Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 7642
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Heisann, Freaaks!

Tenkte jeg skulle ta opp temaet "Stealth Grow", i og med at dette ikke har vært et alt for aktivt tema her inne på Freak

I tillegg så vil jeg gjerne også nevne det opplagte; En "stealth grow" er da selvfølgelig en gro metode der cannabis/mariijuana blir plantet i skjul, eventuelt i egen bolig, hjemme hos foreldre, besteforeldre, ute, osv...
Jeg er ganske sikker på at det finnes haugevis med innovative og flotte ideer fra dere Freak-medlemmer, så her er det bare å pøse på om dere har noe på hjertet!

Det ligger jo allerede et eksisterende innlegg her inne der en bruker forsøkte seg på en stealth grow i et PC-kabinett. Selv om metoden denne brukeren tok i bruk kanskje ikke var den mest effektive, så var det en god idè! Har jo tross alt sett meg litt rundt og funnet en del allerede eksisterende stealth grows som har blitt gjennomført igjennom store PC-kabinett/towers, med vellykkede resultater

Så da avslutter jeg denne briefingen med èn setning.. Klar, ferdig, POST!
Sist endret av Avion; 6. februar 2013 kl. 16:39.
Har hørt mange gror i PC kabinett, men trenger litt erfaring med dette etter som man må ha en "bane" som planter vokser i for å få mest ut av den. Letteste er vell å gro i et gammelt skap/klesskap.
Sist endret av Nexxzow; 6. februar 2013 kl. 16:48.
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nexxzow Vis innlegg
Har hørt mange gror i PC kabinett, men trenger litt erfaring med dette etter som man må ha en "bane" som planter vokser i for å få mest ut av den. Letteste er vell å gro i et gammelt skap/klesskap.
Vis hele sitatet...
Har hørt at det visstnok skal fungere bra om man trimmer røttene i overkant regelmessig Med andre ord kapper av stilken til planten nesten helt ved røttene for så å la det vokse ut nye røtter. Cannabis har store, kranglete og dominerende røtter, hvilket utgjør et stort problem for disse typene stealth grow. Men det er jo bare ett problem, etterfulgt av mangt flere, dessverre.. Så tidligere et kabinett som var fyllt med kaffebønner og hønsemøkk for å dominere lukten, og det skulle visst også fungere helt greit! Selv om tanken på å bevare hønsemøkk i et PC-kabinett ikke akkurat er tiltrekkende..
Joda, høyden på planten blir en faktor. Har sett at man tvinner planten gjennom en rist. (ca 3-4cm avstand mellom hver stang) sånn at den kan strekke seg lengre sånn på dette blide her:http://1.bp.blogspot.com/_HOIwf2iAK1M/SgTMvBhyaWI/AAAAAAAAAAM/_u-NkXdVRCs/s320/P1000922.JPG
Har ikke hørt om den med å kappe av stilken. Er vell bare å begynne 12/12 syklusen rimelig tidlig.
Har tenkt på denne lenge, men vet ikke om det ville fungert..
Man klartrer opp i ett tre og kapper av toppen, så huler man ut treet så det blir en slags potte...
Da kan man plante godt over hodene på folk og trenger bare tenke på vind og vann..

Kassebil er jo en klassiker, den kan man kjøre rundt for å gjemme også. Eneste problem blir strøm og å ikke vekke mistanke..
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Novice Vis innlegg
Har tenkt på denne lenge, men vet ikke om det ville fungert..
Man klartrer opp i ett tre og kapper av toppen, så huler man ut treet så det blir en slags potte...
Da kan man plante godt over hodene på folk og trenger bare tenke på vind og vann..

Kassebil er jo en klassiker, den kan man kjøre rundt for å gjemme også. Eneste problem blir strøm og å ikke vekke mistanke..
Vis hele sitatet...

Haha digger tanken med å hule ut et tre :P hadde blitt en fin topp!
Det var vel en fyr i Nord-Norge for noen år siden som gravde ned en container og sørget for vann og strøm. En perfekt plan: God plass og helt underjordisk. Såvidt jeg husker ble han avslørt fordi lensmannen i bygda kjente til ham fra tidligere forhold, og fulgte ekstra nøye med.
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Trådstarter
Sitat av Novice Vis innlegg
Har tenkt på denne lenge, men vet ikke om det ville fungert..
Man klartrer opp i ett tre og kapper av toppen, så huler man ut treet så det blir en slags potte...
Da kan man plante godt over hodene på folk og trenger bare tenke på vind og vann..

