Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 624
jeg har satt opp en stor side med masse linken i HTML format med .htm bak, og derfor er alle linkene beregnet for dette, og når jeg skulle blande inn masse PHP på sidene hadde det blitt veldig tungtvint om jeg måtte bytte alle linkene over fra somepage.htm til somepage.php... Er det noen som kan hjelpe meg med dette?
Jeg vet man kan bruke .htaccess filer, men dette er også veldig tungvint ettersom jeg har utrolig mange filer inne på nettet...

Tror dere det finnes en kommando for å bruke PHP i HTML sider, noe java script eller et eller annet, ville gjort alt mye lettere ;o)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det funker ikke med javascript, men det er fullt mulig å få webserveren din til å parse .htm og .html filer som php.

Hva slags server kjører du på?


... edit: More info in the normal location
Ukjent
Trådstarter Donor
kjører apache... servetheworld (som er noe dritt) men vil ikke parse den... men det skulle gå ann med en kommando tror jeg, en kamerat har gjort det før...
Ukjent
Trådstarter Donor
var ikke verre enn <script language="PHP">:P
offtopic: kan du forklare hva som er drit med servetheworld? Vurderer å leie webhotell der.
Ukjent
Trådstarter Donor
alt... er veldig ustabilt og mye problemer med mail og sql... som ofte er nede eller problemer med...
[EDIT] bruk heller xmac
<script language="PHP"> vil ikke funke så lenge ikke filen blir parset som en PHP-fil. Du kommer uansett ikke utenom PHP-parseren, da koden ellers vil bli skrevet ut som statisk tekst.

Det sier vel seg selv?
neida, bruker mye servetheworld. funker fett for meg.. mail har det aldri vert problemer med.. selv om d har hendt at de er nede holder de fint den garanterte grensen på 99.93%...

hvis du har windows hosting er det noe annet

men med servetheworld kan du jo enkelt legge til filtyper som sal parses av php. bare gå på edit på "websettings" på gjeldende domene.
Ukjent
Trådstarter Donor
vel, i dte siste har ikke sql'n min på servetheworld fungert og har hatt mye problemer med at mailen serveren har vert nede... Og har sett rundt på forums og funnet ut at jeg er labgt far den eneste med dårlig erfaring fra servetheworld... de virker gode helt til de får pengen... de har og forresten dårlig support
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du etse, fikk du ikke bra nokk svar på www.norskwebforum.no ?
Eller bare spammer du 2 plasser for og få flere poster... Lurer?
Her er posten din, det står her

Eller for og gjøre det lettere her er svaret:
Jepp, man lager ei .htaccess fil med følgende innhold:
Kode:


AddType application/x-httpd-php .html
hva med å bare kjøre en replace på alle filene som bytter alt fra hhtm til .php ?
Opprinnelig postet av etse
vel, i dte siste har ikke sql'n min på servetheworld fungert og har hatt mye problemer med at mailen serveren har vert nede... Og har sett rundt på forums og funnet ut at jeg er labgt far den eneste med dårlig erfaring fra servetheworld... de virker gode helt til de får pengen... de har og forresten dårlig support
Vis hele sitatet...
/off topic;

Må bare forsvare STW litt! Har hatt tre webhoteller der i flere år. Ingen problemer, ingen nedetid! Kjempegode på service, raske og gode svar! Anbefales!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ukjent
Trådstarter Donor
hmm.. jeg har hatt det i et år, med masse nede tid, la inn ei fil for å sjekke hvor lenge den er oppe i strekk og det paserer sjeldent 3 dager :S har nå byttet til x-mac... håper de er bedre
Ukjent
Trådstarter Donor
Opprinnelig postet av voldern
Du etse, fikk du ikke bra nokk svar på www.norskwebforum.no ?
Eller bare spammer du 2 plasser for og få flere poster... Lurer?
Her er posten din, det står her

Eller for og gjøre det lettere her er svaret:
Jepp, man lager ei .htaccess fil med følgende innhold:
Kode:


AddType application/x-httpd-php .html
Vis hele sitatet...
Det er jo for å få svar fort ve du... har liten tålmodighet...
og en .htaccess fil vil gjelde for alle mapper under dens egne posisjon, altså ikke noe serlig arbeid.

når det gjelder servetheworld har jeg bare positive erfaringer. har 3 domener der, såvidt jeg husker at noe har vert nede noen gang, mysql'en har jeg aldri opplevd problemer med (har en del forum der og..)

supporten har jeg opplevd som meget bra når jeg har mailet. liker ikke helt det nye systemet.