Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3018
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har litt angst her etter å ha tatt pinex forte av en grunn.


Sant man kan ikke dø av 60mg kodein? Lol.
According to the U.S. Food and Drug Administration (FDA), the lethal dose of codeine is 0.5 to 1 gram, or 500 to 1000 milligrams (mg).
Vis hele sitatet...
https://www.addictionresource.net/lethal-doses/codeine/

Du har ingenting å bekymre deg for, hold deg unna alkohol å ikke ta flere så går dette helt fint.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
https://www.addictionresource.net/lethal-doses/codeine/

Du har ingenting å bekymre deg for, hold deg unna alkohol å ikke ta flere så går dette helt fint.
Vis hele sitatet...
Skjønte det når effekten kom, så hev i meg et par til lol
Som sagt, ikke noe å bekymre seg for. Hva kodein angår. Men husk at disse inneholder også paracetamol. Det kan gi lever problemer ved veldig høy dose. Eller langvarig bruk.
Så, du bør ikke spise for mange. 10 blir for mye. Har sett folk spise 10 i slengen, og det har gått tilsynelatende bra. Men da snakker vi om folk som ikke egentlig tenker på helsa.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Som sagt, ikke noe å bekymre seg for. Hva kodein angår. Men husk at disse inneholder også paracetamol. Det kan gi lever problemer ved veldig høy dose. Eller langvarig bruk.
Så, du bør ikke spise for mange. 10 blir for mye. Har sett folk spise 10 i slengen, og det har gått tilsynelatende bra. Men da snakker vi om folk som ikke egentlig tenker på helsa.
Vis hele sitatet...
Vet det, Max dose paracetamol er 3000mg. Jeg ligger nå på 2000mg.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men er litt tung i pusten, er det noe å bekymre seg over? (120mg) inntatt.
Nei. Det går bra.
Men ikke drikk alkohol eller ta benzo. (Valium stesolid osv.)
Og heller ikke ta mer.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Nei. Det går bra.
Men ikke drikk alkohol eller ta benzo. (Valium stesolid osv.)
Og heller ikke ta mer.
Vis hele sitatet...
Tok akuratt mer lol.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er 2500mg paracetamol skadelig i løpet av 3 timer og 40min? Max dosen er jo 3000mg daglig (i følge felleskatalogen) men det er jo per 4 time man skal ta står det. Er det skadelig? LD50 er jo 150mg per kg du veier, som vil si 10.500mg på meg, så jeg er vell ikke i fare?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
2500mg er ikke skadelig i løpet av tre timer.

Jeg er mye mer fascinert over hvordan du klarer å feiltolke informasjonen etterpå, la oss bryte det ned til noen enkle steg:

1. Dagdosen skal aldri overskjride 3000mg.

2. Man skal redosere hver 4. time om man fortsatt har smerter etc..

3. DAGSDOSEN SKAL ALDRI OVERSKRIDE 3000mg

4. LD50 og terapeutisk dose er to vidt forskjellige ting, at LD50 er 150mg per kilo betyr ikke at du ikke tar skade av en litt mindre dose. LD50 betyr at det var skadelig nok til at halvparten av forsøksdyrene døde.. de andre ville fått ganske store interne skader på lever etc..

Om du virkelig hadde i deg 10500mg ville jeg tatt en tur til legen sporenstraks.. Paracetamol dreper ikke øyeblikkelig, men ødelegger leveren din og kan føre til indre blødninger. Å dø av paracetamoloverdose vil være en lang og smertefull prosess.
Sist endret av Dodecha; 15. april 2022 kl. 12:49.
Visst du kun gjør dette kortvarig så kan du fint ta 5g paracetamol per dag uten å være i noen faresone.
Maksdosen er forresten 4g per dag. Skjønner ikke hvorfor de andre sier 3g og at de sier at dette står på felleskatalogen. Det står 4g og at man skal redosere hver 4-6. Time.

