Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1134
Har hatt en swedoor montert som ytterdør i flere år som jeg fikk etter demontering av brakkerigg, var en nødutgang dør.

Oppe i venstre hjørne er det en Assa lås som jeg ikke har nøkkel til som aldri har plaget meg dør jeg tenkte å male døra idag
Har skrudd ut 2 skruer i bakkant og en torx i ringen rundt men det gjorde ingenting.

Er det noe spesial triks for å demontere disse?


Er det skruer i dørkarmen?
Infidel
gekko4u's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er det skruer i dørkarmen?
Vis hele sitatet...
Nei er gjennomgående i topp av døra, tror det er No form for varsling den lednings stumpen som stikker ut i bakkant, var mye brukt som røyke dør og de ble til slutt lei å satt på disse som varslet ved åpning tror jeg
"Øko-Terrorist"
Prøvd å skru på ringen som sitter på baksiden? Mulig den er gjenget fast i sylinderen som stikker ut.
vanligvis så står nummeret på låskassa synlig på metalldelen som er mot dørkarmen. Les av nummeret, søk opp dokumentasjon så finner du ut hvordan låsen kan demonteres.
Generelt så må alt som stikker inn i låskassa fra sidene av døra (innside / ytterside) fjernes før en låskasse kan demonteres. Dvs. lås-sylinder / vrider og evt dørvrider / håndtak hvis det er i låskassa.
Infidel
gekko4u's Avatar
Trådstarter
Ga faen i å surre med dette noe mer å bare fikk igang metall bor og gikk til verks, det var oppbevaring til en annen nøkkel og et opplegg jeg ikke skjønner greia med men den måtte vike til slutt
Så låsen på utsiden åpner en oppbevaring som det så ligger en annen nøkkel i og med ledning til noe på innsiden...



Men faen da, som maler er det letteste det enkleste. Når du bruker lenger tid på å demontere låsen som du bruker på å teipe låsen og rulle 2 strøk så teiper du og ruller to strøk xD