Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2869
Hey

Har akkurat lest litt på forsvaret sine hjemmesider og på kravene til fallskjermjeger er det krav om ukorrigert syn. Hvorfor det egentlig? Hvis man har tatt laseroperasjon får man jo "perfekt" syn og så vidt jeg forstår holder synet seg slik i mange år. Så, er det noen som har et godt svar på hvorfor de ikke tar inn folk som har korrigert synet??
Sist endret av Turrist; 17. oktober 2011 kl. 23:21.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Ukorrigert = Du har ikke korrigert synet.
Med laseroperasjon korrigerer du synet.
Jeg skjønner det men hvorfor kan man ikke korrigere synet? Er vel bare positivt jo bedre syn du har?
Sikkerhetsregler..?
Glem det, ser nå at laseroperasjon er ok på hjemme siden dems.
Det skal gå ann å søke som fallskjermjeger etter du har korrigert synet. Men det er ikke alle måtene som blir godkjent

Sitat av Turrist Vis innlegg
Glem det, ser nå at laseroperasjon er ok på hjemme siden dems.
Vis hele sitatet...
TS trolla seg selv
Sist endret av CelphCrowned; 17. oktober 2011 kl. 23:38.
Var litt for kjapp der ja

Ikke at jeg vurderer laser operasjon, er jo svin dyrt

Merker bare forskjellen på synet om jeg har sittet en hel skoledag foran pcen eller om jeg har vært aktiv se ;p
Jeg skal inn til Oslo ved juletider for å ta undersøkelser angående hvilken type "metode" de skal bruke for å korrigere synet mitt. Det er en dyr engangsumm, men i det lange løp vil det være værdt det. For meg med -6 i syn, stenges det mange jobbmuligheter. 30k delt på ca 30år er veldig lite penger i forhold til hva du får.
Samma det ignifer.... er trøtt. Greit?

Seff, med -6 ser du vel ingenting uten briller/linser?
Sist endret av Turrist; 17. oktober 2011 kl. 23:49.
Fordi som FSK blir du ofte rekruttert til spesialjeger året etter, og da kan du fort ende opp som langdistanse observatør eller "sniper", for å bruke godt gamingspråk. Da må man ha perfekt syn, men om du har tatt laseroperasjon, skal det gå greit.

FOr øvrig er det gratis helsehjelp i militæret, og det blir sykt dyrt om de må fikse på synet til alle som rykker inn!
Selv snek jeg meg inn og klarte meg fint med skjev hornhinne og -0,5-ish på det ene øyet.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Grunnen til at man ikke kom inn på det tidligere, var fordi laserkorrigering ikke har vært så vanlig å ta før de siste årene. Nå som denne prosedyren har blitt noe mange gjør, og bevist effektiv, har de åpnet opp for å ta inn de med korrigert syn også.
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Jeg skal inn til Oslo ved juletider for å ta undersøkelser angående hvilken type "metode" de skal bruke for å korrigere synet mitt. Det er en dyr engangsumm, men i det lange løp vil det være værdt det. For meg med -6 i syn, stenges det mange jobbmuligheter. 30k delt på ca 30år er veldig lite penger i forhold til hva du får.
Vis hele sitatet...
Og moren min tok laseroperasjon, 7 år etterpå ser hun ikke tven uten briller

Samme med tanten min. Dvs -1.5 på moren min og -1.7 på tanten min.


Selv tørr jeg ikke, da jeg tviler på det holder seg kjempelenge. Og liker ikke tanken på laser i øya.
Sist endret av Bundy; 18. oktober 2011 kl. 09:47.
Når jeg selv var på sesjon fikk jeg beskjed at eneste sjansen jeg hadde for å komme inn på FSK var å korrigere synet, for så å skrive et brev om at jeg hadde gjennomført operasjonen kun fordi jeg hadde så store drømmer om å bli fallskjermjeger. Først da mente han at jeg ville ha en dugelig sjans.

Har -2 på hvert øye. Angående operasjons-OTen, så vurderte jeg veldig sterkt å bruke dimmepengene mine på å forbedre synet. Endte opp med å ikke gjøre det, da jeg ikke ville ta noen risikoer, og gjennomføre den beste tilgjengelige operasjonsmetoden; IntraLase LASIK. Denne endte opp med en prislapp på 40k, og det ble mer enn jeg ville betale. På en annen side, så burde ikke prisen være en avgjørende faktor når det kommer til en så livsnødvendig ting som syn. Dette var hos Argus Øyeklinikk, som har livstidsgaranti på operasjonene sine. Når alderssynet omsider tar deg kan du da "reklamere" og få en ny, gratis operasjon.

Jeg venter ihvertfall noen år til jeg har jobb, studier, hus og livet generelt på stell før jeg bruker så mye penger på en slik operasjon.