Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1033
Hei!

Usikker på om dette er rette plassen å spør, men jeg prøver.

Jeg kjøpte nylig en Xbox Series S fra netonnet som skal gies i bursdagsgave. Det ser dessverre ut som den ikke kommer frem i tide.

Jeg fant en tilsvarende modell på min lokale power, men den koster over 1000 kr mer.

I og med at Power har åpent kjøp lurer jeg på:

Ville det være noe problem for meg å kjøpe på den på power, og deretter levere inn den jeg får fra netonnet til power butikken når den blir levert i posten?

Da får jeg ihvertfall varen i tide og slipper å punge ut 1000 kr ekstra

på forhånd takk
Det burde gå helt fint så lenge du sparer på kvitteringen fra Power. Modellnummer er ikke noe som blir lagret ved kjøp.
Trådstarter
68 1
Takk for svar!

Så det er ikke slik at elektronikk-kjeder som power, elkjøp osv registrerer modellnummer/serienummer i sine systemer?

Dette er altså en identisk vare, men alle har vel egne serienummer regner jeg med.
Det er registrert serienummer så de vil se at det ikke er samme. Det er jo bare å gå inn på netonnet.no eller ringe netonnet å gi beskjed at du skal returnere den.

Forsøker du deg på en smartfiks her så kan du jo få problemer senere hvis du skal reklamere eller ta noe på garanti senere. Da vil ikke serienummeret stemme overens.
Hele hensikten med serienummer er at hver eneste vare av samme slag og fra samme produsent skal ha sitt eget unike nummer.
Elkjøp og Power registrerer i utgangspunktet bare serienr på mobil, PC, tablet. Salgssystemet krever det på disse produktene.
Du kan prøve prismatch på Power! Å så hvis du får det, så kan du beholde den som den er, og så kansellere/returnere NetOnNet bestillingen.

Men kanskje det bare er lurest å vente litt, den kommer jo snart uansett? Så slipper du å styre med transport, returkostnad osvosv.

Ta en tur i skogen mens du venter