Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 3772
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Som alle Simpsons-fans vet så er det straks duket for premiere av den første Simpsons-filmen.
Denne har verdenspremiere i morgen (21 juli) i Springfield, Vermont, før den har premiere i resten av verden neste uke. Her i Norge er det forøvrig premiere fredag 27. Juli.

Jeg tenkte vi skulle bruke denne tråden til å snakke om tanker bak filmen både før og etter vi har sett den.

Jeg vet at mange blodfans har blitt veldig skuffet over tv-serien de siste 5-10 sesongene og jeg vet at det er mange som sier at de ikke har tenkt å se filmen på kino, pga skuffelse over nettopp dette.
Personlig er jeg ingen blodfan av serien, jeg har ikke sett alle episodene for eksempel.. men jeg liker stort sett alt jeg ser.
Derfor gleder jeg meg veldig til filmen kommer på kino, den skal garantert sees der først. Men det blir neppe den dubbede utgaven, med Atle Antonsen som Bart Simpson.


Imdb link:
http://www.imdb.com/title/tt0462538/
Sist endret av tnt; 20. juli 2007 kl. 16:10.
Er ingen fanboy selv men jegs yns serien fenger på en lett måte, dvs jeg kan godt kose meg med en episode og så gå vidre med det jeg styrte med før episoden uten å levne mye tanke til episoden i seg selv, filmen derimot tror jeg det kommer til å bli klasse over, det lille jeg har sedd av teesers og trailere ser veldig bra ut.

Blir btw ALDRI å se den med norsk tale om det skulle bli aktuelt.
Sitat av ztaale
Er ingen fanboy selv men jegs yns serien fenger på en lett måte, dvs jeg kan godt kose meg med en episode og så gå vidre med det jeg styrte med før episoden uten å levne mye tanke til episoden i seg selv, filmen derimot tror jeg det kommer til å bli klasse over, det lille jeg har sedd av teesers og trailere ser veldig bra ut.

Blir btw ALDRI å se den med norsk tale om det skulle bli aktuelt.
Vis hele sitatet...
Tror ikke Norge er så ondskapsfullt, ta det med ro.
Skal se den snart, har gledet meg i et år nå.
jeg kommer til å se filmen på kino med orginal tale, men kanskje laste ned versjonen med norsk tale bare for å høre hvordan atle antonsen takler å være" Homer"
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg gleder meg sånn til filmen at jeg nesten ikke klarer å sitte stille. Gleder meg til å se hvilken rolle denne søte grisen spiller ^^
Spiderpig.
Spiderpig.
Does whatever a spiderpig does.
Så den ene traileren på filmweb.no og på slutten med den spiderpig'en som DomTomaso nevner, da lo hardt. Gikk rundt å nynnet på den resten av dagen. Dette er en av de filmene som kommer på kino so jeg har bestemt meg for å se. Gleder meg.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Den nyeste traileren med spiderpig ser helt fantastisk ut. Hadde ingen store forhåpninger før jeg hørte ordene "spiderpig, spiderpig, does whatever a spiderpig does"....
Can he swing from a web?No he can't,cause he's a pig.Look out!He is the Spider-Pig!
Håper virkelig den blir bra. Gleder meg som en gris. Litt surt hvis filmen ikke tilfredstiller forventningene, tho..
Jeg har aldri vært noen stor fan av Simpsons, synes på måte at det blir litt for barnslig noen ganger. Derfor har jeg konsentrert meg mer om Family Guy=)

Men etter å ha sett trailere og teasere i hytt og gevær tror jeg at denne filmen kommer til å bli spekket med mye action. Gleder meg sinnsykt til å se den! Det virker som de kreative filmfolka har fått fritt kreativt spillerom; "spiderpig, spiderpig, does whatever a spiderpig does"... haha, sykt genialt!
Jeg gleder meg til filmen som en liten unge, har sitte å venta i et år nå og nå er den endelig her...
Woho...go SIMSPONS
Sitat av DonTomaso
Spiderpig.
Spiderpig.
Does whatever a spiderpig does.
Vis hele sitatet...
Can he swing from a web, no he can't, he's a pig
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Ser på meg selv som en ganske hardcore simpsons fan, men går ikke av skaftet likevel. De klippene jeg har sett har vært morsomme ja, spesielt Spiderpig, da gråt jeg faktisk. Men etter å ha sett så mye simpsons som jeg har, så spør jeg meg selv: "har jeg sett alt, kan simpsons-crewet imponere meg?" og da blir jeg noenlunde skeptisk når jeg ser det de siste sesongene har levert. Er jo mulig de har spart det gode materialet til filmen, og det håper jeg nesten.

