Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2733
hadde nylig razia hvor de leitet etter telefon og fant typ 30-40 inviduuelt pakka brownie istede. selve kaka innhold ikke meir en 3 gramis hasj men burde jeg forvente noe meir bråk? og hva straff kan jeg forvente for brownie? har alt erkjent straffeskyld i avhør, under 18 btw
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
typ 30-40 inviduuelt pakka brownie

selve kaka innhold ikke meir en 3 gramis hasj
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker på om de kommer til å vektlegge de totale 3 grammene eller de 40 individuelt pakkede stykkene med brownies.
I min erfaring er snuten kjipe og du blir fort siktet for oppbevaring og mulig hensikt om å distribuere siden de 40 browniestykkene var individuelt pakket.

Fikk de tak i telefon eller noe annet du bruker til å kommunisere?

Har du tidligere vært borti politi og i så fall i hva slags sammenhenger?

Om straffeforslaget blir kjipt nok får du ordne deg en god advokat som kan overbevise dommer om at det var pakket for enkelhets skyld og at det kun var til eget bruk.

Lykke til
Sist endret av krystallkongen; 27. januar 2022 kl. 22:22.
Tre gram, 40 brukerdoser?
Fremdeles ikke like kjipt som da Vedum påstod at man kunne kakke et gram Kokain opp i tusen brukerdoser...
75mg per stykke gitt at hasjen er 100% ren THC Haha..

Hvor mange stykker må du spise for å få noen som helst effekt egentlig?

Når jeg tenker over det høres det fjernt (no pun intended) ut. Jeg og to kompiser pleide å lage edibles til alle tre med 1-1,5g.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
75mg per stykke gitt at hasjen er 100% ren THC Haha..

Hvor mange stykker må du spise for å få noen som helst effekt egentlig?

Når jeg tenker over det høres det fjernt (no pun intended) ut. Jeg og to kompiser pleide å lage edibles til alle tre med 1-1,5g.
Vis hele sitatet...
Høres ut som dere hadde særdeles lite potente greier, eller fucket opp helt med dekarboksyleringen.
Tenker meg at 2-3 stykker av TS sin brownie hadde smelt bra om det ble gjort riktig
Sist endret av Jorg; 27. januar 2022 kl. 23:10.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hvor mange stykker må du spise for å få noen som helst effekt egentlig?
Vis hele sitatet...
kom i god form av en egentlig hva jævlig god hasj, vennine som spiste grammer med det som var høy i 3 dager strekk
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
skulle ønske jeg fikk noe funk av edibles.. sikkert wasta 30g totalt på edibles og gitt opp nå.
Anonym bruker
"Snill Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden de fant noe hos deg så må de nok rapotere det, selv med så lite som 3 g siden du er under 18.
Ja si skiver jo at du har vært i av hør og innrømmet alt.

Hva sa de da de fant det?

De kan være kule og bare gi deg en advarsel... Men det kommer ann på politiet og hvor du bor i landet...
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bor ikke du på institusjon? Begynner å lukte troll av denne brukeren med nye drøye poster hver dag
Anonym bruker
"Snill Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bor ikke du på institusjon? Begynner å lukte troll av denne brukeren med nye drøye poster hver dag
Vis hele sitatet...
Kan de være rassia på rummet av de han bor hos, og ikke av politi?
Det kom ikke helt frem i starttråden!?
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Tre gram, 40 brukerdoser?
Fremdeles ikke like kjipt som da Vedum påstod at man kunne kakke et gram Kokain opp i tusen brukerdoser...
Vis hele sitatet...
Han sa at 2g er 80 brukerdoser. (1g - 40) såfall er hver dose på 25mg. De fleste tar mye mer enn det likevel da.
Jeg vil anta at razziaen og at politiet frøs bankkontoen din har en sammenheng.

Altså. Du er 14 år og etter hva jeg har lest om deg de siste dagene, så håper jeg du får livet på rett kjør. Du må seriøst våkne opp snart for det livet du lever.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Høres ut som dere hadde særdeles lite potente greier, eller fucket opp helt med dekarboksyleringen.
Tenker meg at 2-3 stykker av TS sin brownie hadde smelt bra om det ble gjort riktig
Vis hele sitatet...
Ble pulverisert og hatt i stekepanne med en god del smør såvidt jeg husker. Så sto kompis og rørte i det i sikkert 40 minutter. Mulig det ble litt for varmt?

Så helte vi smøret i kjele med sjokkis og laget varm sjokolade.

De gangene vi gjorde dette endte alle tre med å ligge pæset ut i sofa/seng i leiligheten til kompisen min fjerne ut av skallene våre. Så ingen tvil om at det funket, det var til og med kanskje litt vel høye doser.

