Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2630
Hei!

Jeg er en gutt på 19 år som for første gang skulle reise alene. Jeg bestilte billettene mine gjennom Norwegian der planen vare å reise fra Stavanger til Sarajevo med et mellomstopp i Oslo. Alt gikk fint til jeg fikk en melding om at flyet mitt var forsinket, denne fikk jeg 20 min før den ordinere avgangstiden. Flyet var 60 min forsinket og jeg fant ut jeg ikke rekker fly nr 2 fra Oslo til Sarajevo. Men jeg fikk beskjed om å sette meg på flyet å ta det opp med de på Gardemoen. Så jeg gjorde det og får da vite at neste fly til Sarajevo ikke går før 4 DAGER! Etter en stund fant vi en løsning med å ta et fly dagen etter fra Oslo til Dubrovnik så ta buss inn til Sarajevo. Jeg fikk sølefølgelig mat og hotell i Oslo men de kunne ikke hjelpe meg videre.

Jeg leste her at jeg kan få kompensasjon for turen men dette var hvis flyet var forsinket. I mitt tilfelle gikk en kort reise på noen få timer til 2 dager også ender jeg opp i feil BY! Hva har jeg krav på, dette ødela starten på ferien min...

Noen her inne som har litt mer peiling og kan si hvor mye kompensasjon jeg har krav på og hvor jeg skal søke?
Sjekk litt her: https://www.forbrukerradet.no/fly/

Krav rettes mot flyselskap hvis billetten var gjennomgående, altså kjøpt som en billett.