Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 672
Jeg holder på å lage et RPG spill i php, og bare lurte på om noen vet om en kode som får skrifta til å komme litt etter litt?

Feks. når jeg attacker en fyr så kommer "You attacks blabla!" og så etter en stund kommer det "You did 123123 damage to blabla!" også "You won the attack!".

Håper dere skjønner hva jeg mener :P
Såvidt jeg vet, er det ingen mulighet å gjøre dette, med kun php, uten å reloade sida hver gang det kommer ny tekst... event. oppdatere en iframe med teksten i... Grunnen til dette er at php, som det serversidespråket det er, håndteres av serveren. Nettleseren ser derfor aldri snurten av php-koden. Med litt javascript skulle det nok funke, men da må du regne ut alt som skal skje på forhånd (med php), ellers vil for mye av spillet foregå i javascript delen og det skaper masse problemer...
Ok, men har du et forslag til eventuel javascript kode?
Søk på javascript delay eller noe lignende på google...?

Jeg er ingen javascriptguru, så jeg kan ikke gi deg noen copy&paste kode, men utifra det jeg så på google virka det som om et par av de scripta skulle la seg modifisere
Bare så ikke rent lite off-topic: Det heter "You attack", og ikke "You attacks".
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Dessuten har du ikke lyst til å la forretningslogikken bli gjort av JavaScript. Dette er jo kode alle kan redigere på egenhånd, og dermed er det altfor lett å jukse. Du vil nok heller bruke Java: En enkel Applet-klient koblet opp mot en Servlet, gjerne ved hjelp av RMI for å gjøre det enklere.