Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 12672
Sitat av Sio Vis innlegg
http://www.toodledo.com/views/public...d4b49fbf9c05a0
"Before beta" skal han pusse opp multiplayer, flotte greier

Noen som har noen gode tips til hvordan man finner gode minderaler da? Gjelder det bare å grave veldig veldig dypt? "Naturlige grotter" har mappet mitt veldig lite av, det er mer en masse hauger overalt og ekstreme mengder vann. Er det en max grense på hvor dypt du kan komme?
Vis hele sitatet...
Ved "gode" mineraler mener du sikkert diamanter, gull, Reddust Stone og kanskje jern-årer? I så fall så stemmer det at du må et godt stykke ned i jorda, i hvert fall etter det jeg har skjønt. Tips: når du skal komme deg ned, ALDRI grav bare rett ned. Prob. 1: Det blir vansklig å komme seg opp... Prob. 2: Du kan støte borti ting du ikke vil støte borti. Som lava eller store fallhøyder.
Når det kommer til jern, så har jeg hørt at man finner mer av det et sted ikke så veldig langt under jordoverflaten. Og ja, det er en maks grense på hvor langt ned du kan komme. Når du har gravd deg en viss lengde, støter du bordi et nettverk av grå stein som kan minne litt om vanlig stein, men som er litt mørkere og variert i fargen. Denne kan du ikke grave forbi, men det kan finnes hull i denne "muren" som gjør at du kan hoppe ned ut av kartet, og falle ned i løse lufta til du dør. Har aldri gjort dette før, men har sett noen sånne hull.
Hvis du ikke har hatt flaks med landskapet ditt, oppfordrer jeg deg til å begynne på et nytt spill (hvis du ikke har kommet så langt fra før). Det er en fordel å ha hjemsted ikke så langt fra spawnen sin.

Sitat av fredeve Vis innlegg
Minecraft er ikke kommet til beta stadiet enda, det er i alpha...
Vis hele sitatet...
Beklager så mye, mente selvfølgelig Alpha

Har funnet ut det der med hvordan jeg får spillet. Hadde helt glemt at jeg hadde laget bruker på hjemmesiden dems

Men har fortsatt spørsmål (det går aldri tomt)
Når jeg skal spille multiplayer, så har jeg bare muligheten å joine en server... Har sett på hjemmesidene dems at det går an å laste ned server-software og mer til, men er dette bare for den gamle gratis-versjonen? Kanskje ikke så stort spørsmål, men greit å vite?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Du kan laste ned mcadmin som er det beste, kan du lage kits også videre. f.eks skrive !kit så får du alle diamant-utstyret, du må selvfølgelig legge det til i listen over kit - men det funker, så last ned mcadmin
hva om noen lager en liste med mål. eller Oppgaver om man vill. så gir det spillet mer mening

har ikke nok "skills" eller kreativitet til å lage en slik liste men er sikker på at noen her kan gjøre det.

trenger ikke å være mer avansert enn enkle greier som "dag 1: finn tre, lag deg en hakke og finn kull. finn/grav deg et lite hus for natta".
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
@ kilroy - Jeg nådde mexgrensen i dag med mange irriterende bokser som jeg ikke kunne ødelegge. Lagde en gedigen dungeon (har tatt flerfoldige timer, vi var 4mann om den) og da vi nådde max gransen bygde vi oss oppover. Plutselig gikk det hull på havbunnen og stedet ble mer eller mindre oversvømmet. Fant alle mineraler og lærte utrolig mye om spillet deg.

@F4celess:
Jeg har spilt det en stund de siste dagene, dette var det første som falt meg inn:

Must:
- Lag enkle tools, først av tre, siden av sten.
- Søk etter kull, der du finner kull lager du en hule, og lyser denne opp med fakkler. Barriker deg inne for natten.
- Lag gjør hulen større, lag ekstra mye tools og andre ting du vil trenge. Våpen er must.
- Om morgenen hogger du deg forbi edderkopper og "bombe"zombier og lager deg et hus / slott / festning / tårn / behold hulen, lag et awesome sted å bo.
- Skaff en arbeidsplass, lag en stor mine ikke så ekstremt langt fra huset ditt og jobb og bygg om dagen, forbered deg om natten.

