Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5118
Hei,

jeg vurderer å legge endel penger i en skikkelig gaming pc. Men har noen spørsmål i forhold til dette. Jeg ønsker å kjøpe en ferdigbygd maskin, hvor jeg bare kan plugge den i å begynne å spille.

Er elkjøp og komplett omtrent like bra på pris?
Ville jeg spart mye penger på å bygge den selv, og hvordan
går man evt. frem for å gjøre dette?

Dette er to av maskinene jeg vurderer:

https://www.elkjop.no/product/data/s...onar-gaming-pc


og

https://www.komplett.no/product/1112...t-gamer-xtreme


på forhånd takk for svar.
Hva er det du tenker å game? Dette virker som masse bortkasta penger om du bare har tenkt til å spille på den.
Trådstarter
6 0
Vel jeg har hatt pause fra gaming verdenen veldig lenge. Men vil gjerne ha mulighet til å spille de råeste spillene uten problemer, og slippe å tenke på oppgraderinger på en stund.

Vil også gjøre noe video redigering

- star citizen (om det noen gang blir ferdig)
- mirror's edge 2
- hitman
- farcry
- the division
- rise of the tomb raider

osv osv
Sist endret av nitelight; 1. mai 2017 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synes denne med ett par justeringer er ett bedre kjøp. Hvorfor betale for 2x gtx 1080 kort (til 6199 kr pr stykk) når gtx 1080ti har kommet ut?

Men som alt annet, alt etter behov. Kommer jo an på hva det skal brukes til og hva det skal brukes på. Har en f.eks en 720p skjerm er det ingen grunn til å løpe ut å kjøpe titan og andre toppkort.
Trådstarter
6 0
Takk for tipset, jeg må kjøpe skjerm, keyboard og mus også.

Er det bedre med buet skjerm enn flat?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
For guds skyld ikke kjøp en PC til 35k!
Kjøp en maskin nå for 20k, og ha 10k til å igjen kjøpe det sjukeste grafikkortet på markedet om et par år da du ikke lenger kan dra alt på max.
De PC'ene som kosta 35k for fem-seks år siden er ikke verdt på langt nær så mye i dag, og mtp hastigheten teknologien utvikler seg er det bare dumt å ikke oppgradere underveis.
IT-Konsulent
Gå for 1 x 1080TI kort, spar 10 000 og legg av til ny GPU om 4 år.