Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 10363
Halla! Har da bestilt en H60. Så lurer på hvordan jeg fjerner den kjølepastaen som allerede er på CPU'en.
Sitat av ThMa0 Vis innlegg
Halla! Har da bestilt en H60. Så lurer på hvordan jeg fjerner den kjølepastaen som allerede er på CPU'en.
Vis hele sitatet...
Bruk isopropanol. (Ofte kalt "blårens", får det vel på de fleste bensinstasjoner.)
Sist endret av Astaroth; 19. august 2012 kl. 21:24.
Trådstarter
34 1
Sitat av Astaroth Vis innlegg
Bruk isopropanol. (Ofte kalt "blårens", får det vel på de fleste bensinstasjoner.)
Vis hele sitatet...
Okei, takker!
Det fins rensekits der ute for rundt hundrelappen, men det er kanskje litt sent nå?
Alt du trenger er http://www.dustinhome.no/product/501...rcticlean-kit/

Først så bruker du flaske nr 1 og drypper litt på et kaffefilter så pastaen går av. også tar du og drypper litt med flaske 2 på et kaffefilter så den blir helt ren. akoratt som etterbarbering
Jeg hadde verken alkoholbaserte produkter eller disse spesiallagde greiene, så jeg brukte vann og papir. CPU'en og vifta holder koken som bare det, de :-)
Å vaske en CPU med vann gjør du bare hvis du er på bærtur og lever på flaks.
Går så vidt jeg vet ann og bare ta en qtips og dra over det også, forskjellen på det og å bruke alkoholbaserte produkter er vel kanskje 1-2C maks? Selv dypper jeg qtips i isopropanol.
Vanlig neglelakkfjerner, alle jenter har dette.

Funker fett, brukte det selv når jeg byttet pasta.
Sitat av Astaroth Vis innlegg
Å vaske en CPU med vann gjør du bare hvis du er på bærtur og lever på flaks.
Vis hele sitatet...
pisspreik, brukte selv en klut med litt vann på kanten og fjernet det uten problemer, så lenge du ikke fucker noe til på undersiden er det ingen problemer og vaske ren en helt flat plate?
Trådstarter
34 1
Okei, takker for svar dere! Nei, Fekillix, bestilte den i dag så regner med jeg får den om ca 3 dager.
Kall det hva du vil, det er min mening. Vann direkte på PC-komponenter er tull. Vann hører til i kjøle-utstyr hva PC angår slik jeg ser det.
Sitat av Astaroth Vis innlegg
Kall det hva du vil, det er min mening. Vann direkte på PC-komponenter er tull. Vann hører til i kjøle-utstyr hva PC angår slik jeg ser det.
Vis hele sitatet...
ja men for faen da, du skal jo bare ha vann på en klut som skal stryke borti toppen av cpu'en ikke på undersiden!

er jo samme som og si at mobilen ikke tåler og få et par dråper vann på midten av displayet fordi den ikke er vanntett
Sitat av faceplants Vis innlegg
ja men for faen da, du skal jo bare ha vann på en klut som skal stryke borti toppen av cpu'en ikke på undersiden!

er jo samme som og si at mobilen ikke tåler og få et par dråper vann på midten av displayet fordi den ikke er vanntett
Vis hele sitatet...
Greit nok, men når TS ikke engang vet hvordan man fjerner gammel pasta, så synes jeg det blir for dumt å foreslå vann. -Recipe for disaster
Sitat av NobleFerocity Vis innlegg
Jeg hadde verken alkoholbaserte produkter eller disse spesiallagde greiene, så jeg brukte vann og papir. CPU'en og vifta holder koken som bare det, de :-)
Vis hele sitatet...
Jeg også. Brukte en skrape for så å gå over med papir. Dette var jo ikke akkurat noen komponenter jeg brydde meg så veldig mye om. Men kan ikke se noen grunn til hvorfor jeg skulle brukt løsemidler.
Sist endret av Skatteetaten; 19. august 2012 kl. 22:38.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Jeg bruker et bankkort til å skrape av, og fuktig tørkepapir med Q-tips for å få tak i det som detter ned på siden. Aldri hatt noen problemer med den måten. Og den har blitt brukt MYE.
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
http://no.wikipedia.org/wiki/Rødsprit
Bruker alltid det når jeg skal fjerne kjølepasta
HøyRisiko Psykopat
selv bruker eg aceton, 50 kr for 1L på biltema
men det må brukes forsiktig for det løser opp noen plast typer også
Nå består jo ikke cpuen av plast da , men har brukt aceton i alle åra jeg har holdt på med pc,det renser bra men stinker eddiksyre
Trådstarter
34 1
pcen vil ikke starte, prøvde å formatere disken og installere på nytt, men nå får jeg bare en svart skjerm med blinkene strek på.. hjelp
rødsprit og qtips brukte jeg sist jeg tok vek kjølepasta.( og litt torkey)
Tok du CPU ut av socket under installasjon?

