Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3151
Jeg sitter på Mobilt hjemme bredbånd fra telenor og det fungerer helt fint til alt som streaming osv.. men når det kommer til spill så er det helt ubrukelig. Pingen ligger på rundt 47 som jeg kan leve med, men likevel så lagger jeg, det er typ rubberband lag der alt fryser i noen millisekunder og det skjer ganske ofte. Det gjør faktisk spill som CSGO osv helt uaktuelt å spille dette til tross for at ruteren får fult signal der den står og jeg kjører kabel fra ruter til pc.

Er det noe jeg kan gjøre som gjør FPS spill spillbart over 4g? Innstillinger, ny 4g ruter eller noe?
Sist endret av Guggis; 23. mars 2020 kl. 19:38.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har bare hørt at 4g ikke er særlig bra iforhold til online spilling. 5g skal visst kunne være mye bedre på "latency/ping" når det kommer.
Ikke hatt problem med det når jeg har spilt på 4G. Jeg at PCen har trodd jeg har vært på et nettverk med forbruksbetaling og derfor satt igang en datasparemodus pga det. Hadde også på min forrige laptop som var en lenovo, en funksjon som skulle ordne nettverket så jeg fikk best mulig når jeg gamet. Det funket ikke litt engang og alt ble bare krøll. Kan være ok og sjekke?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er som nevnt ikke ideelt å spille over 4G mobilt bredbånd, man har grei hastighet men dårlig responstid eller "ping" som de i FPS verdenen legger så mye vekt på. Strategispill og turbaserte greier går fint, men skytespill i typen battlefield/CS osv vil man slite med
Sitter på 4G 2600Mhz og pinger 40 til NTNU som ligger rett borti her.
Opplever ingen problemer med CSGO.
Sist endret av oopspops; 12. april 2020 kl. 23:25.