Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 8061
Kom hjem fra jobb i dag og så at det hadde vert rassia, kåken så ikke ut.
Blei tatt for dyrke telt og 10g flein. Purken henta meg ikke på jobb, men siden jeg jobber med "samlebånd" så fikk de ikke tak i meg på tlf.

De ringte da fabrikk sjefen og han hadde visst lakt igjen en lapp der det sto at jeg skulle ringe et visst nr. på bordet så alle mine kolleger kunne se.

Jeg hadde da dratt hjem for dagen og hjemme var det et brev med inkallelse til avhør pga. brudd på nark lovgivning.

Er det lov å ringe arbeidsgiver når man allerede har putta inkalling til avhør i dørsprekken? Vil han at jeg skal miste jobben?

Og hvilke reaksjoner tror dere jeg kan få?

Kommer til å nekte alt og ikke uttale meg.

Kan vel ikke være så ille om de ikke henta meg på jobb eller?

Teltet, hadde ingen planter, men utstyr til ca 10.000 De fant vel også ca 200 frø som var 5 år gamle og ikke brukanes. De tok bare brukt utstyr og lot kjemikalier til 5000 og et telt og mere utstyr til 67.000 bli liggende. Kan de komme tilbake å hente det?

OBS! 6-7.000. Har ikke blitt kontaktet av huseier og ser det som et godt tegn.
Vil politiet fortelle evt. arbeidsgiver hvorfor de ringer å vil ha tak i meg?
Sist endret av BrewGrow; 26. februar 2015 kl. 21:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om jeg var deg ville jeg ha flytta alt utstyret til et annet sted, en kompis som ikke har hatt noe med politiet å gjøre eller noe. Er vel liten sjanse for at de kommer å henter det når de lot det ligge igjen, men better safe than sorry. Om de ikke har tatt med pcen din o.l. er det en god idee å slette samtaler på facebook, bilder av contraband, koble telefonen din fra facebook og slette meldinger, bilder o.l. Det er ganske stor sannsynlighet for at politiet vil "låne" telefonen din når du er i avhør. Lykke til.
Takk for svar. Dette er oppi dalen'/skauen og lensmannen her er skikkelig tett i nøtta + at eneste stedet jeg kan flytte det er ut, eller i et uthus 15 meter unna. Jeg satser på at det går bra. Det var samme lensmannen jeg måtte lære å stave Hasjisj & Rohypnol på pc da jeg var 18 år. er 34 nå
De tar ikke det ubrukte utstyret. Da hadde de allerede gjort det. Du kommer til å få forelegg for besittelse av fleinsopp og frø, og de kommer til å destruere utstyret. De har lov til å ringe sjefen din for å prøve å få tak i deg, ja. Om de har lov til å si noe mer til arbeidsgiver eller utleier vet jeg ikke, men jeg tror ikke det.
Tviler sterkt på at de har noe ønske om at du mister jobben. Det hadde jo vært mye verre om de hadde hentet deg på jobben, så de har jo vært greie egentlig!

Slapp av, dette var da ikke så ille. Men det er bare å vedta forelegget for besittelse, det slipper du ikke unna nå.
Sist endret av TrippyKing; 26. februar 2015 kl. 21:49.
Og han ser ut til å være like tett mener jeg :P

Takk. Trippy King. Nei Jeg tenkte vel forsåvidt det samme og ja de har vert greie egentlig.

Jeg bare møter opp på mandag og sier jeg ikke vil uttale meg og forlanger et forelegg så jeg kan gå hjem.

Det var planen sin det Cheers!!

Noen anelse om sum? 10 - 15 g sopp,200 frø og teltet..? Blir jeg kanskje tiltalt for forsøk på dyrking til salg osv?