Hvor har du H60 pumpe/vifte plugget inn?
Trådstarter
34 1
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Tok du CPU ut av socket under installasjon?

Hvor har du H60 pumpe/vifte plugget inn?
Vis hele sitatet...
tok den ikke ut, nei.
den ene vifta er plugget inn i cpu_fan. gjorde som det sto i installasjonsinstruksen
Kommer du inn i BIOS, evt. hører du noen beep på startup?
Trådstarter
34 1
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Kommer du inn i BIOS, evt. hører du noen beep på startup?
Vis hele sitatet...
hører ingen beeps, men kommer inn i biosen
Sjekk temperaturene, boot device priority, og kjør en POST Message så du ser om du får noen feilmeldinger.

Tok du ut minne under installasjon?
Trådstarter
34 1
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Sjekk temperaturene, boot device priority, og kjør en POST Message så du ser om du får noen feilmeldinger.

Tok du ut minne under installasjon?
Vis hele sitatet...
allerede gjort, tok ut ram ja
Og du har trippelsjekket at RAM sitter riktig og i riktig slot ved bruk av enkelt/dobbel/quad minneopsett?

Hadde lignende problem med venns PC, vi installerte H40. Den ville ikke starte fordi den ene brikka ikke satt helt i, ingen skade skjedd :3
-Han hadde LED-Viser dings så det var lett å se hva problemet var. Har du prøvd å lese LED'sa på HK? Evt si type?
Hovedgrunnen til å bruke sprit i forhold til vann for å vaske en CPU kjøle-overflate er av den enkle grunn at sprit tørker på noen sekunder, mens vann tar betraktelig lengre tid. Såklart de rense væskene man kjøper har jo noen løsemidler for at gammel tørket pasta skal komme lettere av. bare bruk veldig lite vann, så ser jeg ingen problemer, men anbefaler sprit på det aller sterkeste, av den enkle grunn at det tørker med en gang og funker fjell!
Bruk teknisk sprit, tar bra og skader ikke.
Ta og gå på apoteket og skaff noe rensemiddel med alkohol i seg, det vil fjerne all pastaen, til og med den pastaen som ikke er synlig for øye.
Selv fant jeg Antibac liggende i huset når jeg skulle fjerne min. Fungerte fint med litt Q-tips. Tørket over med en lett fuktig klut til slutt for å sikre at det ikke lå igjen noe drit fra antibacen.
Moro hvordan ingen ser ut til å skjønne at han lurer på hvorfor PC'en hans ikke fungerer og ikke hvordan man fjerner kjølepasta..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Moro hvordan ingen ser ut til å skjønne at han lurer på hvorfor PC'en hans ikke fungerer og ikke hvordan man fjerner kjølepasta..
Vis hele sitatet...
Fikset nå
brukte du vann? hadde samme problem etter (mye) iste søl over min laptopp, det var en kortsluning. fikk fikset det ved å skru frahverandre hele laptoppen og lot den tørke i en måned før jeg skrudde den sammen igjenn. nå funker den som vanlig igjenn, men regner med at jeg bare var heldig -_- hvis du brukte vann kan det være dette som har skjedde.
Var på Esso med amp i dag og kjøpte en liten flaske kondensrenser til 30,- kroner. Står 2-propanol på det men det er det samme som isopropanol.

Påføres på litt bomull, så går kjølepastaen rett av når du gnir det over.