Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1117
Har bestemt meg for å slutte med alkohol, i hvert fall for en stund. Har blitt invitert i et bursdagsselskap om noen uker, dvs. en hjemmefest hvor vi ikke har tenkt oss ut på byen etterpå. Ettersom at alkohol ikke er noe jeg ønsker å bruke tenker jeg å prøve tramadol ute blant folk. Tar tramadol mot smerter, og enkelte ganger (vi snakker her et antall som kan telles på fingrene) for avslapning. Pleier å ta det 1-3 timer før jeg legger meg, og sovner.

Siden jeg 1) aldri har tatt dette uten intensjon om å sove etter et par timer, og 2) bare har tatt dette alene, så har jeg overhodet ingen anelse hvordan det vil virke på fest.

Noen som har erfaringer, ideer, eller kuriosa de vil dele?

PS. Kan for ordens skyld si at jeg ca. bruker 20 stykk 50 mg piller i året. Så toleransen er lav, noe jeg anser som positivt.
Hvis Tramadol er noe du har tilgang til på resept og er et medikament du av helserelaterte årsaker faktisk har behov for vil jeg anbefale deg å heller finne noe annet som erstatning for alkohol. For det første er ikke Tramadol et utpreget sosialt medikament, men et viktigere poeng er hvis det skulle vise seg at dette er en bruk du setter pris på så kan det fort utvikle seg til å bli problematisk. I stedet for å risikere noe som helst med et medikament du har god nytteverdi av ville jeg funnet noe annet å bruke rekreasjonelt.
Takk for omtanken. Kommer nok likevel til å prøve det. Har du noen erfaringer med det i sosiale sammenhenger?
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har aldri blitt direkte rusa av tramadol så skjønner ikke helt hva du mener egentlig. Men generelt av andre piller så oppfører man seg som en narkis av piller ute blandt folk, alle hører og ser du er rusa selvom du ikke merker det selv og du sier ting som driter deg ut
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har aldri blitt direkte rusa av tramadol så skjønner ikke helt hva du mener egentlig.
Vis hele sitatet...
I. Hva er det du ikke skjønner? Kan du sitere passasjen som forvirrer deg? Jeg vil vite om noen har erfaringer med tramadol på fest.

Men generelt av andre piller så oppfører man seg som en narkis av piller ute blandt folk, alle hører og ser du er rusa selvom du ikke merker det selv og du sier ting som driter deg ut
Vis hele sitatet...
II. Tenker at dette er en av fordelene med tramadol over alkohol: at du ikke driter deg ut. Fra noen andre forum har jeg lest at tramadol gjør slik at du ikke blir borte eller euforisk (åpenbart anekdotisk). Vet allerede selv fra erfaring at tramadol er langtidsvirkende og lite euforisk. En ganske dempet rus, med andre ord.

Men vet og fra andre poster her på forumet at folk reagerer veldig forskjellig. Noen skriver at de får masse energi av tramadol, noe jeg aldri har opplevd. Kanskje man må ta en høyere dose enn det jeg tar, men personlig har jeg ingen planer om å ta mer enn 200mg på en kveld.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
At dere gidder å komme med innspill som kun inneholder moralisering og NULL kunnskap.

På tramadol blir man ikke nødvendigvis sofastein, på riktig dosering blir man euforisk og energisk.
Svært individuelt hvor doseringen ligger tho.
Har selv hatt kjempeform på tramadol alene. Pratsom, glad og følelsen av velbehag. Det viktigste er å ikke ta for mye.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At dere gidder å komme med innspill som kun inneholder moralisering og NULL kunnskap.

På tramadol blir man ikke nødvendigvis sofastein, på riktig dosering blir man euforisk og energisk.
Svært individuelt hvor doseringen ligger tho.
Har selv hatt kjempeform på tramadol alene. Pratsom, glad og følelsen av velbehag. Det viktigste er å ikke ta for mye.
Vis hele sitatet...
Hehe, takk for svar. Har som sagt lav toleranse (tar tramadol ca. 6-7 ganger i året) og går ikke over 200mg. Synes det fungerer bra til avslapning, så eneste måten å finne ut om det fungerer på fest er vel å prøve det.

Igjen, takk for svar.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av loneliestboy Vis innlegg
Hehe, takk for svar. Har som sagt lav toleranse (tar tramadol ca. 6-7 ganger i året) og går ikke over 200mg. Synes det fungerer bra til avslapning, så eneste måten å finne ut om det fungerer på fest er vel å prøve det.