Ekstra:
- Skaff deg det beste av det beste. Diamant sverd, pil og bue, TnT.
- Ta ned et monster spawn point! (blått bur).
- Lag en bokhylle.
- Lag en fiskestang (ubrukelig atm)
- Lag et hus av gull.
- Bygg et drivhus med blomster, hvete og trær inni.
- Bygg toglinje og sørg for at du tar en kulldreven vogn til "jobb" hver dag.
- Nå "max høyde" på et tårn som faktisk ser bra ut.
- Bygg en stor bygning av typen: Operahus, stadio, kopi av stortinget (bruk sand) og.l
- Bygg en bro med vogntog og kulldrift.

Edit: Mulighetene er tilnærmet uendelige, det er derfor spillet er slik en suksess som det er
Sist endret av Sio; 26. september 2010 kl. 05:35.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Etter du er ferdig med å lage møkkete minecart-baner med kull, kan du begynne å se på "boosters" og innse minecartenes sanne potensiale...

http://www.youtube.com/watch?v=gPls6LXlkGI
Da har jeg funnet meningen med MineCraft, alle sammen, direkte fra skaperen selv (hjemmesiden):
Sitat: What it is:
Minecraft is a game about placing blocks while running from skeletons.
Sitat slutt.
xD
Men det var en ganske nice liste du hadde der... Selv holder jeg på med å bygge et slott med borggår og full pakke
Kanskje jeg bare skulle kalle denne tråden for "Den store MineCraft-tråden", nå som vi har havnet helt off tracks, og problemet egentlig er løst? xD
Men hey, har faktisk et problem til (eller spørsmål) :
Hvordan lager man "security doors" (dører av jern som man må åpne med en spak og noe reddust stone). Ja, har sett etter toturials på YouTube, men alle var like håpløse, de var vel heller demonstrasjoner enn tutorials... Så hvis noen hadde forklart meg enkelt og greit hvordan en jern-dør funker, så hadde det vært flott..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jerndører fungerer ved at de roterer 90 grader når de (eller blokken de står på) blir "powered" med redstone. Power kan tilføres med de vanlige komponentene (spaker, trykknapper, osv.) samt med fakler. Det er egentlig ikke mer hokus pokus enn det, man legger redstone wire fram til blokken med døren som skal styres (pass på at ledningen "peker" til blokken) og så kobler man den til "spenningskilden".
jeg er har da en Bærebar ESPRIMO Mobile V5555 / V5535 å jeg får ikke til dette spille. får logget in ok også kommer alle disse bad vido card osv. å jeg har opptattert java. men skjerm drivern til win7 finnes ikke til min pc :S hva gjør jeg for noe lurt da?

alt annet på pc funker av adobe progammer osv?

noen som har noe lurt å komme med :P
Noen som har et bra oppsett på minecart-bane fra bunnen av en gigantisk hule og opp til overflaten.

Mitt første forsøk med en minecart med ovn i og en til å sitte i selv fungerte ikke så bra. Går veldig mye raskere å hoppe opp selv.

Kan man ikke ha lange motbakker? Eller er det noe annet lurt?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
"Powered minecarts", altså de med en furnace på... er crap. Alvorlig talt: på flatmark kan den passeres av en 90-åring med rullator og KOLS, og den takler ikke oppoverbakker på mer enn 1:1 i det hele tatt.

Minecart boosters er en mye bedre, raskere, og mer økonomisk (ingen brensel involvert) metode. Den er dog litt mer arbeid å sette i stand.
Sitat av Olsern Vis innlegg
jeg er har da en Bærebar ESPRIMO Mobile V5555 / V5535 å jeg får ikke til dette spille. får logget in ok også kommer alle disse bad vido card osv. å jeg har opptattert java. men skjerm drivern til win7 finnes ikke til min pc :S hva gjør jeg for noe lurt da?

alt annet på pc funker av adobe progammer osv?

