Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 700
Anonym bruker
"Løs Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange synes det psykiske med å trappe ned på langvarig opiat misbruk/medisinering er noe av den vanskeligste delen av prosessen. Finnes det virkelig ingen medisin som kan gjøre prosessen enklere, da snakker jeg ikke om antidepressiva og andre ting legene i Norge er glad i å skrive ut. Det må da finnes noe...
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Iboga, skal visstnok fungere veldig bra.
Anonym bruker
"Løs Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det natur medisin eller hva?
Hasj hjelper meg å sove, hadde jeg bare hatt edibles i dag, og noen imovane.....¨Er du på lav dose opiat nedtrapping er imodium gull verdt med dårlige mage- dager. Imodium er et opiat som ikke virker på hjernen, men tas opp ellers som i magen. Paracet kan være greit. Magnesium hjelper på skjelvinger, b12 hjelper på ppetitt, jeg tar b12 med morgenkaffen med fin virkning. Hjelper med god mat, prøve å nyte det da du får naturlige endorfiner av mat, og trening. Gå turer, jeg går langt med hunden min. Det er så godt med avslappende musikk også, finn din favoritt som piano dinner music er god for natten min.

Imovane bør alle narkomane ha. Søvn er livsviktig, men bruk de ikke hver dag. Selv omlegen anbefaler hver dag altså....

s
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har alltid lurt på hvorfor opiatavhengige skal ha behov for så mye mer hjelp enn feks alkoholikere, spesielt mtp medisinering. Avhengigheten er den samme, selv om alkohol er mer skadelig enn opiater, og kan gi verre/farligere abstinenser.

I tillegg slipper opiatrehabiliterte å møte heroin i butikken hver dag, de slipper å bli bedt på middag hos foreldrene sine der de må takke nei til heroin, det brukes ikke heroin på jobben, og det skrives ikke anmeldelser av heroin i avisene og på P4.

Når vi i tillegg vet at avhold fra det man er avhengig av handler lite om viljestyrke, men derimot å ha riktige verktøy for å håndtere avhengighetssyndromet (som nå er diagnosen på rusavhengighet, uavhengig av hva slags stoff det er). Samme hva man har fått en mental besettelse for, så må jobben gjøres. Å gi opiatavhengige medisiner for å slippe suget, er jo like smart som å gi en alkoholiker benzo for å holde suget unna. Man får ikke noe bedre liv av dene grunn.