For å ta overdose av kodeinen så må du opp i 640 mg i følge felleskatalogen (alvorlig forgiftning).
Har selv, uten toleranse, tatt 300 mg samtidig, og sovnet ikke engang. Så antar dette med 640 mg er visst man tar så mye på engang.
Men ser for meg at du kunne tatt 900 mg i løpet av en dag dersom det var snakk om 300 mg hver 4-6. Time.

300 mg tilsvarer forresten 45 mg Morfin, så ingen farlig dose i det hele tatt.

Har selv en gang tatt 8g med paracetamol. Ga ingen bivirkninger, men anbefaler det ikke.
Veier rundt 70-75 kg.
Sist endret av einsteindragon; 15. april 2022 kl. 13:33.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tok 2500mg paracetamol i går. Føler litt ubehag i magen som kommer å går, smerteskala 1-10 vil jeg si 1-2. Jeg er litt svimmel (men tror det er pga jeg bekymrer meg for leveren), passer på hud+øyne konstant etter gul-farge men ingenting.


Men kan vell umulig dø av den dosen en frisk person?
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går helt fint, men ikke gjør det til en vane å innta så mye paracetamol.

Jeg har hatt akutt leversvikt, og gulsott/icterus er ikke det første symptomet du får, du har følt deg ganske ræva en stund før det for å si det sånn.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg bekymrer meg forsatt, skjønner det ikke er farlig.


Føler smerte når jeg bekymrer meg, men når jeg ikke bekymrer meg er den vekk, så tenker jeg på det igjen så kommer smerten.


Hvor lang tid vil det ta før jeg vet 100% sikkert at den dosen ikke skadet meg?
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går fint.. Slutt å tenk på det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor lang tid vil det ta før jeg vet 100% sikkert at den dosen ikke skadet meg?
Vis hele sitatet...
Ca. 3 dager om det er paraceten du tenker på.
Første symptom på paracet-ovderdose skal være brystsmerter og kvalme, og er noe som kommer etter ca. 1 dag.

Dersom du har tatt for mye så vil du merke det garantert. Paracet-forgiftning er en av de mest smertefulle måtene å dø på.

Jeg har tatt mye mer enn deg samtidig og aldri fått bivirkninger, så har du smerter når du tenker på det så er det garantert bare psykisk.

Ved overdose På kodein så ville du ikke vært bekymret i det hele tatt, men heller bare sovnet og i verste fall sluttet å puste. Det ville skjedd innen 1-2 timer etter inntak.

Slapp av, du er ikke i noen faresone. Det du opplever er paranoia.

Har selv tatt 8g på engang. Ingen bivirkninger.

Tror du må opp i 10g i løpet av 24 timer for å være i noen fare.
Sist endret av einsteindragon; 16. april 2022 kl. 20:21.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Ca. 3 dager om det er paraceten du tenker på.
Første symptom på paracet-ovderdose skal være brystsmerter og kvalme, og er noe som kommer etter ca. 1 dag.

Dersom du har tatt for mye så vil du merke det garantert. Paracet-forgiftning er en av de mest smertefulle måtene å dø på.

Jeg har tatt mye mer enn deg samtidig og aldri fått bivirkninger, så har du smerter når du tenker på det så er det garantert bare psykisk.

Ved overdose På kodein så ville du ikke vært bekymret i det hele tatt, men heller bare sovnet og i verste fall sluttet å puste. Det ville skjedd innen 1-2 timer etter inntak.

Slapp av, du er ikke i noen faresone. Det du opplever er paranoia.

Har selv tatt 8g på engang. Ingen bivirkninger.

Tror du må opp i 10g i løpet av 24 timer for å være i noen fare.
Vis hele sitatet...
"Paracet-forgiftning er en av de mest smertefulle måtene å dø på."

Derfor bekymrer jeg meg!
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå var nettop en vennine anig ansiktet mitt, og mente det var varmt, altså "Har du feber?"
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Ett enkelt tips: Hold deg langt unna rusmidler. Om du er mer bekymret over inntaket dagen derpå, enn det å opplyse seg selv om ett stoff før inntak, for så å gjøre en vurdering utifra det om du skal prøve eller ikke, bør du helst holde deg til Ibux, Paracet eller annet legen foreskriver deg ved smerter, og kanskje skaffe lavprosent øl om du er gammel nok og om du absolutt skal ruse deg!

