Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1744
Flere som er medlem der? Skal trappe ned og slutte med 25mg Sobril. Blir jo vettaskremt av å lese alle de som sliter i flere år etter å ha slutta med benzo. Og hva man skal unngå av mat/drikke og kosttilskudd etc...
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke medlem der.. Trodde ikke 25mg sobril var så hardt å trappe ned på, hva sies det om 15mg? Er det daglig bruk eller av og til bruk? Står selv på sobril og regner meg ikke som fysisk avhengig i det hele tatt. Bruker noen ganger tre gngr pr uke andre ganger en gang pr månd..

Men var på psykiatrisk med en som stod på cocktail av sobril, stesolid valium og mer og han hadde prøvd å trappe ned i mange år uten hell og sa det var helt jævlig. Jeg tolket d var pga cocktail og har sett på sobril alene som nokså harmløst men jeg tar feil da?
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rimelig stor forskjell på daglig bruk VS sporadisk.
Sobril er ikke den værste benzoen å trappe ned på, går nok fint. Snakk med lege, få en fornuftig nedtrappingsplan.
Synes rohypnol var desidert det vanskligste , brukte ca 2år på og bli normal igjen. På rivotril tok det ca1,5år. Rohypnol dosene var ca 5-8 stk vær dag i noen år. Så nykter i noen år før det ble daglig rivotril i 2-3år mellom 5 til 10 stk pr dag

Måsi at jeg sliter den dag i dag medettervirkninger fra benzoen. Som sykt dårlig hukomelse og har sikkert mistet en 20-30iq poeng i tilegg
Sist endret av Sæd; 3. juli 2021 kl. 21:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det går nok lettere enn du tror. Ikke google abstinenser. Personlig trappa jeg ned 15-20mg xanor hver dag i et par år ned på 2 uker(på blåkors) i januar i år. Minimalt med fysisk abstinens, noe kjørt i hode da, etter flere års blandingsmisbruk. Trapp rolig ned, og husk at hode går sakte men sikkert tilbake til sitt gamle jeg. Føler meg i dag bedre psykisk enn noen gang tidligere
Sitat av Sæd Vis innlegg
Synes rohypnol var desidert det vanskligste , brukte ca 2år på og bli normal igjen. På rivotril tok det ca1,5år. Rohypnol dosene var ca 5-8 stk vær dag i noen år. Så nykter i noen år før det ble daglig rivotril i 2-3år mellom 5 til 10 stk pr dag

Måsi at jeg sliter den dag i dag medettervirkninger fra benzoen. Som sykt dårlig hukomelse og har sikkert mistet en 20-30iq poeng i tilegg
Vis hele sitatet...
hvis du tok 5-8 rohypnol hver dag i noen år så må du jo nesten ha hatt blackout hele tiden?
Lang nedtrapping er viktig på benzo. Da går det bra. Det er også litt lettere dersom man velger å legge seg inn på behandling, da er det rimelig grei skuring. Men det tar tid, og benzoabstinenser er kjent for å komme i bølger. Det går nok fint.

Sitat av Munin369 Vis innlegg
hvis du tok 5-8 rohypnol hver dag i noen år så må du jo nesten ha hatt blackout hele tiden?
Vis hele sitatet...
Toleranse.
Sist endret av TrippyKing; 4. juli 2021 kl. 17:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
har for mye tro på psykosomatiske greier, placebo, og hjernens diverse evner til å tilegne seg symptomer fra det man hører om. Jeg tror det kan være sunnere å ikke vite om alle mulige potensielle bivirkninger og fokusere på de man selv opplever.
Sier absolutt ikke at det er sånn for alle, noen får kanskje nytte ut av støttegrupper og å lese grusomme historier om benzo misbruk. Folk kan stresse seg selv til å svime av i et panikk-anfall fordi de tror de får hjerteinfarkt på peppernedtur, f.eks. Teoretiske folk
Sist endret av Bothrops; 4. juli 2021 kl. 18:39.