Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1308
Jeg har en CSV-fil som jeg gjerne ville ha hatt obfuskert(usikker på om det heter det på norsk). Har prøvd med ProGuard uten hell, siden man lett kan ekstrahere apk-filen og hente ut minfil.csv fra raw-mappen. Noen som har peiling på en løsning?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva med å ha filen enkryptert også dekrypterer du den når du leser den?
Om han skal kunne dekryptere den så måSPAMhan jo ha nøkkelen liggende i koden (eller en annen plass), og begge de måSPAMlagres i programmet.

Hva slags data er det .csv fila inneholder?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
11 4
Kan ikke så mye om kryptering. Filen inneholde to "kolonner" et med ord og et med definisjon.
Sist endret av 7ate9; 20. oktober 2013 kl. 23:06.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du får nok ikke gjort noe idiotsikkert og fortsatt sende fila med programmet. Den kan krypteres, men nøkkelen må jo være tilgjengelig, og selv om programmet blir obfuskert kan det fort være mulig å hente ut denne - eventuelt filen etter at du har dekryptert den.
Sist endret av robhol; 20. oktober 2013 kl. 23:41.
Hva med å benytte: http://www.gnupg.org da bør du ha master key på din utviklingsmaskin og en public key som distribueres.
Sist endret av nudo; 25. oktober 2013 kl. 12:15.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har svært lite peiling på feltet, men etter diverse søk kom jeg opp med ProGuard. Obfuskerer både class-filer og ressurser som .csv-en i ditt eksempel!