Har selv laget kakao med 0,2-0,3g og fått grei funk (merkbart fjern, men ikke overveldende) så jeg er enig i at man ikke trenger 0,5g per pers, men 0,075g er ikke nok.

Spiser man 3-4-5 stykker av browniene til TS vil man nok merke det godt, men kun ett stykke blir jo nesten mikrodosering.
Om man hypotetisk sett selger ett og ett stykke brownie med 0,075g Cannabis som edibles til pris som tilsier at dette er et produkt man blir fjern av vil jeg påstå at det er falsk markedsføring.

Men dette blir bare spekulasjoner fra min side
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bor ikke du på institusjon? Begynner å lukte troll av denne brukeren med nye drøye poster hver dag
Vis hele sitatet...
er jo sånn man ikke bor på instu for alltid, fløtta hjem i sommer
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ble pulverisert og hatt i stekepanne med en god del smør såvidt jeg husker. Så sto kompis og rørte i det i sikkert 40 minutter. Mulig det ble litt for varmt?

Så helte vi smøret i kjele med sjokkis og laget varm sjokolade.

De gangene vi gjorde dette endte alle tre med å ligge pæset ut i sofa/seng i leiligheten til kompisen min fjerne ut av skallene våre. Så ingen tvil om at det funket, det var til og med kanskje litt vel høye doser.

Har selv laget kakao med 0,2-0,3g og fått grei funk (merkbart fjern, men ikke overveldende) så jeg er enig i at man ikke trenger 0,5g per pers, men 0,075g er ikke nok.

Spiser man 3-4-5 stykker av browniene til TS vil man nok merke det godt, men kun ett stykke blir jo nesten mikrodosering.
Om man hypotetisk sett selger ett og ett stykke brownie med 0,075g Cannabis som edibles til pris som tilsier at dette er et produkt man blir fjern av vil jeg påstå at det er falsk markedsføring.

Men dette blir bare spekulasjoner fra min side
Vis hele sitatet...
Jeg synes det ikke høres så feil ut. Jeg røyker periodevis og 0,15g er en fin dose for meg på en joint. Når man spiser hasj er den endel mer potent enn hvis man røyker den så halvparten av 0,15 er absolutt ikke en dum dosering.

Husk også at TS er 14 år og vennene hans er mest sannsynlig på samme alder. Når man snakker om doseringer på rusmidler, bør man ta i utgangspunkt at bruker ikke har noe toleranse,, ellers blir jo sammenlikningsgrunnlaget verdiløst.

Feks. Selvom du som innrøyka person ikke får ønsket effekt av 0,075g hasjbrowie, betyr det ikke at Leah på 14 ikke blir ballefjern av samme dosering.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg synes det ikke høres så feil ut. Jeg røyker periodevis og 0,15g er en fin dose for meg på en joint. Når man spiser hasj er den endel mer potent enn hvis man røyker den så halvparten av 0,15 er absolutt ikke en dum dosering.

Husk også at TS er 14 år og vennene hans er mest sannsynlig på samme alder. Når man snakker om doseringer på rusmidler, bør man ta i utgangspunkt at bruker ikke har noe toleranse,, ellers blir jo sammenlikningsgrunnlaget verdiløst.

Feks. Selvom du som innrøyka person ikke får ønsket effekt av 0,075g hasjbrowie, betyr det ikke at Leah på 14 ikke blir ballefjern av samme dosering.
Vis hele sitatet...
Du har rett, dette har jo vært i perioder jeg har hatt forholdsvis høy toleranse!
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får nok noe mer pes med tanke på at du også nylig fikk bankkontoen din sperra av politiet.
Virker som du har litt for mye med de å gjøre.
Har en følelse på at du kommer til å produsere mange innholdsrike tråder i tiden fremover, veldig mange her har vært i dine sko før og rådene de kommer med burde du ta litt til deg.
Vanskelig å si, men 40 individuelt pakkede brownies blir fort sett på som mer sannsynlig for distribusjon. Usikker på hvor nøye de tar til seg at du sier det er 3 g brukt i brownierøra. De ser vel mer på hvert stykke som en brukerdose.

Det legges som regel sammen med andre pågående saker om det er tilfelle. Hjelper ikke akkurat
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Han sa at 2g er 80 brukerdoser. (1g - 40) såfall er hver dose på 25mg. De fleste tar mye mer enn det likevel da.
Vis hele sitatet...
Han har sikkert lav toleranse, da...
3 gram hasj henlegges eller blir i det værste fall forelegg vanligvis men har du fått razzia har de hatt mer alvorlig grunnlag enn 3 gram så det er umulig å si hva du kan vente deg.