Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2675
Hei holder på å slutte med hasj via "tvang" for å få lappen igjen. Har 1 mnd på å være negativ så er det prøve hver 2 uke i 3mnd. Er på første uka og har både drukket, tatt OXY og lyrica i løpet av denne tiden. Må jo selvfølgelig passe på at det er ute av kroppen før prøven men det meste annet enn hasj og brnzo går jo ut ila en uke. Andre som har positiv erfaring med dette? Noen som har gått på en smell?

Jeg har holdt på med alt mulig og vet hvordan både stimulant- og opiatavhengighet føles. Nå føler jeg ikke at jeg savner annet enn hasj, og at dette funker for meg i disse få månedene for å booster tiden litt
Det jeg opplevde som mest problematisk da jeg sluttet med hasj dreide seg hovedsakelig om vane. At jeg knyttet det å røyke
opp mot situasjoner og gjøremål. Ganske sammenlignbart som det å slutte med sigaretter. Den fysiske avhengigheten går
fort over mens savnet knyttet til ulike anledninger og situasjoner som f.eks. morrarøyken, etter mat eller når man drikker
det hang i lenge (år). For noen vil det kanskje alltid forbli et savn.

Hvis du bare skal slutte for et kort tidsrom så vil jo ikke en sånn omprogrammering av hjernen som man opplever ved
å ta tiden til hjelp og gradvis venner seg til å ikke røyke i gitte anledninger være aktuelt.
Jeg må si ts er serdeles heldig med hvor skjelden han må ta prøver og varighet. Jeg må ta 2 ganger i uka i ett år. Derfor har jeg rett å slett ikke giddi å begynt på prøver engang.
Sist endret av Sondre; 20. februar 2022 kl. 12:05.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Jeg må si ts er serdeles heldig med hvor skjelden han må ta prøver og varighet. Jeg må ta 2 ganger i uka i ett år. Derfor har jeg rett å slett ikke giddi å begynt på prøver engang.
Vis hele sitatet...
Jeg tok blodprøve 1 gang i mnd i 6mnd
Og ta andre ting når man slutter med hasj eller skal gå på prøver har jeg tilgode å se at det ender bra.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns liksom alt av erstatning for hasj enten blir mer skadelig, eller ikke samme gode effekter
▼ ... over en måned senere ... ▼
Snart halvveis i prosessen med å bevise "edruelighet" og jeg kan melde at det går helt fint Ann å bruke alt mulig , GHB, heroin/opiater, sopp, kokain, litt benzo men akkurat det ville jeg vært ekstremt forsiktig med. Nå kan jeg til og med røyke et par dager etter prøve nå for har ikke THC metabolitter i kroppen i det hele tatt. Får lov å drikke så mye jeg vil også

Litt kjedelig å ikke kunne røyke oftere pluss at jeg tror det er være for helsa nå når jeg bruker mere av tunge stoffer. Men lar ikke toleranse bygge seg opp og bytter på hva jeg tar så funker helt ok. Man må bare huske å stoppe med alt 4-5 dager før prøven så er det fullt mulig!
Sist endret av Bluesky_; 14. april 2022 kl. 14:07.
Denne tråden understreker nok en gang hvorfor urinprøver kan være mer skade enn bra. Håper det blir tatt hensyn til i framtida.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Jeg må si ts er serdeles heldig med hvor skjelden han må ta prøver og varighet. Jeg må ta 2 ganger i uka i ett år. Derfor har jeg rett å slett ikke giddi å begynt på prøver engang.
Vis hele sitatet...
Føler meg deg kjenner mange som har blitt tatt for mye mildere ruskjøring enn meg , som ikke har krasja en gang og blitt pålagt årevis med prøver og flere år med når som helst testing etterpå. Var det jeg så for meg også men så var det ikke i nærheten så ille som det. Tror det har alt å si om legen er kul eller ikke pluss man må virke til å stole på og at man later som man er ferdig med alt tror det har blitt mye lettere nå enn for bare få år siden ønsker alle andre lykke til
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Føler meg deg kjenner mange som har blitt tatt for mye mildere ruskjøring enn meg , som ikke har krasja en gang og blitt pålagt årevis med prøver og flere år med når som helst testing etterpå. Var det jeg så for meg også men så var det ikke i nærheten så ille som det. Tror det har alt å si om legen er kul eller ikke pluss man må virke til å stole på og at man later som man er ferdig med alt tror det har blitt mye lettere nå enn for bare få år siden ønsker alle andre lykke til
Vis hele sitatet...
Jeg mista lappen i 2 år og måtte levere blodprøve 1 gang i mnd
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg mista lappen i 2 år og måtte levere blodprøve 1 gang i mnd
Vis hele sitatet...
Ikke det Værste det da, var det snakk om lenge? Og da er det vel bare alkohol man må ligge helt unna egentlig?
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Ikke det Værste det da, var det snakk om lenge? Og da er det vel bare alkohol man må ligge helt unna egentlig?
Vis hele sitatet...
6mnd. Men fant ut senere at jeg mest sannsynlig ikke hadde trengt å levere men ville gjøre det for sikkerhets skyld.
Tja, på blodprøven ble det sjekka for alt av rusmidler. Ble tatt for ruskjøring med piller å alkohol.