Setter pris på flere gode svar her, frem til søndag kveld. Hva å forvente i bot/straff - kr. Hva jeg eventuelt kan lure meg unna osv. Det jeg helst vil unngå er å fks, miste jobben,eller måtte flytte ut (enda) Gudene veit hvem som har tysta. Det kan være huseier,familie eller folk som bare vil hevne seg og jeg rangerer de som : 1,2 & 3
Sist endret av BrewGrow; 26. februar 2015 kl. 22:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei har samme erfaring som deg med litt anna vri. Jeg hadde en haug med godsaker osv på internatet jeg bodde, jeg gikk på skole. En dag jeg kom på rommet var hele rommet blæsta var lapp fra politiet at de hadde vært der, heldigvis for meg hadde jeg vært hos en kompis natta før og jeg var så balle at jeg glemte litt over 50g med noe godsaker der lucky me... Så de fant bare litt rester, men det de fant var dyrkeutsyr og noen seeds som deg... Jeg fikk innkaling til avhør og møtte ikke opp pga utlandsreise jeg hadde allerede bestillt. Noen uker etter at jeg kom hjem kom de på døra med gunner og 2 bikkjer og 5-6 mann i sivil uniform de trodde jeg var en slags druglord. Nekta nekta nekta i avhør og jeg var fast bestemt på at dyrke utstyret brukte jeg til og lage min egen tobakk og tomater. Restene av shit de fant ante jeg ingenting om jeg bare sa: Aner ikke hva du prater om, unnskyld/sorry sikkert 25 ganger Fikk brev i posten 2-3 uker etterpå at saken var henlagt..

I ditt tilfelle får du nok garantert et forelegg for flein og seedsa det klarer du nok ikke snakke deg unna uansett men du kan prøve.. Bare nekt på alt og ikke si en dritt og kom med ulike forklaringer da er det bedre og spille dum. De ringte skolen min pga jeg ikke tok telefonen (ukjent nr) og jeg blei kastet ut av skolen og satt med et lån på 100k... Så fuck the police

Og jo desverre... Purken gjør som de selv vil, de kan få ransakningsordne på en telefon nå omdagen (egen erfaring) så alt annet er bare tull.. De gjør som de vil somregel.

Jeg fikk 16000 i bot for 11 gram grønnt for en stund siden. Og engang fikk jeg 6000 for 2,5g så jeg har ingen anelse på sopp, men bota vil nok svi... Men har en kompis som blei tatt for 1,2kg og fikk 20 dager samf staff og 30k i bot så det er jo en mild straff... hehe, så jeg vet ikke helt.

Håper ting ordner seg med snuten, lykke til brosjan!! Keep livin on the edge
Sist endret av 420blzeit; 27. februar 2015 kl. 00:30.
Hostinger.no
72 3
Om de inndrar mobilen din bør du slette det meste, men vanlige SMS meldinger via nummer til nummer finner de igjen!
Sitat av Ullyy Vis innlegg
Om de inndrar mobilen din bør du slette det meste, men vanlige SMS meldinger via nummer til nummer finner de igjen!
Vis hele sitatet...
Dette er noe jeg alltid har tvilet på at de gjør i småsaker som at en blir tatt for bruk for eksempel. Kan noen bekrefte dette?
Dette er noe jeg alltid har tvilet på at de gjør i småsaker som at en blir tatt for bruk for eksempel. Kan noen bekrefte dette?
Vis hele sitatet...
Dette skjedde med meg da jeg ble tatt for bruk. De fikk opp et par meldinger hvor det ble diskutert handel, men de kunne ikke se hvilket nummer meldingene hadde blitt sendt til/fra. Dette var et resultat av razzia da, usikker på om dette er noe de praksiserer ved å bli tatt utenfor razzia.
Sitat av En deling Vis innlegg
Dette skjedde med meg da jeg ble tatt for bruk. De fikk opp et par meldinger hvor det ble diskutert handel, men de kunne ikke se hvilket nummer meldingene hadde blitt sendt til/fra. Dette var et resultat av razzia da, usikker på om dette er noe de praksiserer ved å bli tatt utenfor razzia.
Vis hele sitatet...
Så om du man har en kompis eller lignende som blir tatt for bruk og dere har hatt tekstmeldinger om narkotika som du vet han har slettet, er det ingenting å frykte?
Så om du man har en kompis eller lignende som blir tatt for bruk og dere har hatt tekstmeldinger om narkotika som du vet han har slettet, er det ingenting å frykte?
Vis hele sitatet...
Ikke med mindre han forteller at tekstmeldingene er mellom dere, eller at det kommer direkte frem i meldingene.
Sitat av funkyfuzzy Vis innlegg
Dette er noe jeg alltid har tvilet på at de gjør i småsaker som at en blir tatt for bruk for eksempel. Kan noen bekrefte dette?
Vis hele sitatet...
hadde en kammerat som hadde plante bilder han hadde fått i mms når di skulle hente meg etter en avlyttet samtale....