noen som har noe lurt å komme med :P
Vis hele sitatet...
Installerer Windows XP?
Olsern: Si meg hvilket skjermkort du har og produsenten.
Sist endret av onClipEvent; 27. september 2010 kl. 22:35.
hmm det aner jeg ikke. viss du bruker det jeg skrev på hva den heter så finner du det kansje. jeg kan ikke så mye om bærbare dritt pc. bare fant ut det var praktisk å ha en :P
Skriv inn "dxdiag" i søkefeltet --> Trykk på "Display" og så ser du skjermkortets navn.
Navn: SiS Mirage 3 Graphics
Sorry, klarer ikke å finne drivere. SIS sitt system er bare rot 0_o (Se selv: http://www.sis.com/index.htm)
Hva var vanskelig med den siden der onClipEvent? Hadde du brukt mer en 10 sekunder så hadde du funnet drivere..
Sitat av reaVen Vis innlegg
Hva var vanskelig med den siden der onClipEvent? Hadde du brukt mer en 10 sekunder så hadde du funnet drivere..
Vis hele sitatet...
Siden lodaet bare halveis hele tiden, og jeg fant ikke fram.
takk for at du tok deg tid for det da får heller håpe drivern detter i fange mitt en annen gang
Finn modell nr på sjermkortet ditt så skal jeg heller hjelpe deg.
protip: google.
Okei, kanskje vi skulle komme oss tilbake på Minecraft-temaet?
Drev og surfet litt på MineCraft Wiki, og så fant jeg dette:

"Dungeons can quickly be located using an up-to-date infinite map viewer. To locate them, set the viewer to show only mossy cobblestone (data value 48) or locate cobblestone (data value 4) that you did not place. Play the save file and head out to one such place and dig down until the Dungeon is found. The viewer must be up-to-date, or it may crash upon trying to load blocks that it doesn't recognize."

Noen som vet hvordan man gjør dette? Eller hvor jeg får tak i en sånn "up-to-date infinite map viewer"?
Sitat av reaVen Vis innlegg
Finn modell nr på sjermkortet ditt så skal jeg heller hjelpe deg.
protip: google.
Vis hele sitatet...
Brikketype: SiS672 serie
Er det den du tenker på?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av kilroy1995 Vis innlegg
Okei, kanskje vi skulle komme oss tilbake på Minecraft-temaet?
Drev og surfet litt på MineCraft Wiki, og så fant jeg dette:

"Dungeons can quickly be located using an up-to-date infinite map viewer. To locate them, set the viewer to show only mossy cobblestone (data value 48) or locate cobblestone (data value 4) that you did not place. Play the save file and head out to one such place and dig down until the Dungeon is found. The viewer must be up-to-date, or it may crash upon trying to load blocks that it doesn't recognize."

Noen som vet hvordan man gjør dette? Eller hvor jeg får tak i en sånn "up-to-date infinite map viewer"?
Vis hele sitatet...
Kanskje dette hjelper deg
Her er den en map viewer
Link til Cartograph - map your Alpha
+
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det bør forresten nevnes at informasjonen i det bildet ikke stemmer lenger. Man kan IKKE plukke opp spawners.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Jeg må bare sjekke en siste gang før jeg kjøper det.

HVis jeg kjøper "Alpha" får jeg "Beta" os,v etter det da eller må de også kjøpes?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av sam500 Vis innlegg
Jeg må bare sjekke en siste gang før jeg kjøper det.

HVis jeg kjøper "Alpha" får jeg "Beta" os,v etter det da eller må de også kjøpes?
Vis hele sitatet...
Du fAr med alle Updates som kommer da den tid kommer
Sitat av Undergrunn Vis innlegg
Du fAr med alle Updates som kommer da den tid kommer
Vis hele sitatet...
Det er sant, det er det som er så genialt med å kjøpe nå, når Minecraft bare er i Alpha-stadiet (ikke engang i beta), og man får absolutt ALLE oppdateringer helt gratis, for halv pris.

