Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1301
Hei! Har en del Acacia Confusa bark, pulverisert. Jeg har nylig forsøkt med 50g på en såkalt "Salt Tek", som innebærer bruk av eddik og kaustisk soda for syre-base. Brukt ph-meter til å først måle 4 ph og deretter 13-14 med kaustisk soda tilsatt. Brukt varme litt av og på og ristet godt. Tilslutt tok jeg i 50 ml Zippo-bensin. Merke ronson. Varmet alt til ca 45 grader og ristet godt. Bilde viser bensinen på toppen av baseløsningen.

Problemet er at når jeg lot bensinen fordampe så var det veldig lite krystaller og litt gul-rød gugge som ligna jungle dmt. Vekt ca 350mg. Tok 300mg i en joint og 50mg i bong trekk, men merket ingenting. Jeg vil tro at jeg kan ekstrahere flere ganger fra samme løsning, men gikk tom for bensin.

Er det produktet som er noe feil med, eller blir det bare ødelagt av varmen når jeg blander det i hasjmekk?

kan lite om kjemi, men har gjort dette en del ganger.

høres for meg ut som du gjør ting riktig, vet du om barken din er av kvalitet..?
bare brukt MHRB selv, som ikke skal bety noe i en ekstraksjon som dette, og alltid kunne fryse ut mye krystall før jeg fordamper vekk den siste biten
Jeg tror frysing er et viktig moment her. Er vandt til å lage hasj olje, så antok at fryseren var et mindre viktig steg og i og med at det er ganske kaldt ute lot jeg det kun stå og fordampe, neste førsøk så har jeg fryser tilgjengelig. Satser på litt bedre resultat da!

BTW, hvordan inntar du DMTen? Vape-glasspipe/"The machine" eller ved en annen metode?
Sist endret av Bluesky_; 30. desember 2019 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
du trenger ikke fryse for å få 100% av dmt'en du ellers ville ha fått, er faktisk litt svinn om du samler de hver for seg.

folk fryser for å "riste ut" dmt av metninga så de kan bruke samme nafta for å ekstrahere mer uten å destillere med oppsamling, eller rett og slett for finere krystaller med høyere renhet for salg av ren dmt, og bruke hver minste skitne rest de kan skvise ut for f eks changa og lignende blandinger.

har prøvd fler rekrystalleringer for å få helt klare hvite tynne nåleballer, men skal du bare røyke dmt krystall så vil jeg si det ikke er verdt å gjøre annet enn å til slutt fordampe vekk all naftaen..
skal du spare penger her i lengden så koster det nært ikkeno for et lite glass-sett som lar deg gjenvinne naftaen.


røykinga ble gjort veldig enkelt med en vanlig liten glassbong uten vann.
legger masse helt renbrent aske i brønnen, legger på dmt, så et lite lag aske igjen så ikkeno direkte kontakt mellom flamme og dmt skjer.
vanlig flamme på 1er lighter å trekke sakte, da smelter dmt ned i aska og fordamper.

skulle jeg investert utstyr i det så blir d en liten dab rig
Ja jeg lurer på om du har rett I Det, jeg har ikke noe behov for å få helt Rene krystaller, og Det er ikke så viktig å resirkulere nafta akkurat nå. Når jeg lar Det fordampe blir Det litt misfarging, men Det gjør ikke noe om Det funker greit.
Prøvde istad på bongen uten vann, både med "meth pipe" 18mm til bongen og ett trekk med vanlig brønn og sandwich av mekk of DMT. Desverre dårlig resultat klarte å brenne Det tror jeg, men lurer på om Det hjelper å bruke lighter istedet for fyrstikker da flammen ikke blir større/mindre.
vanlig lighter vs fyrstikker har nok veldig lite, sku fint klart å tatt effektive trekk med metoden jeg brukte selv om jeg hadde brukt kraftig blowtorch så lenge jeg følger det andre jeg sa men i tillegg ikke peker torchen rett ned på aska (hadde sikkert blåst ut aska uansett xD ).

er nok mer med at dmt'en blir flytende og lett renner vekk om den får sjansen, og når brønnen er kald nok til at du klarer ta i den igjen så har den dmt'en som rant vekk allerede trekt seg inn i alt det kan og rekrystallisert seg igjen så du ikke ser det.

tenk deg at det skal være nok aske (eller annet veke-materiale) under dmt'en til at det kan absorbere mye mer enn om dmt'en var vann, om du skjønner..?
evt tenk aska er et håndkle, vann er dmt. -la kun øverste halvdelen av håndkleet bli fuktig av en gitt mengde vann, helt ovenfra.

i prinsipp samme grunn til hvorfor folk ikke røyker alt fra dabs og olje til det meste av pulver ut av vanlige brønner