Men for all del, gleder meg til filmen, og den må sees.

Forøvrig kan jeg ikke helt se vitsen i å dubbe den, simpsons er en tegneserie for ungdom/voksne. Det eneste utbyttet barna får er forhåpentligvis morsomme stemmer og masse farger. Mange av referansene som dras i simpsons er noe som ikke vil forstås av det gjennomsnittlige barn.
Vil dere komme i litt Simpsons stemning så gå inn på http://www.simpsonsmovie.com/content...us&userid=null
Det er spill der Homer skal redde familien sin fra politiet.
Det var bare et forslag til å komme i Simpson stemning.
Enjoy
The Simpsons er bare det beste av det beste! Har avsluttet absolutt ale avtaler (har til og med sagt nei til en eller annen tur til sørlandet..) i hele neste uke for å få tak i billetter her i Stavanger... Må sitte midt i salen! Har allerede prøvd å bestikke billett personalet med 400kr for å forhåndsbestille en billett! The Simpsons er min store mani! Selv om jeg ville si at Scrubs er nesten like bra... Dette er det viktigste av det viktigste! Absolutt ingenting skal komme i veien for meg! Jeg SKAL se den filmen! Jeg ikke ofte på kino, men dette er bare noe jeg MÅ se!

Litt off topic; Hvor mange episoder har Matt Groening lagd til nå (med det mener jeg alle episodene, fra sesongene 1-18)? Har sett nesten alle... Har fått tak i nesten alt som jeg kan klare av Simpsons ting (Fra Simpsons spåball til The Simpsons Monopol/Scrabble!)

For meg er dette noe av det største jeg kan gjøre! Har sett på The Simpsons siden jeg var omtrent 5 eller 6 år. Først begynte det med at jeg bare ville se på det storebroren min så på (dere skjønner vel det.. Alt storebroren din gjorde den gang var det kuleste av det kuleste.. Spesielt i den alderen...), men når jeg endelig begynte å skjønne det var det tidobbelt så mye bedre enn barne TV! Så det har blitt en tradisjon at jeg sitter som klistret foran skjermen hver hverdag kl. 18:3 til 18:27 og så fra 19:03 til 19:27 (det er omtrent så lenge det varer..)

Så nå skal jeg ned for å prøve å bestikke flere folk for å få tak i de beste bilettene...

Takker for at dere gadd å lese alt dette her! Sikkert vært litt kjedelig i lengden, men dere kome dere jo igjennom!

Ciao!

Mr.Non-Sleep
Såpass ja, du er skikkelig barsking du

En ordentlig Simpsons fan, det er viktig med noen sånne og.
Sist endret av Matti94; 21. juli 2007 kl. 14:45.
Opprinnelig skrevet av; Matti94

Såpass ja, du er skikkelig barsking du

En ordentlig Simpsons fan, det er viktig med noen sånne og.
Vis hele sitatet...
For å si det på denne måten...

Jeg har:

1 The Simpsons Monopoly (sender bilde)
1 The Simpsons Scrabble (-||-)
3 vanlige postere
1 orginal The Simpsons Movie poster (med hele familien oppå taket..)
1 The Simpsons spå ball (med Homer som snakker)
1 The Simpsons freezing mug (keeps your beer cold)
1 miniatyr Itchy figur (holder en øks)
1 miniatyr Sratchy figur (holder en motorsag)
1 The Simpsons 2007 kalender (med ett spørsmål per dag)
6/7 The Simpsons blader
9 The Simpsons sesonger
1 The Simpsons pizza kutter (snakker hver gang du kutter)
1 The Simpsons øl åpner (snakker hver gang du åpner)
1 Homerism (statue av Homer der det står: "To alcohol! The cause of - and sulution of all worlds prolems!")
5 store simpsons figurer (vanskelig å forklare sender bilder...)
1 The Simpsons figur i porselen... (Homer klipper gresset, står på t skjorten hans "Will work for beer")