Kassebil er jo en klassiker, den kan man kjøre rundt for å gjemme også. Eneste problem blir strøm og å ikke vekke mistanke..
Vis hele sitatet...
Helt klart en artig idè!
Vet ikke riktig hvor stealth det er, men om man dyrker i sånne telt man får kjøpt på f.eks cropshop, og bruker regulerbar vifte + kullfilter funker det helt fint å dyrke innendørs. Eneste lukta som siver ut er når du åpner for å vanne. Man trenger selvfølgelig et rom som kan låses når man har gjester på besøk. skyld på at det er et roterom/bod. Også lurt å lukke gardiner i vinduer når man åpner teltet
Sitat av Novice Vis innlegg
Har tenkt på denne lenge, men vet ikke om det ville fungert..
Man klartrer opp i ett tre og kapper av toppen, så huler man ut treet så det blir en slags potte...
Da kan man plante godt over hodene på folk og trenger bare tenke på vind og vann..
Vis hele sitatet...
Det er ikke så uvanlig feste en passende potte i toppen av et tre og bare dyrke i den, da slipper man også ubehageligheter hvis en grunneier legger merke til at noen har køddet med treet hans.
Kanskje dette kan være noe for trådstarter?

Om man har en kjeller kan det også være en idè å innrede en varmtvannsbereder som et dyrkeskap.
Eller bare en gammel fryseboks for den slags skyld.
Kasserte hvitevarer kan man finne ved de fleste el-forhandlere med uteareale så det burde ikke være noe problem å gå til anskaffelse av slike ting uten kostnader.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Det var vel en fyr i Nord-Norge for noen år siden som gravde ned en container og sørget for vann og strøm. En perfekt plan: God plass og helt underjordisk. Såvidt jeg husker ble han avslørt fordi lensmannen i bygda kjente til ham fra tidligere forhold, og fulgte ekstra nøye med.
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke husker heeelt feil så blei han oppdaga pga han ikke hadde skjult strømkablene som gikk ned til containeren,disse ble oppdaget når de spaserte på eiendomen hans for å se om han var hjemme tror jeg!

Ser folk nevner dyrking i pc tower,nå vet jeg ikke med dere men her jeg bor så er pc det første politi begynner og pakke ned for å ta med på stasjonen under en razzia.
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bemu Vis innlegg
Om jeg ikke husker heeelt feil så blei han oppdaga pga han ikke hadde skjult strømkablene som gikk ned til containeren,disse ble oppdaget når de spaserte på eiendomen hans for å se om han var hjemme tror jeg!

Ser folk nevner dyrking i pc tower,nå vet jeg ikke med dere men her jeg bor så er pc det første politi begynner og pakke ned for å ta med på stasjonen under en razzia.
Vis hele sitatet...
Poenget med stealth grow er vel også at man ikke skal vekke misstanke i det hele tatt. Om man er mistenkt fra tidligere og er aktuell for jenvlige razziaer, så hadde jeg nok latt være å gro om jeg var den personen uansett!
Sitat av Avion Vis innlegg
Poenget med stealth grow er vel også at man ikke skal vekke misstanke i det hele tatt. Om man er mistenkt fra tidligere og er aktuell for jenvlige razziaer, så hadde jeg nok latt være å gro om jeg var den personen uansett!
Vis hele sitatet...
Ingen problem og gro selv om man er i søkelyset om man har en ordentlig stealth grow vil jeg tro

Men man kan ta forhåndsregler såklart,å folk som er i den situasjonen bør nok heller velge en annen plass å sette pottene sine ja
Sist endret av Bemu; 6. februar 2013 kl. 19:10.
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bemu Vis innlegg
Ingen problem og gro selv om man er i søkelyset om man har en ordentlig stealth grow vil jeg tro

Men man kan ta forhåndsregler såklart,å folk som er i den situasjonen bør nok heller velge en annen plass å sette pottene sine ja
Vis hele sitatet...
Enhver plan og idè som er nøye gjennomtenkt har potensiale til å lykkes, så det er jo sant, tvers igjennom! Er vel ikke akkurat så mange av de i søkelyset som gir seg uansett, som man kan se daglig ved hjelp av media

Sitat av Knask Vis innlegg
Det er ikke så uvanlig feste en passende potte i toppen av et tre og bare dyrke i den, da slipper man også ubehageligheter hvis en grunneier legger merke til at noen har køddet med treet hans.
Kanskje dette kan være noe for trådstarter?