di henta han bare etpar dager etterpå for pissings siden han har lappen og fikk aldri hørt at noe skjedde med han som sendte bilder av plantene

dette var jeg vitne til ikke noe jeg har hørt
Sist endret av infamous x; 27. februar 2015 kl. 04:30.
Sitat av funkyfuzzy Vis innlegg
Så om du man har en kompis eller lignende som blir tatt for bruk og dere har hatt tekstmeldinger om narkotika som du vet han har slettet, er det ingenting å frykte?
Vis hele sitatet...
Om han sletter de spiller ingen rolle. Politiet finner SMSer uansett. En kompis ble tatt for 20g på byen og søkte gjennom SMSer fra iallefall et halvt år tilbake i tid. De fant ut at vi hadde snakket om saker som "ta bøtte" "bli fucked up" osv og vips så var jeg og inn til avhør
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Om frøa ikke er brukenes lengre er de vel strengt tatt fuglemat?
Takk til 420blzeit for deling av egen opplevd historie og tips. Detta ordner seg sikkert ja, jeg har bare ikke råd til noen monsterbot for øyeblikket.

Jeg ringte lensmannen i dag og spurte om de hadde gjort seg ferdige her, så jeg kunne slappe av å ta helg uten å tenke på at de kom masende på døra.

Ja sa han og spør om jeg har noe mer som de ikke fant... He he, sa jeg (og tenkte Dust!) Som du så, lå alt lett tilgjengelig for dere.

Så spør han bare rett ut i telefonen : Hvor lenge har du holdt på? (Er det mulig..? )

Jeg sa bare at dette vil jeg ikke uttale meg om og det er min rett.

Og avslutta med at jeg kom til å møte opp på mandag.

Bra sa han og takket for at jeg hadde ringt.

Da får vi se på mandag bare. Skal oppdatere hva som skjer.

Noe jeg enda ikke har fått svar på som jeg kan se er : Har jeg noe som helst rett til å vite hvorfor de hadde mistanke og kom til akkurat meg? Om huseier har anmeldt meg, kan jeg få vite det?

Jeg vil helst vite hvorfor de kom og hvem som i tilfellet tipsa de om akkurat det.

Nå virker det jo logisk,at slik informasjon ikke er tilgjengelig for meg. Jeg lurer allikevel.

Koster jo ingenting å spørre, men er det min rett så vil jeg gjerne vite det.
Sist endret av BrewGrow; 27. februar 2015 kl. 19:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Nå virker det jo logisk,at slik informasjon ikke er tilgjengelig for meg. Jeg lurer allikevel.

Koster jo ingenting å spørre, men er det min rett så vil jeg gjerne vite det.
Vis hele sitatet...
Du har rett på å vite grunn til ransaking, skal også stå uthevet på brevet du fikk/får.
Takk til Carmex

Dette visste jeg ikke. Det sto ikke noe slikt i in kallingen.
Og om jeg har rett til å spørre om slik er bare FETT!

Uansett. Bare jeg får vite det, så kan resten være det samme
Har hatt razzia før, og der har de funnet seeds som de tok med seg til stasjonen. Etter avhøret fikk jeg spørsmål om jeg ville ha det tilbake siden det er lovlig med seeds. Så da har du en mindre ting å bekymre deg over.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Nexxzow Vis innlegg
Har hatt razzia før, og der har de funnet seeds som de tok med seg til stasjonen. Etter avhøret fikk jeg spørsmål om jeg ville ha det tilbake siden det er lovlig med seeds. Så da har du en mindre ting å bekymre deg over.
Vis hele sitatet...

http://lovdata.no/fo...052-008.html#28

Kapittel VIII. Særlige bestemmelser

§ 28. Frø med narkotiske stoffer
Innførsel og omsetning av frø av planter, som inneholder narkotiske stoffer, tillates ikke.

§ 28. Straff

Forsettlig eller uaktsom overtredelse av bestemmelser gitt i eller i medhold av denne loven eller vedtak gitt i medhold av loven, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år eller begge deler, såfremt forholdet ikke rammes av strengere straffebestemmelse. På samme måte straffes forsøk og medvirkning. Under særlig skjerpende omstendigheter kan fengsel i inntil 2 år anvendes.


Om frøene kan brukes er de nok ikke lovlige.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Du har rett på å vite grunn til ransaking, skal også stå uthevet på brevet du fikk/får.
Vis hele sitatet...
Jeg misstenker at de kan gi seg selv en grunn her, for på mitt ark sto det kun "misstenkte har brukt narkotika i desember" og med fikk de lov å hente meg på jobb og ransake leiligheten min.