Åj, ser jeg allerede har svart i tråden lengre opp her.
Sist endret av NokErNok; 14. april 2022 kl. 14:25.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare drit i å bruk dop?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
6mnd. Men fant ut senere at jeg mest sannsynlig ikke hadde trengt å levere men ville gjøre det for sikkerhets skyld.
Tja, på blodprøven ble det sjekka for alt av rusmidler. Ble tatt for ruskjøring med piller å alkohol.

Åj, ser jeg allerede har svart i tråden lengre opp her.
Vis hele sitatet...
Oi sorry det skulle jeg jo ha sett de som er litt lure tar prøver frivillig før man blir bedt om det for da går det gjerne fortere å få lappen så var sikkert ikke dumt av deg.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare drit i å bruk dop?
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Hæ

Men en ting jeg kan støtte er å bare drite i å kjøre i rusa tilstand det bør aldri skje andre folk kan bli skadet og det er veldig farlig for alle.
Sist endret av Bluesky_; 14. april 2022 kl. 14:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lar Oslo har slutta med urinprøver og gått over til spyttprøver. Jeg blir aldri bedt om å ta prøver men for å få igjen førerkortet sa legen jeg kunne levere en spyttprøve annenhver uke.

Noe går på trynefaktor, ser du ut som en junkie og oppfører deg sånn så blir det mindre tillit.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Eneste som jeg mener ikke er mer skadelig enn cannabis: Amanita muscaria; rød fluesopp. Kan røykes eller spises, eventuelt lager du té.

Jeg brukte amanita hver dag i cirka 2-3 uker for å hjelpe meg å slutte med kokain. Funka for meg. Såvidt jeg vet så er det ikke mer skadelig enn cannabis men kan ikke si at jeg vet det 100%.

andre alternativer: 2CB, psilocybin, LSD.
Sist endret av WouwseP; 26. februar 2023 kl. 08:52. Grunn: trykte feil
Anonym bruker
"Firkantet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Eneste som jeg mener ikke er mer skadelig enn cannabis: Amanita muscaria; rød fluesopp. Kan røykes eller spises, eventuelt lager du té.

Jeg brukte amanita hver dag i cirka 2-3 uker for å hjelpe meg å slutte med kokain. Funka for meg. Såvidt jeg vet så er det ikke mer skadelig enn cannabis men kan ikke si at jeg vet det 100%.

andre alternativer: 2CB, psilocybin, LSD.
Vis hele sitatet...
Interressant med fluesopp, har et par spørsmål om du vil svare.

I hvilke doser brukte du dette? Kan du beskrive rusen? Plukket du og tørket selv?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interressant med fluesopp, har et par spørsmål om du vil svare.

I hvilke doser brukte du dette? Kan du beskrive rusen? Plukket du og tørket selv?
Vis hele sitatet...
De første gangene jeg prøvde så blanda jeg det med weed og hasj og bittelitt tobakk. Brukte ikke vekt, men har brukt denne metoden med alt fra 0.3 opp til cirka 1 gram blanda inn i mekket. Det smaker litt rart men ikke ille på noen som helst måte. Tobakk smaker værre. De første gangene jeg røyka amanita så følte jeg bare at det satte en ekstra piff på cannabisrusen, ble ikke "tura", om det gir mening.

Når jeg lager amanita-te så merker jeg effekten mye bedre

Har laga te med opptil cirka 5g amanita. Vanligvis bare 2-3g.

Har prøvd å blande amanita med cubensis/flein: sinnsykt digg.

Tørket og plukka ikke selv, nei. Men stoler 100% på han som gjorde det. Hippie-type som jeg ble kjent med gjennom familievenner.
Sist endret av WouwseP; 26. februar 2023 kl. 23:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.