Om man har en kjeller kan det også være en idè å innrede en varmtvannsbereder som et dyrkeskap.
Eller bare en gammel fryseboks for den slags skyld.
Kasserte hvitevarer kan man finne ved de fleste el-forhandlere med uteareale så det burde ikke være noe problem å gå til anskaffelse av slike ting uten kostnader.
Vis hele sitatet...
Liker ideen! Hørtes også mindre "sketchy" ut!
Om dette er noe for meg eller ikke er jo èn ting, men kanskje denne ideen også er aktuelle for andre her ute også! Så takker for respons
Ute er jo uansett den mest safe metoden! Og det er mange måter å gjøre det steath på! Du kan plante de inn mellom noe brennesle, fordi der brennesle trives, trives også cannabis. Dessuten er brennesle ganske lik cannabisplanten også! De er tilogmed i slekt!
Sitat av tipot Vis innlegg
Ute er jo uansett den mest safe metoden! Og det er mange måter å gjøre det steath på! Du kan plante de inn mellom noe brennesle, fordi der brennesle trives, trives også cannabis. Dessuten er brennesle ganske lik cannabisplanten også! De er tilogmed i slekt!
Vis hele sitatet...
så cannabis har en ond bror altså, faen som jeg hater brennesle
Om du har et høyt skap med skuffer, så kan du ta ut skuffene, skjære av bunnen på hver skuff, samt baksiden av skapet, som står inn mot veggen, så setter du skuffene på plass igjen, på den måten ser det ut som et vanlig skap med skuffer, men nå et flott dyrkerom, så lenge ikke foreldrene dine roter i skuffene dine, noe de absolutt IKKE bør gjøre, så bør det funke.
Sitat av koalafant Vis innlegg
så cannabis har en ond bror altså, faen som jeg hater brennesle
Vis hele sitatet...
brennesle suppe er jo digg?

OT: Jeg har opplevd folk som har dyrket inni et gammelt kjøleskap som dem plasserte helt bakerst i garasjen sin. De la også en hel del med esker, bildekk og ting foran slik at ingen skulle finne på å åpne det av nysgjerrighet uten å stresse med å flytte på alt først.

Kanskje en gammel fryseboks kunne fungert også? Eventuelt en med lås?
Sist endret av Juicekongen; 6. februar 2013 kl. 21:13.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Om du har et høyt skap med skuffer, så kan du ta ut skuffene, skjære av bunnen på hver skuff, samt baksiden av skapet, som står inn mot veggen, så setter du skuffene på plass igjen, på den måten ser det ut som et vanlig skap med skuffer, men nå et flott dyrkerom, så lenge ikke foreldrene dine roter i skuffene dine, noe de absolutt IKKE bør gjøre, så bør det funke.
Vis hele sitatet...
Hva med lukten?
God grunn til å rote i skuffene om det lukter i hele rommet..
Sist endret av Knäppgök; 6. februar 2013 kl. 21:29.
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Hva med lukten?
God grunn til å rote i skuffene om det lukter i hele rommet..
Vis hele sitatet...

http://www.hydroponi.no/users/hydroponi_mystore_no/images/94586_CF_Group_CAN-Lite_150_1.jpg

Kullfilter eller er et must om man dyrke innendørs uten å vekke mistanke.
lukt er ikkenoe problem. lukten fjernes helt med kullfilter! koster 500 spenn og kan monteres på innsiden av groboksen!

posta før men her var en kommode jeg hadde, kunne ha gjester på rommet uten at de lukta eller hørte noe, duringa fra vifta kom jo selfølgelig fra datamaskinen
Hva med å skjære hull i alle skuffene i en komode med lås, miste nøkkelen og skjære hull i baksiden?

