Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 840
Toyota Corolla 1997 med original anlegg, syntes det er god og fin lyd i høyttalerne som står i men det skurrer og skraper så fort det blir litt bass.
Må jeg ha en subwoofer for å endre på dette?
Eller finnes det noe annet som kan gjøres for å få litt finere bass?

Cdspilleren sitt litt løst i plassen sin, så hender det kommer litt skurr der også, hva kan jeg gjøre for at den sitter ordentlig fast uten å måtte lime den fast?
Sist endret av Majao Gibensis; 16. juli 2023 kl. 14:06.
Du bør prøvd å få tak i et frontsett. Diskant i front og mellomtone og bass i dørene.
Basskasse er veldig unødvendig, da er der bedre med hattehyllehøyttalere, men det kan være litt stress med kabler osv.

Hør med en butikk som driver med slikt, feks tvboden på Svinesund.

Sitter CD-spilleren veldig løst så kan det hende du mangler en ramme. Du kan legge mellom en fille eller noe og prøve å presse den inn slik at den sitter i klem
Sist endret av ID-Brikke; 16. juli 2023 kl. 15:38.
Det er høyttalerne dine som klipper fordi spilleren ikke leverer nok effekt til høyttalerne.

Bytt spilleren først, kjøper du noe av kvalitet pioneer/alpine vil dette fikse problemet ditt.
Nytt front set vil ikke hjelpe en dritt og er ikke verdt det med mindre du skal legge flere titals tusen. Bilstereo er dyrt.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Det er høyttalerne dine som klipper fordi spilleren ikke leverer nok effekt til høyttalerne.

Bytt spilleren først, kjøper du noe av kvalitet pioneer/alpine vil dette fikse problemet ditt.
Nytt front set vil ikke hjelpe en dritt og er ikke verdt det med mindre du skal legge flere titals tusen. Bilstereo er dyrt.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker ikke å bruke mye penger nei. Spilleren er av nyere standard, pioneer, men kosta ikke rare pengene ifølge kvitteringene. Kan du sende meg noen linker noen spillere som vil hjulpet meg på vei? Bilen har to høyttalere i front dører, og to i hjørnene ved hattehylle. Alle originale.
Corolla 97 er sjefs bil!
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg tenker ikke å bruke mye penger nei. Spilleren er av nyere standard, pioneer, men kosta ikke rare pengene ifølge kvitteringene. Kan du sende meg noen linker noen spillere som vil hjulpet meg på vei? Bilen har to høyttalere i front dører, og to i hjørnene ved hattehylle. Alle originale.
Vis hele sitatet...
Hvis du allerede har en pioneer spiller ville jeg bare sjekket Innstillgene om du har noe som heter crossover eller LPF/low pass filter. Her kan du kutte ved 80-150hz f.eks.
Dette vil i praksis si at du kutter de laveste frekvensene slik at høyttalerne jobber lettere.

Skal være en ganske kjip model du har hvis den ikke har dette.

Selv så har jeg denne i min bil.

https://radio.no/product/pioneer-avh-x5700dab/
Sist endret av Lykkeleeten; 16. juli 2023 kl. 17:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.