For alle bildene bare send meg en epost på: (Be my guest.. Bare add meg til på MSN hvis dere vil... Kjekt å ha noen å snakke med... )

Fikk endelig tak i billetter på V-premieren kl.17:00! Midt i salen! De beste plassene! Dette har bare vært den beste dagen i nesten (merk, nesten) i hele dette året! Det var noe jeg har ventet lenge på! Har sittet og ventet i over halvannent år nå! fikk vel først vite om at de kansje skulle begynne å lage en film ut av serien på en gammel side... (vel ikke så særlig gammel...)

Har mer eller mindre sett alle episodene av The Simpsons.. Vel, sikkert ikke alle men nesten

Jeg tror iværtfall det var alle The Simpsons tingene... Skal skjekke... Alle tingene er hos far min, men jeg er hos mamsen Tror jeg har mer...

[COLOR=Lime]Ciao[/COLOR]
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dude, du har dritmasse fan-stæsj men er ikke sikker på om du har sett alle episodene?? Hva er dette for noe? :-S.
Jeg hadde maraton på de første 16 sesongene og fulgte lett opp med å se alle episodene hver natt til mandag det kom ut. En glede i livet

Setter på en sesong i ny og ne for å oppdatere minnet litt. :-)
Opprinnelig skrevet av; Tias
Dude, du har dritmasse fan-stæsj men er ikke sikker på om du har sett alle episodene?? Hva er dette for noe? :-S.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg har jo alle de første 9 sesongene... Men alt fra 9-18 er jeg ikke sikker på... mangler sikkert noen (ca. 10) Har begynt å lage liste over de jeg ser på TV nå... Men jeg tror jeg har sett alle, iværtfall er det det mor mi sier...
Har sett mange The Simpsons episoder siden jeg startet med The Simpsons. Har vel sett 8-9 sesonger på DVD, diverse episoder som er nedlastet fra forskjellige senere sesonger og på TV. Har også en fin To Alcohol! THE CAUSE OF-AND SOLUTION TO-ALL OF LIFE`S PROBLEMS plakat som ser bra ut på rommet
Gleder meg også sinnsykt til denne filmen og jeg går sjelden på kino, men denne skal jeg se på kino!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Denne tråden utvikler seg i en uhyre uinteressant retning, hvem tror dere bryr seg om hvor mange plaktater eller dynetrekke dere har, eller om dere runker til en simpsonsfigur på baderommet. Vi vil helst snakke om filmen. Ikke dere.
Men forstod ikke helt om dere hadde gått med dere at den blir dubbet til norsk eller ikke. Ser at noen sier at "norge er ikke så slem" osv. Men nå er det jo da bestemt at filmen også skal vises med norsk tale da. Har vært avisskriverier om hun som skal ha stemmen til Bart osv. Heldigvis bruker de norske stemmer fra mennesker som er gode til å imitere simpsonsfigurene. Uansett blir det elendig på norsk, men det er nok ment for de aller minste. Er penger å tjene på de også..
Er veldig ofte at animasjonsfilmer som har engelsk tale kommer i 2 versjoner på kino, en dubbet til norks tidlig på kvelden og en orginal seint på kvelden, sånn har det jo alltid vært.

Mvh
BoinTjau
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Sitat av BoinTjau
Er veldig ofte at animasjonsfilmer som har engelsk tale kommer i 2 versjoner på kino, en dubbet til norks tidlig på kvelden og en orginal seint på kvelden, sånn har det jo alltid vært.

