Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5480
Hei, Kjeda meg litt i kveld og så på litt ASMR. Så kom jeg over en ASMR video av ASMattR om Hotline Miami som er en av mine favoritt spill.

Så tenkte jeg det hadde vert fett å adde musikk under stemmene, så her er produktet. Håper noen enjoyer det!
https://www.youtube.com/watch?v=B2fNfgMVPaM


Her er den originale videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=rV_8s6ICV_g
Sist endret av Fossegrim; 11. juli 2016 kl. 05:53.
Jeg ville kanskje ha brukt menu themen (Sun Araw - Horse Steppin) istedenfor, da den etter min mening er passer mye bedre for å trigge ASMR. Låta du brukte blir man litt ør av etter hvert.
Sist endret av Juicekongen; 11. juli 2016 kl. 15:18.
Fossegrim's Avatar
Trådstarter
31 3
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Jeg ville kanskje ha brukt menu themen (Sun Araw - Horse Steppin) istedenfor, da den etter min mening er passer mye bedre for å trigge ASMR. Låta du brukte blir man litt ør av etter hvert.
Vis hele sitatet...
Sant det, tenkte bare det ville passe da det er den sangen som blir brukt når du starter spillet og de snakker til deg :P
Hotline miami soundtracket er en av favorittene mine når jeg røyker bønne. Skal godt til å overgå det. https://www.youtube.com/watch?v=oKD-MVfC9Ag
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hva i alle dager er ASMR?
Fossegrim's Avatar
Trådstarter
31 3
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Hva i alle dager er ASMR?
Vis hele sitatet...
"An acronym for “Autonomous Sensory Meridian Response.”
The sole purpose of ASMR is to relax people. The ASMR community is constantly growing on Youtube. Ideally, ASMR videos are meant to give the viewer a relaxing tingle at the back of their head and/or spine. ASMR videos usually involve one or more of the following things:

• Gentle whispering
• Relaxing hand movements
• Smacking of the lips
• Nail tapping/scratching on hard surfaces such as tables
• Brushing sounds
• Etc."

Visst noen stryker deg over håret for eksempel kan det hende du opplever det som kalles for ASMR. Det er ikke alle som kan oppleve det og det er mange forskjellige "triggers" da som kan gjøre at du opplever det.

Det virker kanskje litt rart og noen vil nok tenke "hva i søte satan" når de ser en ASMR video men du blir vant til det etter hvert visst du ser på det! :P

Eksempel på ASMR video: https://www.youtube.com/watch?v=ikE_QUYQ1Ik
Sist endret av Fossegrim; 11. juli 2016 kl. 16:31.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Hva i alle dager er ASMR?
Vis hele sitatet...

Autonomous Sensory Meridian Repsonse

Hvis du søker på ASMR på youtube finner du et hav av ulike videoer som er ment for å trigge ASMR ved hjelp av spesifike lydeffekter eller visuelle mønster. Litt sært, men det funker tydligvis for mange.

edit: ninja'd
Sist endret av Juicekongen; 11. juli 2016 kl. 16:34.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
ASMR er jo noe de aller fleste opplever av musikk de oppfatter som god, er det ikke? All musikk jeg hører på gir meg frysninger til tider.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tror ikke mange får ASMR av musikk i seg selv. Ja, musikk kan gi frysninger på både rygg og nakke, og vekke til live en rekke sterke følelser og sinnsstemninger. Men for å utløse ASMR i en musikksetting må det nok være noe sosialt inne i bildet - en interaksjon. Feks at noen spiller en sang spesielt til deg, eller lærer deg noe på gitar. Men også simulerte, fantaserte, og innbilte interaksjoner kan trigge ASMR. Feks ASMR-videoene på youtube, hvor poenget gjerne er å simulere virkelig kommunikasjon, ofte som et rollespill der seeren feks er en kunde som skal klippe seg og ASMR-artisten er frisøren med hyggelig smalltalk og farer tett på kamera med sakser og diverse fancy frisørutstyr for å gi en så naturtro frisørtime som mulig. Andre videoer kan være noe så enkelt som skjæring i en såpe. Selv om det da er lyden av beskjæringen som er "hovedvirkestoffet", så tror jeg menneskehånden som vi ser skjærer i såpa er essensiell, nettopp for å skape denne interaksjonen jeg snakket om. Tror ikke en såpeskjærende maskin hadde fungert like bra selv om lyden var lik. Men hva bet jeg. Noen typiske forhold for vellyket ASMR både på - og utenfor youtube er aktørens/triggerpersonens konsentrasjon, flid, detaljfokus, entusiasme, spisskompetanse, snodig, uironisk, ufrivillig morsom kanskje, og ikke minst - som tidligere nevnt - personlig oppmerksomhet. ASMR er både paralyserende, pasifiserende og sløvende på en ekstremt behaglig måte. Virker både "fysisk", i form av en slags bedøvende kilng som ofte starter i bakhodet, men kan også spre seg ut i kroppen; og psykisk: en veldig trygghet, ro og bekymringsløshet. Man får gjerne også ømhet/kjærlighet for personen (eller dyret) som trigget deg. En typisk triggerperson for meg er en som er utprega ubeskjeden men likevel vennelig eller nøytral. Kan bare være dama bak postluka som sier noe rart og utstråler at hun er stolt av jobben sin, en lege som undersøker foten min, en lærer som hjelper meg med et mattestykke, en ukjent som plutselig begynner å prate til meg uten snev av blygsel. At noen vil ha meg med på noe, og nesten tvinger meg med, en butikkansatt som blir litt vel opphengt i informasjonen om en vare, noe som ikke interesserer meg det grann, men jeg spiller med, for jeg sier aldri nei takk til ASMR.