Det er tydeligvis fullstendig mulig å ha hodet såpass langt oppi ræva at en ser dagslys...
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
OMFG. Jeg vet årsaken til ALT dette nå! FUCKINGS KINDER SJOKALADER! Salmonella-bakterien!
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
OMFG. Jeg vet årsaken til ALT dette nå! FUCKINGS KINDER SJOKALADER! Salmonella-bakterien!
Vis hele sitatet...
Selvsagt... Salmonellabakterien har fjernet hjernekapasiteten din til ett umålbart nivå! Du har ingenting å frykte min venn, du vokser det værste av deg!
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Selvsagt... Salmonellabakterien har fjernet hjernekapasiteten din til ett umålbart nivå! Du har ingenting å frykte min venn, du vokser det værste av deg!
Vis hele sitatet...
Javisst faen. Men har tatt under anbefalte dag-dosen med paracetamol, så det er ikke farlig.

Salmonella, har jeg garantert mtp jeg har proppet i meg kinder sjokolade i dag og i går.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Paracet-forgiftning er en av de mest smertefulle måtene å dø på."

Derfor bekymrer jeg meg!
Vis hele sitatet...
Visst svaret mitt ikke er godt nok så er det beste du kan gjøre å ringe legevakten og spørre de. Du vil garantert få lignende svar.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Visst svaret mitt ikke er godt nok så er det beste du kan gjøre å ringe legevakten og spørre de. Du vil garantert få lignende svar.
Vis hele sitatet...
Svaret ditt var godt nok. Var det som fjernet bekymringen. Sa ikke noe annet.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Javisst faen. Men har tatt under anbefalte dag-dosen med paracetamol, så det er ikke farlig.

Salmonella, har jeg garantert mtp jeg har proppet i meg kinder sjokolade i dag og i går.
Vis hele sitatet...
Kontakt legevakt imorgen tidlig å si ifra om mistanke om salmonella pga. kindersjokolade!
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Kontakt legevakt imorgen tidlig å si ifra om mistanke om salmonella pga. kindersjokolade!
Vis hele sitatet...
Føles ut som det du skrev var sarkastisk, men har du lest avisene om salmonella i kinder sjokoladene i det siste? Flere hundre tilfeller av det i Europa pga selskapet ikke hadde vasket filtrene i fabrikken?


Og ja, skal det.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føles ut som det du skrev var sarkastisk, men har du lest avisene om salmonella i kinder sjokoladene i det siste? Flere hundre tilfeller av det i Europa pga selskapet ikke hadde vasket filtrene i fabrikken?


Og ja, skal det.
Vis hele sitatet...
Jeg var vel heller ufin i de første svarene mine. Beklager oppriktig for det!

Men ja, har fått med meg kindersalmonella, så det siste svaret var ikke sarkastisk!

Så, Mr. Anon! Har du nå kontaktet legevakt å forklart at du har "overdosert" med kindersjokolade de siste dagene, og at du mistenker salmonella i den sammenheng ?

Håper alt står bra til med deg.
Sist endret av Mr.Septik; 17. april 2022 kl. 14:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Jeg var vel heller ufin i de første svarene mine. Beklager oppriktig for det!

Men ja, har fått med meg kindersalmonella, så det siste svaret var ikke sarkastisk!

Så, Mr. Anon! Har du nå kontaktet legevakt å forklart at du har "overdosert" med kindersjokolade de siste dagene, og at du mistenker salmonella i den sammenheng ?

Håper alt står bra til med deg.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er nødvendig å ringe, føler meg frisk, målte kroppstemperatur var normal. Litt hodepine (men har det ofte pga migrene, så sikk ingen samenheng.)
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror ikke det er nødvendig å ringe, føler meg frisk, målte kroppstemperatur var normal. Litt hodepine (men har det ofte pga migrene, så sikk ingen samenheng.)
Vis hele sitatet...
Håper du gjør ting i motsatt rekkefølge neste gang, så behøver du ikke ende opp i så og si "eksistensiell krise"!

Tipp, topp tommel opp!