De fleste ransakelseleses ordrene jeg har lest har brukt å stå hvilken dag kriminaliteten skjedde og noen gangen tilogmed klokkeslett.
Jeg spurte veldig mye rundt ransakelses ordren og den var tynn, de kunne ikke svare på noe som helst.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Djiises Vis innlegg
Jeg misstenker at de kan gi seg selv en grunn her, for på mitt ark sto det kun "misstenkte har brukt narkotika i desember" og med fikk de lov å hente meg på jobb og ransake leiligheten min.

De fleste ransakelseleses ordrene jeg har lest har brukt å stå hvilken dag kriminaliteten skjedde og noen gangen tilogmed klokkeslett.
Jeg spurte veldig mye rundt ransakelses ordren og den var tynn, de kunne ikke svare på noe som helst.
Vis hele sitatet...
Ja ja det er klart, men de må ha en begrunnelse fra jurist, skjellig grunn til mistanke osv, og denne har du krav på å se.

På min stod det "Røkte på snapchat", en annen gang stod det "Bestilt sopp og frø"

Enkelt og greit, men er iallefall en grunn.
Hvorfor kommer de å gjennomfører sånne razziaer? Tysting? Eller driver de å følger med på pc, mobilbruk, nettverk, sporing av røykere?
Sitat av vacant Vis innlegg
Hvorfor kommer de å gjennomfører sånne razziaer? Tysting? Eller driver de å følger med på pc, mobilbruk, nettverk, sporing av røykere?
Vis hele sitatet...
En fin blanding av tysting, folk som ikke sletter SMS/Facebook meldinger og røyke bilder på snapchat.

Tvilsomt at de overvåker den digitale trafikken din med mindre du driver stort
Sitat av Carmex Vis innlegg
http://lovdata.no/fo...052-008.html#28

Kapittel VIII. Særlige bestemmelser

§ 28. Frø med narkotiske stoffer
Innførsel og omsetning av frø av planter, som inneholder narkotiske stoffer, tillates ikke.

§ 28. Straff

Forsettlig eller uaktsom overtredelse av bestemmelser gitt i eller i medhold av denne loven eller vedtak gitt i medhold av loven, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år eller begge deler, såfremt forholdet ikke rammes av strengere straffebestemmelse. På samme måte straffes forsøk og medvirkning. Under særlig skjerpende omstendigheter kan fengsel i inntil 2 år anvendes.


Om frøene kan brukes er de nok ikke lovlige.
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg litt overasket. Det var til og med politisjefen i kommunen min som ga de tilbake. Sto klart og tydelig "White Widow" på posen og jeg sa det var cannabis frø. Jaja.. sier bare hvor mye som er i skallen på politiet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Jaja. Grunnen til rassiaen hos meg var : Lufting av nark hund etter bilkontroll.

Jeg ler meg i hjæl ass! Kasta ut ei hannplante i fjor sommer, den hadde kjøteren faktisk finni,råtten under snøen.

Da lærte jeg noe nytt. Bruke hue!! :/
Sitat av BrewGrow Vis innlegg

Noe jeg enda ikke har fått svar på som jeg kan se er : Har jeg noe som helst rett til å vite hvorfor de hadde mistanke og kom til akkurat meg? Om huseier har anmeldt meg, kan jeg få vite det?

Jeg vil helst vite hvorfor de kom og hvem som i tilfellet tipsa de om akkurat det.

Nå virker det jo logisk,at slik informasjon ikke er tilgjengelig for meg. Jeg lurer allikevel.

Koster jo ingenting å spørre, men er det min rett så vil jeg gjerne vite det.
Vis hele sitatet...
Nei, du får nok ikke vite hvem som har pekt på deg. Det vil jo motarbeide politiets arbeid om Politiet fortalte Boler-Nielsen at det var lille Fru Jensen som tystet på hans utuktige omgang med byens duer. Da ville sjansen være stor for at Fru Jensen fikk besøk sent en kveld. Om derimot en etat og eller sykehus melder inn så KAN det fremgå hvilken instutisjon som har meldt det inn.

Ve
Trådstarter
Takk Don P. Jeg fikk svaret uten å spørre. Blei flau! Kunne like gjerne vinni i lotto...