Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5470
Anonym bruker
"Lilla Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt mange ulike, detaljerte mareritt som tas fra mitt liv fra fortiden og blanda inn med ting som ikke har skjedd i virkeligheten.
I natt fikk jeg nok, drømte at det var en person jeg ikke kjenner som drepte dyrene mine (som irl døde naturlig for ett år siden)
Etter denne personen hadde drept de med kniv, prøvde han å bryte seg inn i en leilighet jeg bodde i med brekkjern.
Da jeg våkna i leiligheten så jeg blodpøl på verandaen der dyrene hadde vært, orka ikke se mer, det var mørkt. Grein i drømmen og skreik til meg selv ''jeg vil ikke se, jeg vil ikke se, herregud stakkars dyrene mine'', ble så jævlig forbanna og redd samtidig.
Kunne ikke politi anmelde eller noe sånn da det ikke var bevis visst nok mot denne syke jævelen.

Dette var virkelig toppen. Jeg orker ikke å vente på neste mareritt, skjer som regel 4-10 dager i mnd. Bare ikke så heftig som denne.

Har noen et godt råd for C preparat som ikke gir mareritt???

Brukte vallergan lenge, men kan ikke huske at de gir så heftige mareritt eller?
Bruker Remeron selv, får litt mere drømmer/mareritt. Det er jo ikke så skøy, men der er jo "bare" mareritt. Vet ikke hvor lenge du har stått på dem, men det bruker å roe seg ned etterhvert. Vallergan er jo en gammel allergimedisin som gir trøtthet som bivirkning, å den er forøvrig ikke lengere i produksjon. Spør legen om råd, selv får jeg Stilnoct i ny å ne for innsovning.
Har ikke remeron anti histaminisk effekt i tillegg til antidepressiv?

Jeg får mareritt av antihistaminer. Heftige noen ganger. Men bare av og til. Av den verste sorten. De varer lenge og er veldig realistiske. Men det er verdt det fordi hvis jeg ikke får hjelp til å sove så våkner jeg etter 4 timer og får ikke sove igjen. Insomnia eller mareritt? Mareritt takk.
Høres ikke gøy ut men det er faktisk en bivirkning som sier «økt drømmeaktivitet», hos noen antipsykotika. Og flere andre medisiner.

Jeg er heldig, synes mareritt er spennende og gøy pga følelsen når man våkner og skjønner det ikke er ekte, men det er nå meg da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brukte vallergan lenge, men kan ikke huske at de gir så heftige mareritt eller?
Vis hele sitatet...
Jeg har også brukt vallergan en stund tidligere, men kan ikke huske at det påvirket drømmene mine i noen særlig grad.

Marerittet fra vallergan begynner når du våkner neste dag
Sist endret av SoppVandreren; 3. juli 2021 kl. 16:54.
Anonym bruker
"Lilla Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har brukt remeron i 3 år. Har vært rundt 10 heftige mareritt med drap og en med 10 politi som skriker og løper inn døra med tåregass og hasj funn. Er så FUCKA!! Alltid noen som dør i drømmene. 10 heftige er ikke mye på 3 år, men det er nok til å huske de for livet. De føles ekte når du våkner. Det roa seg kraftig da jeg slutta å ruse meg, men det var så skremmende å oppleve så intenst plutselig.

Skal gå over på vallergan igjen, jeg tørr ikke ta remeron mer xD
Bruker det av og til og jeg kan få noen syke drømmer! Men ofte hvis jeg tar mer enn 30mg.
Spør om zonat , den beste antihistaminen og sove av. Vallergan er bare piss.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker også medesiner for å sove, men opplever ekstra vilde drømmer nå som det er sommer og syykt varmt der jeg bor.

Opplever det samme når jeg er på ferie i varmere strøk, har mareritt og søvnparalyse nesten hver dag.

Har hjelpt å få en god vifte som kjøler meg ned nå, sover mye bedre og drømmer mindre. Kanskje det er et tips for deg også? =)
Anonym bruker
"Parallell Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker ikke noe men jeg har ofte så ille mareritt at jeg gruer meg til og legge meg neste kveld.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg er heldig, synes mareritt er spennende og gøy pga følelsen når man våkner og skjønner det ikke er ekte, men det er nå meg da.
Vis hele sitatet...
Får helt sinnsyke mareritt på melatonin. Så tar det av og til for gøy, men dårlig natt med søvn når man våkner dyvåt av svette og puls i 200 og er sikker på at det er noen der.
Anonym bruker
"Lilla Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Zonat var ikke noe for meg, sovna til slutt uten noe. Prøver uten noe jeg fremover, kjøper vifte! Takk!
Hva med Sarotex? Minner veldig om Vallergan og Truxal syns jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Cannabis er et c-preparat, sant ja...?