Da har man ett fint growroom ingen kan åpne med mindre de skulle finne på å flytte komoden ut fra veggen.
Container under jorda ideèn, bare i vann...
Det blir jo det samme, bare litt vanskligere...
Og om man finner en fin plass litt langt utpå havet så er det ganske lett å se om det er folk i nærheten også...
For strøm så kan man kjøpe sånn hydrogen greie som går på vann...
Luft kan bli litt vanskelig, men det er går kanskje å bruke mye tid på dykking og fisking i nærheten der så man kan ha ett rør stikkende opp når det ikke er folk i nærheten også bruker man oksygen tanker når man ikke er der..
Ville det fungert med bevegelses sensor på røret, så det gjemte seg når folk kom nær?
Er det fler problemer med en slik grow som jeg ikke har tenkt på? (det regner jeg nesten med, siden jeg aldri har hørt om teknikken før)
Sitat av Novice Vis innlegg
Container under jorda ideèn, bare i vann...
Det blir jo det samme, bare litt vanskligere...
Og om man finner en fin plass litt langt utpå havet så er det ganske lett å se om det er folk i nærheten også...
For strøm så kan man kjøpe sånn hydrogen greie som går på vann...
Luft kan bli litt vanskelig, men det er går kanskje å bruke mye tid på dykking og fisking i nærheten der så man kan ha ett rør stikkende opp når det ikke er folk i nærheten også bruker man oksygen tanker når man ikke er der..
Ville det fungert med bevegelses sensor på røret, så det gjemte seg når folk kom nær?
Er det fler problemer med en slik grow som jeg ikke har tenkt på? (det regner jeg nesten med, siden jeg aldri har hørt om teknikken før)
Vis hele sitatet...
Vannet i havet er ganske kaldt, mtp oppvarming lys ol.. Den hydrogen greia må du utdype litt Hvordan skal du få containeren ut i havet uten å skape oppmerksomhet? Hvordan kommer du deg inn i containeren? (den er jo trossalt under vann)

110 % sikker på at dette ikke funker.
Sist endret av feitsomfaen; 7. februar 2013 kl. 01:03.
Sitat av d4h1e Vis innlegg
110 % sikker på at dette ikke funker.
Vis hele sitatet...
Du har nok rett.. Jeg hadde misforstått hydrogen greia. Jeg trodde den tok inn vann også skillte den hydrogenet fra oksygenet og brukte hydrogenet for å lage energi, men den går andre veien, den tar inn hydrogen og oksygen også gir den fra seg vann og energi... Fillern, trodde man hadde ekstreme mengder energi om man var nær vann jeg, og at det hadde løst energi problemene (oppvarming ol.)

å få containeren ut i vannet hadde jeg ikke tenkt på, men for å komme inn i containeren kunne man jo bare hatt en boks på utsiden av inngangen, også tømmer man boksen for vann før man går inn i containeren...

Hehe, men ja, dette funker ikke i det hele tatt

Sitat av Avion Vis innlegg
En "stealth grow" er da selvfølgelig en gro metode der cannabis/mariijuana blir plantet i skjul
Vis hele sitatet...
Ser du har spesifisert at det skal være cannabis, men prøver meg fordi på en om sopp, da det også er noe folk gror, så kan folk heller si ifra om de er off-topic..

Istedenfor å ha en falsk vegg, som jeg tror blir oppdaget ganske raskt om politiet kommer inn, så kan man ha ett falskt tak..
Soppen trenger jo ikke store plassen..
Og om du klarer å lage det falske taket som en slags lem, som man drar ned også står soppen skjevt, så kan du bruke en magnet for å åpne/lukke(låse?) og da er det ikke noen synlige ting på utsiden.. Hvis du får det til å bli veldig vanskelig å åpne uten magnet på riktig plass så tror jeg det er veldig vanskelig for politiet å finne det.. taket har jo ofte en hul lyd også, så det skal være vanskelig å oppdage om du lager det bra...
Litt av noen ideer du har Novice. Tenker du da for eget bruk, eller kilovis for salg?

