Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1950
Bor vegg i vegg med naboen. Noen fare for lukt om jeg gjør dette? Evt. lukt ut (tenker på forbipasserende)? Før noen nevner vape så har jeg ikke klart å fått tak i dette enda.
Vil selvfølgelig lukte. Har du aldri merket at naboen laget mat?
xex
Trådstarter
55 9
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Vil selvfølgelig lukte. Har du aldri merket at naboen laget mat?
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme.
Sitat av xex Vis innlegg
Tenkte det samme.
Vis hele sitatet...
Men du spør uansett
BRAND ∞ STRONG
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Vil selvfølgelig lukte. Har du aldri merket at naboen laget mat?
Vis hele sitatet...
Kan ikke det like gjerne komme fra ventilasjons kanalene?
Ikke de som er plassert på yttervegg, men de som (i blokker) går i gjennom hele bygget.
Kjøkkenvifta bør vel helst gå rett ut?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kan ikke det like gjerne komme fra ventilasjons kanalene?
Ikke de som er plassert på yttervegg, men de som (i blokker) går i gjennom hele bygget.
Kjøkkenvifta bør vel helst gå rett ut?
Vis hele sitatet...

Støtter denne.

Jeg bruker kjøkken eller vifta på badet selv å mottar ikke lenger klager, i motsetning til når jeg satt på verandaen, da fikk jeg høre det.
BRAND ∞ STRONG
Er ikke sikker, men tror at hvis man lukker vinduer og ventilasjonsluka bør man kunne røyke inne uten at noen merker det,
og uten å måtte stå under kjøkkenvifta. Det er betong mellom leiligheter i blokker så det kommer ikke lukt igjennom der.
Sist endret av vindaloo; 29. mars 2022 kl. 18:53.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
la oss si man bruker en vape for å røyke grønnt/brunt vil det gi noe særlig lukt under viften? hvis man bruker en smokebuddy burde det være minimalt med lukt tenker jeg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
la oss si man bruker en vape for å røyke grønnt/brunt vil det gi noe særlig lukt under viften? hvis man bruker en smokebuddy burde det være minimalt med lukt tenker jeg
Vis hele sitatet...

Om du vaper forsvinner kult utrolig fort å du trenger ikke vifte (etter min mening og erfaring)
Røyker man en joint inne er det tobakkslukten som henger igjen lengst.
Mistenker det kommer ann på mye rare forhold. Blåser vifta ut på gavlveggen eller som det er hos meg, drar ut luften på taket?

Mellom leiligheten hos meg er det porebetong/siporex og på litt under 2 år så har jeg lagt merke til tobakkslukten til han som bor vegg i vegg med meg 1 gang med alle vinduer lukket og mistenker sterkt at han sitter i sofaen og røyker.

Når jeg fyrer pipa er det ingen klager når jeg røyker under vifta.
Hvordan konstruksjon bor du i? Hvis det er betong som skiller boenhetene og inngangsdøren din er nyere enn 30 år (oppfyller dagens krav til dørisolering) er det mest diskré å bare røyke i leiligheten, også sette opp vinduet på gløtt på natta når du er ferdig med å puffe så lukten kan sive ut i mildt tempo når folk har lagt seg.

Hvis du har kjøkkenvifte som går rett ut sprer ikke lukta seg til andre, men det er vanlig at det er felles sjakt i blokker.
Ta en runde på utsiden av huset for å lokalisere uttrekket fra husveggen i første omgang for å få en viss aning på hvor røyken vil sige ut. Jo høyere uttaket er jo tryggere er du mtp. naboer som kan finne på å følge lukten ().

Har selv røyket under kjøkkenviften i alt fra første til fjerde etasje uten noen som helst problemer, dog det kan komme an på hvilke naboer du har og hvordan disse anser deg.

Så lenge uttrekket fra viften ikke peker rett ut på verandaen til naboen eller langs gangveien så er du rimelig safe, både røyk og lukt stiger fort til værs.
Noen avtrekksvifter har kullfilter, andre ikke. Det vil være vesentlig mindre lukt dersom det er kullfilter i vifta.
xex
Trådstarter
55 9
æh nesten som jeg begynner å lure på om det vil være mindre risk å bestille en vape fra utlandet.. veldig usikker
BRAND ∞ STRONG
Flere faktorer som spiller inn, men kjøkkenvifte kan funke det, syns bare det høres så trist ut.

I den perioden av livet mitt da jeg røyket (daglig) satt/lå vi på sofaen og hørte på musikk eller så på tv. Tror det hadde knekt
stemningen litt hvis vi måtte ut på kjøkkenet. Trist også å ikke kunne leve livet sitt uten å være redd for at for naboen merker det.

Skal sies at de fleste (alle) av de som bodde i samme bygård som meg var freaks så vi kunne gått ha sitte i bakgården å røyket
uten noen hadde brydd om det.
Kjøkken vifta har alltid funka 100% kan love deg bare vær nøye med å få all røyken inni den har prøvd dette mange steder og kjenner flere som daglig røyker i den
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kan ikke det like gjerne komme fra ventilasjons kanalene?
Ikke de som er plassert på yttervegg, men de som (i blokker) går i gjennom hele bygget.
Kjøkkenvifta bør vel helst gå rett ut?
Vis hele sitatet...
Jo for all del. Men han skriver han har en nabo vegg i vegg. Så jeg så for meg en vertikaldelt 2 manns bolig. Og di fleste kjøkkenvifter blåser rett ut av hus og da vil jo mest sannsynlig naboen lukte det. Men var gjerne litt brå i svaret