Igjen, takk for svar.
Vis hele sitatet...
Du har fått ett svar som sier at det har liten rusverdi på fest. Dette ignorerer du.

Du har fått ett svar som advarer mot konsekvensene. Dette ignorerer du.

Du har fått ett svar som understøtter din egen holdning. Dette applauderer du.

Du er helt klart kun ute etter å cherrypicke innspill som bekrefter dine egne meninger.

Og her er min anbefaling: risikoen er for stor for at du utvikler ett missbruk og blir satt på 1000mg paracet i stedefor.

Noe sier meg at du kanskje allerede sliter med å kontrollere alkoholinntaket?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har fått ett svar som sier at det har liten rusverdi på fest. Dette ignorerer du.

Du har fått ett svar som advarer mot konsekvensene. Dette ignorerer du.

Du har fått ett svar som understøtter din egen holdning. Dette applauderer du.

Du er helt klart kun ute etter å cherrypicke innspill som bekrefter dine egne meninger.

Og her er min anbefaling: risikoen er for stor for at du utvikler ett missbruk og blir satt på 1000mg paracet i stedefor.

Noe sier meg at du kanskje allerede sliter med å kontrollere alkoholinntaket?
Vis hele sitatet...
Mulig du leser litt mye mellom linjene. Drikker for ordens skyld ikke alkohol på grunn av en fordøyelsessykdom. Men ja: kort sagt så "cherry[-]picker" jeg. Bør jeg gjøre det? Nei, men jeg gjør det likevel. Konklusjonen jeg har kommet til er at tilbakemeldingene er peker i så mange retninger at jeg før prøve det selv. Skadeomfanget av tramadol er svært lavt om en ikke blander det med alkohol.

Grunn til at jeg takket for hans svar var at han faktisk hadde erfaringer, noe de andre ikke hadde. F.eks.: "Men generelt av andre piller så oppfører man seg som en narkis" er en setning uten betydelig verdi. Piller er så mangt at den setningen rett og slett ikke betyr noenting.

Forresten: hva mener du med at jeg vil bli satt på 1000mg paracetamol? Er det en behandling for avhengighet? Har aldri hørt om det før.
Sist endret av loneliestboy; 27. august 2019 kl. 08:32.
Pass på så du ikke får epileptisk anfall. Har lest det er veldig lett å få på spesielt tramadol, også ved relativt lave doser. Kanskje du blir bananas på dansegulvet, da.

Selv fikk jeg tramadol,og tok det en periode mot smerter. Hadde det også med på fest, da jeg ikke kunne drikke, og for meg personlig var det helt meningsløst.

Utover det har han duden som snakker om pillebruk og å oppføre seg som en narkis mer rett enn feil i min erfaring
Vel, svaret du fikk av meg er bla. basert på egen efaring med Tramadol. Men Tramadol er normalt sett ikke et typsik medikament man tar for å sosialisere. Det har heller ikke jeg gjort av den enkle grunn at det finnes andre stoffer som er langt mer egnet til det formålet enn Tramadol da morfin generelt er ansett for å gi en egosentrisk sofa-rus. At "Skrikende Krabbe" kaller dette moralisering og kunnskapsløst tar jeg ikke så fryktelig tungt.

Jeg vet liksom ikke hva mer det er å si. Tramadol er et populært smertestillende mange pasienter benytter seg av på fast basis, så det er nok mange som har inntatt preparatet før de har dratt i sosiale lag. Men igjen; sannsynligvis ikke med det formål at Tramadolen skal være en sosial ice-breaker og som alkoholsubstitutt.

Men for all del, det er jo ingenting i veien for å prøve. Du skriver at du har erfaring med pillene både når det kommer til smertelindring og rekreasjonelt, så da antar jeg at du vet hvordan du bør dosere for å unngå kramper og andre kjipe bivirkninger som kan oppleves ved høy dosering.
Sist endret av Sjølvaste; 27. august 2019 kl. 08:53.
@Sjølvaste har noen gode poenger her, anbefaler lese de 2 ganger..

selv så kunne opiatrus i små til moderate mengder funke sosialt i mer intime settinger, men det vil synes og jeg er kjent og akseptert som en som kaster i seg det meste, er du..?