Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1828
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som tittelen spør om, er det noen som har laget thc vape juice og som vil anbefale dette?
Ja absolutt noe jeg vil anbefale!! Skal ikke lage et meter langt spam-svar da jeg har postet i detalj fremgangsmåten min før (men gjør det gjerne igjen) men jeg har hvertfall veldig god erfaring med dette. Alt man trenger er hasjolje og rein PG(Vape juice uten smak, nikotin er valgfritt). 1g olje pr 1ml juice. hasjolje har jeg også laget selv. Bruker butan og smuldra hasj, og etanol til å få med restene. Man bør ha en Vape som går til minst 100w. Brukte en på 60maks da stivna olja i tanken og fikk egentlig aldri no godt trekk.

Med en god Vape så blir man pisse faens skev av to trekk. Har røykt bong i 8 år men når jeg lagde dette første gang så glemte jeg helt bongen fordi jeg ble så fjern av vapen. Fortsatt brukt bong på nattingsen da, men fulgte opp med et par kjappe på våpen i tillegg. Pur hasjrus eller hasj med nikotin. 10/10 anbefales. Har og suksess med å tilsette smaksessens (blåbær) da var hasjlukta ikke gjenkjennelig
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Ja absolutt noe jeg vil anbefale!! Skal ikke lage et meter langt spam-svar da jeg har postet i detalj fremgangsmåten min før (men gjør det gjerne igjen) men jeg har hvertfall veldig god erfaring med dette. Alt man trenger er hasjolje og rein PG(Vape juice uten smak, nikotin er valgfritt). 1g olje pr 1ml juice. hasjolje har jeg også laget selv. Bruker butan og smuldra hasj, og etanol til å få med restene. Man bør ha en Vape som går til minst 100w. Brukte en på 60maks da stivna olja i tanken og fikk egentlig aldri no godt trekk.

Med en god Vape så blir man pisse faens skev av to trekk. Har røykt bong i 8 år men når jeg lagde dette første gang så glemte jeg helt bongen fordi jeg ble så fjern av vapen. Fortsatt brukt bong på nattingsen da, men fulgte opp med et par kjappe på våpen i tillegg. Pur hasjrus eller hasj med nikotin. 10/10 anbefales. Har og suksess med å tilsette smaksessens (blåbær) da var hasjlukta ikke gjenkjennelig
Vis hele sitatet...
Jeg har laget olje selv, men den er ganske hard når den er romtemperet, minner nesten om bruning, men veldig klissete om jeg tar på den. Løser den seg opp om man blander med PG?
Hvordan lagde du den? Egentlig alle typer olje/konsentrat/ekstrakt skal være dugelig men veldig mørk eller klumper/brune flekker før man skraper stekeforma eventuelt bakepapiret om du har pressa rosin. Olja bør være lys gul når den ligger tynt men blir mørkere som en klump feks. Er den mer brun eller grønn så bør du rense den, for a spare coiler da de fort brenner seg pga partikler.

Kjapp og enkel måte og rense på:

To alternativer av sikkert et titalls løsemidler, som er billig og tilgjengelig over alt.

Alkohol
SPOILER ALERT! Vis spoiler

De selger 95% etanol på apoteket kalt AntiBac utstyrs-desinfeksjon. Reneste spriten man får, usikker på om det er 1% vann eller om det er ISO alk. Men har ikke noe å si. Noen bruker også isopropanol 99%(tidligere kondensfjerner fra BT, farge har blitt tilsatt, ikke bruk) Man kan tørke alkohol med magnesium sulfat, hvis man tar det i ovnen en time spredd utover. Kjøl ned og tøm pulveret i spritflaska, rist godt og la stå en halvtime. Dette gjelder også neste løsemiddel;

Aceton(100% fra Biltema e.l.)
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Aceton fungerer like godt som etanol men fordamper fortere, dermed også farligere samt giftigere àla dødelig å puste inn avgassene og skadelig om ikke man lar alt fordampe før konsumering. Bruk huet og åpne alt av vinduer så er det ingen problem. Aldri bruk varme til fordamping.


Det man gjør for å rense olje:

SPOILER ALERT! Vis spoiler

1 Ta et litt solid glass eller keramikk bolle etc, og legg olja oppi.
2 Kok vann i en gryte og skru av plata når det koker, legg bollene med olja i så du har et vannbad. Gjerne ha på vifta
3 hell aceton (1 dlca) forsiktig og treff olja. Deretter rører du med en smør kniv til alt er løst opp. Rør godt.
4 sett i fryser enten norgesglass eller gladpac over bollen. 24 timer så tar du et kaffefilter i et nytt glass som du kjapt heller acetonen over i. Dette setter du rett i frysa til det er ferdig filtrert.
5Ta ut den filtrerte løsninga og hell dette i en pyrex/ stekeforma av glass evt keramikk. La fordampe.

Anbefaler å ha en vifte som blåser horisontalt over fatet. Evt funker hårføner på kaldluft eller stekeovn med kald vifte hvis man er utålmodig Tar en dag men less is not more nar det gjelder ventetid. Konsistensen blir mer håndterlig om man gir det minst et par dager. Bare ikke bruk varme!

Så er det bare å skrape alt det gule du ser som er oljen . Teppekniv-/barber-blad anbefales. Bruk to. Du vil skjønne hvorfor. Olja skraper du sammen i forma først, så kan du skrape opp alt og legge på bakepapir. (Anbefaler likevel Oil Slick sine ruller av PTFE da de er laget for olje og det blir mindre gule flekker ifht bakeark) legg i frysa og bruk kniv til å ta av biter, bretter man litt forsiktig når det er kaldt så kan man klistre sammen olja evt lage en klump. Resultatet er en renere olje.


LAGE SELVE JUICEN

1 Ta olja i ett shotglass. Lag vannbad, ikke for mye vann så glasset tipper. Så tar du 1-2ml med PG eller PG dominant VG/PG-miks oppi glasset. Jeg foretrekker med nikotin. Smaken er ganske god men med smakstilsetning fra vapesjappa er det enda bedre. Denne kan tilsettes nå eller senere.
2 Jeg bruker sprøyte med blå kanyle til å røre olja mens det varmes opp og løser seg med PGen så når det er helt oppløst og jeg har rørt lenge drar jeg det opp med nåla på. Det som ikke kommer gjennom vil du hvertfall ikke ha i coilen din.

Så er det egentlig bare å sprøyte dette i tanken eller på en flaske. Anbefaler ikke å la tankene stå lenge med olja i. Maks noen dager
Jeg lagde den med sprit og koka bort spriten. Den er ganske mørk ja.
Da vil det nok hjelpe å rense selvom det er blitt mørkt av varmen. Men hvis ikke du gidder bryet så blir du uansett fjern om du bruker den sånn
Men slik oljen er nå, så er den ganske seig og hard. Like hard som bruning, men blir ganske "tynna" ut av varme. Problemet er å få det i vapen.
Du varmer det med juice og drar opp med sprøyte de passer ned i tanken

Og det er vanlig at ikke olja er flytende men heller ganske solid. Bare den ikke lukter alkohol kan du blande 1g:1ml olje med pg
Sist endret av Bluesky_; 8. juli 2020 kl. 03:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.