Sitat av Undergrunn Vis innlegg
Kanskje dette hjelper deg
Her er den en map viewer
Link til Cartograph - map your Alpha
+
Vis hele sitatet...
Nydelig, tusen takk
Sitat av Undergrunn Vis innlegg
Kanskje dette hjelper deg
Her er den en map viewer
Link til Cartograph - map your Alpha
+
Vis hele sitatet...
Skal sies at mobspawners desverre ikke kan plukkes opp lengre og du kan derfor ikke spawne griser
HAr et problem, sitter på en macbook og minecraft hakker veldig mye. Så var det noen som sa at jeg kunne øke minnet i java, men hvordan gjør jeg dette? Har leta gjennom minecraft-wikien og søkt etter det jeg kommer på.
Sitat av reaVen Vis innlegg
Hva var vanskelig med den siden der onClipEvent? Hadde du brukt mer en 10 sekunder så hadde du funnet drivere..
Vis hele sitatet...
Hvor fant du driver SiS672 serie ?
Sitat av Olsern Vis innlegg
Hvor fant du driver SiS672 serie ?
Vis hele sitatet...
Download center -> trykk "I agree" litt nede på sida -> windows 7 også trykk på de ENESTE valga som er der...
nå har jeg prøvd dette på en mye nyere pc også og det funker ikke der heller. og både min å stefar sin får nedlastings fila som en fil og ikke som exe fil. bare et dokument som vi må velge program til. og når kompisen min sendte sitt spill i mailen min så fikk jeg det som en exe fil når jeg lasta den ned. kan det være et program jeg ikke har siden den ikke gjør om spille automatisk til minecraft.exe når jeg har lasta den ned?
Sitat av Olsern Vis innlegg
nå har jeg prøvd dette på en mye nyere pc også og det funker ikke der heller. og både min å stefar sin får nedlastings fila som en fil og ikke som exe fil. bare et dokument som vi må velge program til. og når kompisen min sendte sitt spill i mailen min så fikk jeg det som en exe fil når jeg lasta den ned. kan det være et program jeg ikke har siden den ikke gjør om spille automatisk til minecraft.exe når jeg har lasta den ned?
Vis hele sitatet...
Prøv å laste ned Linux versjonen.

Det er akkurat samme, bare at den er i .Jar format.

http://minecraft.net/download/
Sist endret av onClipEvent; 3. oktober 2010 kl. 00:12.
må jeg ikke ha linux da a?

fikk den samma feilen på min. bad vidio card
Sitat av Yochi Vis innlegg
HAr et problem, sitter på en macbook og minecraft hakker veldig mye. Så var det noen som sa at jeg kunne øke minnet i java, men hvordan gjør jeg dette? Har leta gjennom minecraft-wikien og søkt etter det jeg kommer på.
Vis hele sitatet...
Spiller på Macbook jeg også. Trykk Esc -> Options og gjør om Render Distance til Normal, Short eller Tiny (Bare IKKE Far, hos meg funker Short veldig bra). Lagger hos meg ekstremt mye med Far, mens alt går smooth med Short.
Faen ass.. har prøvd begge måtene til pc. og den ene til linux å ikke noe funker. får samme drittfeilen vær gang så måtte se om det kunne være noe feil med kontoen min. meeen det var ikke. funka på kompisen min sin.
Minecraft liker ikke innebygde videokort.
hmmm det hjalp meg lite hehehe... hva kan jeg gjøre med det?
Hei. Tenkte jeg skulle test. Altså noob. Forsøker å mine tre. Slår og slår men ingen ting skjer.
Så på en video at det skal bare være å slå med hånden, men ingen ting skjer.

Hva gjør jeg feil?

Hilsen Noob
Du må holde inne knappen, ikke trykketrykketrykke

Hadde samme problemet selv
Fant det ut nå, men takker så mye for svar....
Hehe..
Noen som vet om det går an å lage evig lava, slik som det gjør med vann? (For eksempel å lage en blokk med vann to blokker ved siden av en annen blokk med vann, og så ta vekk blokken i midten) ? Har merket at lava ikke har samme physicsene som vann, har sløst bort cirka 3 bøtter med lava på ekperimenter på Single player... -.-'
Noen som vet om det er andre måter en paypal å betale for?
Har veldig lyst på spillet, men har ikke kredittkort : c
Kjøp spendON på narvesen
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av kilroy1995 Vis innlegg
Hehe..
Noen som vet om det går an å lage evig lava, slik som det gjør med vann? (For eksempel å lage en blokk med vann to blokker ved siden av en annen blokk med vann, og så ta vekk blokken i midten) ? Har merket at lava ikke har samme physicsene som vann, har sløst bort cirka 3 bøtter med lava på ekperimenter på Single player... -.-'
Vis hele sitatet...
Det gjør det ikke. Som du sier følger de forskjellige regler. Hvis du er desperat etter lava til byggeprosjekter kan du alltids hacke dem inn med INVedit.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Kjøp spendON på narvesen
Vis hele sitatet...
Bare sånn info:
Gjorde det samme da jeg kjøpte Minecraft, men merk deg:
SpendOnkortet kan ikke fylles på, og vil gå ut på et visst tidspunkt.
Tror det varer rundt et år eller noe. Man betaler 40 kr for selve kortet