Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4336
Så, jeg bestilte meg en Gucci t-skjorte på en eller annen vimse side. Det kom på rundt 100 kr. Jeg har den samme Gucci t-skjorten som er ekte men jeg vil lage en Youtube video som er en video der man sammenligner falske varer med ekte.

Dette var en lite gjennomtenkt ide og jeg ble bekymret for om jeg kunne havne i trøbbel for dette. Dermed om dette var ulovlig og om jeg kunne få straff. Jeg gjorde så research angående dette og alle disse kildene er på varer som er tatt med hjem fra ferie i Trykia eller lignende. Dermed er det også artikler og forumsposter fra 2009 som sier det er ulovlig og at man kan få x antall kroner i bot.

Jeg er nå bekymret, kan jeg havne i trøbbel for dette? er det ulovlig I norge? har noen kilder?
Google dette, og fant en del artikler som påpeker at dette er ulovlig i en del land, så man bør være obs på at man kan få bøter i landene det gjelder. I Norge ser det ikke ut til å være ulovlig.

Fant ingen nyere artikler om temaet enn denne fra 2013: http://e24.no/privat/forbrukerrettig...-bruk/20384862

Mulig regelverket er oppdatert siden, men rart om det ikke er skrevet om det i så fall.
Uvaksinert 👍
Det er ikke ulovlig å bestille falske varer til eget bruk. Er det en t-skjorte så er et ikke noe problem, er det 100 stk så er det ett problem.
Trådstarter
3 0
Takk, folkens. Om noen har en annen for for kilde hadde det vært utrolig bra. takk for kilden forresten.

pinger min egen post
Sist endret av lillypie; 26. juni 2017 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.