(Og joda, jeg fikk med meg spørsmålet om c-preparat, men jeg har et litt anstrengt forhold til c de, og har heller (mis)brukt hasj i snart et år for å slippe føle såå forbanna sterkt mtp.eksen. Ok, dét er definitivt misbruk når jeg bruker det for å ikke bearbeide eksen...men ;

Som kronisk-røyker så husker jeg knapt en kvart drøm det siste året - eneste er de gangene jeg har gått fri og ikke giddi gå ned og kjøpe mer.
Lar meg bare kjøpe et halvt g annahver dag, kjøper jeg meg "mye" blir jeg bare sittende og poffe og så fordømt passiv at jeg ikke gidder dusje engang - nasty altså.
Så jah, dét er min måte å ikke drømme på - med trykk på min, siden jeg aldeles ikke vil eller kan anbefale noen å bryte loven i en of-topic-rant =)

Grunnen til at jeg unngikk praten om c-preparater ; legene er alt for slepphendte med de siden de "bare er et c-preparat", og noen er så careless at de polymedisinerer med c-preps..

Jeg har aldri vært så rævkjørt mentalt, og ute av kontakt med meg selv som da jeg sto på 6 forskjellige c-preparater - men poenget ; Ganske sikker på at jeg ikke hadde hjernekapasitet til å drømme da...

Om De hadde vært åpen for urter og "jungel-dop" ville jeg "anbefalt".. calea zakatechi....noe sånt, en urt som blir brukt for å fremkalle lucid dreaming, der du selv har kontroll over drømmene.

Dét ilag med noe form for kognitiv terapi underveis, mens du facet marerittene dine ville nok vært det med mest belønning - men hva vet jeg jeg som ikke facer noen ting ?

Føler med dem - ønsker deg masse lykke til Ts <3

(Men jah, det skal være haugevis av teknikker for å kontrollere drømmer, for å roe seg ned - tankefelt-terapi, å nærmest chante før du sovner +++ men det lar jeg andre evt. finne ut av)
Sist endret av Attica83; 12. juli 2021 kl. 22:37. Grunn: Skriveleif
Anonym bruker
"Lilla Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kommer til å bruke cannabis som sove medisin. Går på Atarax nå, men blir ikke noe særlig trøtt. Mer stuka...Nei nå er jeg lei av å ikke få sove skikkelig. Deprimert begynner jeg å bli igjen og, kjempe gøy. Ha en fin kveld
Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Hva med Sarotex? Minner veldig om Vallergan og Truxal syns jeg.
Vis hele sitatet...
Sarotex var det verste jeg prøvde, i C-jungelen.
Har vel prøvd det meste tror jeg. Seroquel/Quiteapine, Truxal, Olanzapine/Zyprexa, Remeron/Bluefish.

Fikk Sarotex slengt i fanget av ei som ikke ville ta medisinen sin OK tenkte jeg, som er glad i å teste ting og tok forsvarlig dose. Aldri følt meg mer "tom" og deprimert før, ble også kald og uten følelser ut mot fingertuppene i ringe- og lillefinger. Kasta resten jeg fikk av henne.

Truxal derimot, det hadde jeg svært god nytte av da jeg var i rehab. Brukte det vel daglig på kvelden i 4 mnd på 50mg, med svært gode resultater.
Man kan vel nesten si det var mot oddsen, ettersom Truxal er førstegenerasjons(?) anti-psykotika, og ikke å foretrekke mer, ifølge psykiateren som fulgte meg. Det var jeg som måtte nevne Truxal for han, liksom.
Anonym bruker
"Lilla Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skal garantert spørre etter truxal i morgen. Atarax jeg går på nå roer IKKE tankekjør eller angst. Blir bare vanlig trøtt, sovner så seint, blitt så sur av det og. Ikke mareritt da, glad for det.
Anonym bruker
"Lilla Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Truxal fungerte utmerket. Endelig! Veldig hangover, men syns ikke det er så ille. Får minste dosen, det er nok. Ingen mareritt, bare fine drømmer.
Kunne sovet i 20 timer sikkert, men når jeg står opp og drikker kaffe å spiser litt så våkner jeg. Trengte heller ikke legge merke til hjertebank mtp angsten, null nada niks angst. Ble nesten litt redd for at jeg ikke skulle puste, innsovningen fungerte veldig bra på Truxal da jeg sovna etter 10 minutter.