Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3419
God morgen.

Reiser en del i forbindelse med jobb, og er derfor på utkikk etter en ny bærbar pc. Trenger noe å bedrive tiden med, spesielt i disse karantene tider.

Hadde egentlig ikke tenkt å bruke mer en 10 000, men så kom jeg over dette tilbudet på elkjøp; https://www.elkjop.no/product/gaming...rbar-gaming-pc

Noen som kan si noe om denne? For meg virker det som et veldig bra kjøp, men jeg har ikke fulgt særlig godt med på dette med pc og hardware de siste årene. Hvis noen har andre anbefalinger å komme med så tas de gjerne imot.
Skal du game på den? Hvis ikke ville jeg ikke gått for en gaming pc hvis du skal reise mye og ha den med. Da er det bedre med en utraportabel laptop fra f.eks huawei, asus eller apple. Gaming pcer pleier heller ikke å ha spesielt bra batteri. Men hvis du skal game på den er det en helt grei deal.
Tror det der er en fin deal.

Når det snakkes om batterilevetid så tror jeg du kommer langt med litt egeninnsats og fintune innstillingene på maskinen selv. Sjekk ut youtube videoer av et program kalt "ThrottleStop" og samtidig sjekk ut undervolting av skjermkortet i maskinen. Gjort korrekt vil dette øke prestasjonene til maskinen samt hjelpe maskinen med varmeutgivelsen som igjen gir en mer stille maskin og mindre watt dratt fra batteriet.
Sitat av Artic Vis innlegg
Skal du game på den? Hvis ikke ville jeg ikke gått for en gaming pc hvis du skal reise mye og ha den med. Da er det bedre med en utraportabel laptop fra f.eks huawei, asus eller apple. Gaming pcer pleier heller ikke å ha spesielt bra batteri. Men hvis du skal game på den er det en helt grei deal.
Vis hele sitatet...
Vil nok i hovedsak bli brukt til film, serier og spilling. Da typisk single player spill slik som skyrim, gta V, rdr2 og lignende.

Batteritiden er ikke noe som er veldig nøye da den vil bli brukt med lader 95% av tiden.
Størrelse og vekt var også noe jeg tenkte på, og har vurdert om jeg heller burde gått for en mindre pc, men etter å ha vært innom elkjøp og kikket på forskjellige alternativer har jeg bestemt meg, og det blir nok en slik jeg linket til.

Blir nok garantert en oppgradering i forhold til min gamle laptop, som har holdt stand siden 2007.
Anbefaler deg å følge mitt råd over og ihvertfall undervolte skjermkortet �� Protip er å kjøpe seg TimeSpy på Steam og så tune in en god undervolt som sikrer deg en høyere clock. Du vil se detaljerte grafer på benchmarkeren og du vil nok øke ytelsen samt gå ned i støy og varme.


Jeg gjorde akkurat dette da vell og merke på en desktop RTX 3080 og den yter bedre enn fra fabrikk med 50w mindre brukt.
Fyren spør fremmede på et forum om en laptop er et godt kjøp eller ikke, og ditt råd er å be han undervolte skjermkortet? Kjenn ditt publikum..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Fyren spør fremmede på et forum om en laptop er et godt kjøp eller ikke, og ditt råd er å be han undervolte skjermkortet? Kjenn ditt publikum..
Vis hele sitatet...

Batteritid ble nevnt, og et tips som tar 10 minutter å gjøre for mer ytelse og stabilitet hadde ihvertfall jeg satt pris på. Dessuten er det mange som ikke deltar i tråden men samtidig leser, og de kan også dra nytte av mine kommentarer.


Din kommentar derimot er helt nytteløs og har ikke ett snev av noenting matnyttig i seg. Hverken for TS eller andre.