Mvh
BoinTjau
Vis hele sitatet...
Klart, dette er jo almennkunnskap. Men forskjellen er at Simpons ikke er noe typisk familieserie, det er en serie myntet på ungdom og voksne, siden den inneholder en del banning, og til dels "voldelige" episoder. Ikke akkurat tom & jerry. Så det mange av oss spør oss, er hvorvidt det er nødvendig å dubbe denne filmen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Klart det ikke er nødvendig, filmer BØR ikke dubbes spør du meg. Men det er jo greit hvis filmene også passer for den yngre garden - selv om det uansett er veldig nasty.

Men ja, filmen blir dubbet til Norsk. Se den på orginalspråket, og glem at det fins en Norsk versjon
Før jeg så trailerne på youtube (Bl.a Spiderpig. ) Visste jeg at dette er en film jeg skulle se! Jeg vurderer faktisk og subbe ræva til kinoen for og få sett denne, men da må det selvsagt være den originale versjonen.

Er ikke noe fanboy av The Simpsons, serien er genial, men en episode på 30 minutt er akkurat nok for meg, så det blir spennende og se hvordan filmen blir. Dette er faktisk en film jeg skal kjøpe i ettertid også.
Sist endret av Christian; 22. juli 2007 kl. 19:14.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Denne filmen ser helt rå ut og helt siden jeg hørte at de skulle lage en helaftens kinofilm av serien, så bestemte jeg meg for å gå å se den. Dessverre er jeg i Tyrkia når filmen kommer, men går nok og ser den på kino en av dagene etter at jeg har kommet hjem. Er kjempefan av The Simpsons og jeg kunne sett på det hele dagen (Faktisk så tok det meg bare noen dager å se en sesong. Fra jeg kom hjem fra skolen, til kvelden), så jeg gleder meg til filmen.

Skulle bare ønske de laget en helaftens kinofilm av familyguy også xD Det hadde vært fett, men tror ikke de hadde fått det til. Kanskje om det kommer en del sesonger til.
Sitat av Gisse
Skulle bare ønske de laget en helaftens kinofilm av familyguy også xD Det hadde vært fett, men tror ikke de hadde fått det til. Kanskje om det kommer en del sesonger til.
Vis hele sitatet...
Det er en film av Family Guy, Stewie Griffin: The Untold Story.
Fant en til, The Freakin' Sweet Collection DVD - The Best of the Family Guy
Sist endret av Christian; 22. juli 2007 kl. 19:26. Grunn: Fant en film til.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Sitat av Christian
Vis hele sitatet...
Den første der virket litt interressant, men den andre er en collection av episoder.

These are the hand-picked, hands-down favorite episodes of Seth MacFarlen, the delightfully demented genius behind "Family Guy". He'll also treat you to an inside look at the long-awaited return of the series, as well as his newest TV brainchild, "American Dad." What a guy. What a family.
Vis hele sitatet...
Men skal prøve å få sett filmen om Stewie, takk for tipset!
Sitat av Mr.Non-Sleep
Fikk endelig tak i billetter på V-premieren kl.17:00! Midt i salen! De beste plassene!
Vis hele sitatet...
Håper du har bestilt til kinoen i Sandnes. Den er så mye bedre enn Stavanger.
Elsker forresten Schwarzenegger: I was elected to lead, not to read.
Sitat av Gisse
Men skal prøve å få sett filmen om Stewie, takk for tipset!
Vis hele sitatet...
Den filmen er grei nok den, men jeg tror Simpsons sin blir bedre. De har flere sesonger å bygge på, og har vel flere karaterer i Springfield enn det Familiy Guy har i Quahog...

Personlig blir jeg irritert over dubbede animasjonsfilmer, de er jo sååååå mye bedre på norsk! Kom ikke her å si at Istid ruler, med blant annet brautende bergensere(no offence) i besetningen, da mister du fortenna!

Jada, blir å se denne filmen i en THX-sal, gleder meg som en unge
Sist endret av Blomsen Jr.; 22. juli 2007 kl. 22:05. Grunn: blablabla
Sitat av Blomsen Jr.
Den filmen er grei nok den
Vis hele sitatet...
Grei nok? Filmen var ufattelig bra.. Scenen med Stewie full på baren er det beste jeg har sett av tegnefilm noensinne. Ingenting slår den scenen. Og det er nok i seg selv til å gi hele filmen terningkast 7. Nå skulle dette handle om Simpsons, og ikke Family Guy, så beklager.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Det skal sies at filmen har dukket opp med rating idag på imdb. Og de ikke alltid like pålitlige brukerne har gitt den 9.3 så langt. Hos de mer "regulere voterene" på siden ligger den an til en 8.1 så langt. 1550 votes.