Hvem klarer å få politiet etter seg for å ha en liten boks med sopp i?
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Litt av noen ideer du har Novice. Tenker du da for eget bruk, eller kilovis for salg?
Vis hele sitatet...
De som benytter seg av ideèn får bestemme selv hva de vil bruke det til

Hvem klarer å få politiet etter seg for å ha en liten boks med sopp i?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk politiet etter meg fordi jeg åpnet døra på feil tidspunkt, det var mens de leitet etter noen som bor nær meg, men siden jeg hadde litt hasj på meg ble det razzia.. da hadde det vært kjipt å grodd sopp i en liten boks, og det hadde vært utrolig deilig å ha det gjemt i taket

Min regel er at hvis du gjør noe ulovlig så burde du regne med at politiet finner deg, derfor er det greit å gjemme ting bort så de ikke finner det samtidig som de finner deg
Sist endret av Novice; 7. februar 2013 kl. 02:00. Grunn: fant ett kompromiss :)
Her hvor jeg bor er det en gammel bunker som er ganske stor, men døren er trolig nok sveiset igjen. Hadde jeg kunne åpne disse dørene og kommet meg inn hadde jeg kunne dyrket en del planter. Det er til og med ventiler som ikke er dekket/lukket. Dette er relativt nærme huset mitt og muligheten for å legge en strømledning er der. Men for tia er det jo så jævla kaldt at jeg gidder ikke stå ute i kulda nå, for å si det slikt. Kanskje til sommeren..
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Nexxzow Vis innlegg
Her hvor jeg bor er det en gammel bunker som er ganske stor, men døren er trolig nok sveiset igjen. Hadde jeg kunne åpne disse dørene og kommet meg inn hadde jeg kunne dyrket en del planter. Det er til og med ventiler som ikke er dekket/lukket. Dette er relativt nærme huset mitt og muligheten for å legge en strømledning er der. Men for tia er det jo så jævla kaldt at jeg gidder ikke stå ute i kulda nå, for å si det slikt. Kanskje til sommeren..
Vis hele sitatet...
Tenk om de som eier bestemmer seg for å bruke bunkeren igjen da.. Tapt mye tid & penger da.. :/
Jeg hadde kjøpt denne:
www.youtube.com/#/watch?v=iQExeKmEuE0
Sparer inn prisen på en grosyklus!
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Tenk om de som eier bestemmer seg for å bruke bunkeren igjen da.. Tapt mye tid & penger da.. :/
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne at det var en bunker fra 2. verdenskrig.. hehe :P Tviler på "de"(kommunen??) kommer til å bruke den etter som de har sveiset den igjen.
Sitat av Merenliare Vis innlegg
Jeg hadde kjøpt denne:
www.youtube.com/#/watch?v=iQExeKmEuE0
Sparer inn prisen på en grosyklus!
Vis hele sitatet...
Linken funket ikke så jeg legger ut en som fungerer for late freaks som ikke skjønner google (http://www.youtube.com/watch?v=iQExeKmEuE0)...

Så stilig ut.. Men det blir jo det samme som ett telt, og det syns jeg du må gjemme en plass for å kalle det "stealth"...
Sist endret av Novice; 7. februar 2013 kl. 02:42.
Sitat av Kgrow Vis innlegg

posta før men her var en kommode jeg hadde, kunne ha gjester på rommet uten at de lukta eller hørte noe, duringa fra vifta kom jo selfølgelig fra datamaskinen
Vis hele sitatet...
hva bruker du alle de "flaskene" til?
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Trådstarter
Ser du har spesifisert at det skal være cannabis, men prøver meg fordi på en om sopp, da det også er noe folk gror, så kan folk heller si ifra om de er off-topic..
Vis hele sitatet...
Spesifiserte at det skulle være cannabis pga tråden omhandler denne plantefamilien, og helst ikke andre temaer. Selv om sopp er et aktuelt tema for folk som gror, så er denne tråden rettet mot cannabis
Du må jo ha vifte, lys og en form for reflektor (hvis du vil ha best resultat) være nøye med gjødsel og vanning!

Tidligere brukte jeg et nattbord fra ikea, laget hengsler på fremsiden, en vifte på topp av bakveggen, uv lampe på toppen og en sølvfolie som jeg limte rundt i hele nattbordet".
Du må velge en type plante som ikke blir av de høyeste;P og om du har liten erfraring er northen lights en enkel type.

Det hører til at disse plantene dufter godt! brent kaffe tar opp en del lukt, men tenk over dette om du har noen som "snuser rundt".. :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Kgrow Vis innlegg

posta før men her var en kommode jeg hadde, kunne ha gjester på rommet uten at de lukta eller hørte noe, duringa fra vifta kom jo selfølgelig fra datamaskinen
Vis hele sitatet...
Hvordan får man til noe slikt? starter man LST fra starten av, også fører vært skudd inn i et scrog system å drar til side toppskuddene?