer, biler og penger de har, og hvor videoene bare består av brystfagre damer som vifter med pupper og rumper..
Det blir digg musikk av det, sånn er det bare med den saken..

Konklusjon: Eminem = Bra. Med stor B
Originally posted by oz0n:
tror du han har blitt populær for at han rapper piss ? tror ikke det nei, mye av det han sier i sangene sine skjer overalt i verden..
Vis hele sitatet...
jeg tipper det er på grun av pisset hans jeg. jævla mange av de som hører på eminem hører IKKE mye på tekstene og syntes det er bra fordi de hører fuck og bitch i blandt som de rekker å snappe opp.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Originally posted by Xpedit0r:
jævla mange av de som hører på eminem hører IKKE mye på tekstene og syntes det er bra fordi de hører fuck og bitch i blandt som de rekker å snappe opp.
Vis hele sitatet...
Sørgelig men sant.. henviser til ett "5 på gata"-innslag i lokalavisen her, spørsmålet var "Hvilken musikk liker du?"
4 jenter på 13 og 14 var intervjuet.. og alle som en svarte de; "jeg liker eminem, han er kul". "Eminem er tøff"..
Det var en sørgelig dag.

Men at fjortiser som ikke vet hva de driver med, kjøper musikken fordi den er på topplistene, gjør ikke musikken dårlig
Kommersiel musikk som er på topp20, vg-lista osv.. er ikke bra
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ta feks Xzibit, de har ikke vært noe særlig på listene og slikt, men nå har det nyeste albumet deres "Restless" solgt en del. Xzibit er bra musikk.
Men hvis den kommer inn på vglista så er den ikke bra lengre?
Hvis småunga hadde løpt rundt og likt samme musikk som jeg, så hadde jeg funnet meg ny musikk å like =D
Ond^Sofa: hva mener du med "de"? Xzibit er EN fyr. Men det er sant det du sier. Xzibit har vært med i gemet lenge, og det er først nå han begynner å bli kjent.
Better than thou.
Originally posted by Sharken:
Hvis småunga hadde løpt rundt og likt samme musikk som jeg, så hadde jeg funnet meg ny musikk å like =D
Vis hele sitatet...
Jeg håper ikke du mener det Sharken!
X er fett ikke noe å si på det. Selvom X (sangen altså) er på topp 20 listen eller noe betyr ikke at jeg ikke liker den sangen, eller artisten.. MEN Topp 20 music er somregel dårlig! Eminem rapper jalla, men jeg må si at det er pent av ham som hvit kar og komme å bli noe skikkelig.. Liker ikke hans syn på homser da men.. Syntes han dreit seg ut litt når han gikk opp på scenen med Elton John liksom.. Går ut og sier han hater homser og lesber og sånt så synger han med en.. Uansett.. Eminem lager teit music! Skal dere ha noe ordentlig hip hop (rap) så hør på Xzibit, Blackstar, Gangstarr, The Roots etc. etc.! DET er music det!

[ 17-04-2001: Message edited by: Carlo ]
Originally posted by Carlo:
Jeg håper ikke du mener det Sharken!
[ 17-04-2001: Message edited by: Carlo ]
Vis hele sitatet...
hadde du fortsatt å høre på Xzibit og Blackstar hvis 14 årige bimboer løp rundt og sang på det?


hadde iallefall ikke jeg.
ja jeg er enig i at synet på hiphop svekkes litt når sånt skjer, men jeg gir bare bengen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Så du baserer musikksmaken din på hvem andre som hører på den?
Better than thou.
Originally posted by Xpedit0r:
hadde du fortsatt å høre på Xzibit og Blackstar hvis 14 årige bimboer løp rundt og sang på det?


hadde iallefall ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Ja det hadde jeg Xpedit0r og skal jeg si deg hvorfor..? Fordi det er BRA music! dessuten er ikke musicen kjent nok til at 14 årige bimboer skal gå rundt å synge på det!

Bra music er bra music! Ferdig med det!
Nåja Carlo, kjent blir den nok, sikkert noen som finner en sammenheng.

Eminem > Dre > Snoop > Xzibit

Eminem henger med dre, dre henger med snoop, snoop henger med xzibit.

Nå er dem på dre stadiet, snart kommer de til snoop stadiet, så går det et par-tre måneder så er de på xzibit stadiet =D

Og, jeg baserer ikke musikk smaken min på hvem andre som liker den, men jeg mister selvtilliten min hvis småunger hører på samme musikk som meg, da må jeg skifte for å ordne selvbildet mitt igjen =)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
en annen sammenheng kan være at dre produserer for alle tre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Eminem rapper som ei jævla kjærring å har ikke egne meninger det er det jeg har å si!