Dette virker jo strengt tatt lovende, men det vil vise seg om den vil holde seg så høyt.
Filmen er vell bare vist i Springfield enda?Verdenspremieren er vell den 27.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153340

Filmen ble vist fire ganger på den lokale kinoen, som har plass til 212 mennesker. Gatene ble sperret av, og fylt med mennesker i Simpsons-kostymer.
Vis hele sitatet...
Er vell noen som har klart og smyge seg til og få se den da hvis det er 1500 allerede som har vota på imdb :P
Sist endret av frgz; 23. juli 2007 kl. 01:18.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Sitat av frgz
Filmen er vell bare vist i Springfield enda?Verdenspremieren er vell den 27.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153340
Vis hele sitatet...
Alt dette står vel skrevet i førsteposten i denne tråden. Hva er poenget ditt?
Sitat av tnt
Alt dette står vel skrevet i førsteposten i denne tråden. Hva er poenget ditt?
Vis hele sitatet...
Mente ikke og informere men synes det var mange som hadde votet med tanke på at det var 4x212 som "egentlig" skal ha hatt mulighet for og ha sett filmen.

Jeg dreiv og "addet" til teksten sist inlegg men du svarte meg desverre for fort før jeg fikk endret det jeg egentlig mente med den.
Sist endret av frgz; 23. juli 2007 kl. 01:24.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Ja, det er jeg helt enig i. Samt at det er ca 1000 "non-US users" Men dette gjelder jo alle filmer, derfor bør man ta slikt med en stor klype salt i starten.
Spessielt til denne filmen er det sikkert veldig mange Simpsons fans som kommer til og stemme 10 lenge før de har sjansen til og se filmen bare pga det er Simpsons the movie.Men enig ofte er imdb ratingen veldig ofte er feil,spessielt i starten,da fanboys av skuespillere og serier blandt annent ofte stemmer før alle andre får sett filmen.

Jeg er glad i Simpsons og tror den blir veldig bra.
jeg har en følelse av att det morsomste i filmen er med på traileren

men har ledd av traileren 3 ganger nå

får ikke nokk!!!
Sist endret av tobbe654; 23. juli 2007 kl. 02:15.
jeg tror den blir skikkelig bra.. gleder meg til den kommer, det blir så en kino tur da..^^
Sitat av tobbe654
jeg har en følelse av att det morsomste i filmen er med på traileren

men har ledd av traileren 3 ganger nå

får ikke nokk!!!
Vis hele sitatet...
Jeg er dessverrer stygt redd for at alt det beste er på trailerene, jeg også. Det er ofte sånn med på komedier, Men simpsons er jo ikke noe vanlig komedie da! Skal se den uansett.
Sist endret av Diablo; 23. juli 2007 kl. 09:15.
Blir nok uansett sinsykt bra da

Gleder meg til man får vite hele historien får den har jeg lurt på lenge
Ja, jeg er enig i det at den kommer til å bli sinnsykt bra, men hvis det på traileren er det beste fra filmen så kan ikke filmen være en skikkelig "høydare". Men jeg kommer til å gå på den uansett. Jeg har sesongene 1-9 (det er de som har kommet ut i Norge) Og så har jeg lastet ned sesongen 10 - 16, men jeg har bare sett noen av episodene i sesong 17 og 18. Men jeg gleder meg som en gris til filmen. De i vermont springfield sa at filmen var så bra de forventet og litt bedre. Det er en ting jeg må si til dere...
MATT GROENING ER GENIAL!

Akkurat nå så ser jeg på episode 3 i sesong 1...

Simspons Nr 1

Til dere Simpson fan...nå går det Simpsons på ZTV
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jeg så filmen i morges - her er omtalen