Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 6540
Hei, er det noen som bor litt utenfor Oslo som vet om et fint sted å utforske? Steder som det spøker, eller bare tomme hus/bygninger?
Vet iallefall at det står et tomt og "spøkelsesaktig" hus ved sagdalen på strømmen. Rett på andre siden av elven, ved siden av hovedveien.
Nes kirkeruiner kan jo også være litt creepy.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Nes kirkeruiner kan jo også være litt creepy.
Vis hele sitatet...
Vært der, så et par munk og liksom en skygge sånn inni buskkrasset.

Sitat av Zeco Vis innlegg
Vet iallefall at det står et tomt og "spøkelsesaktig" hus ved sagdalen på strømmen. Rett på andre siden av elven, ved siden av hovedveien.
Vis hele sitatet...
Går det an å inn der eller er det stengt?
Har ikke hatt tid til å sjekke det ut enda, men ser ganske forfallent ut så er vel ikke noe problem å komme seg inn. Men skal ikke si noe helt sikkert .

Nes kirkeruiner virker litt sick, ja. Har hørt mange rare historier derfra.
Sitat av Zeco Vis innlegg
Har ikke hatt tid til å sjekke det ut enda, men ser ganske forfallent ut så er vel ikke noe problem å komme seg inn. Men skal ikke si noe helt sikkert .

Nes kirkeruiner virker litt sick, ja. Har hørt mange rare historier derfra.
Vis hele sitatet...
↲↲sorry dårlig quote, sender ifra tlf. Er ved shell ved strømmen storsenter. Er vi langt unna da?
om du er ved strømmen storsenter, så er det nedover mot strømmen vgs. Ligger rett ved siden av skolen. Rett over hovedveien, og på andre siden av elven der

du får skrive en liten rapport om åssen det var der inne da
fullt mulig å komme seg inn på Flaen i sagdalen, mener også å huske å ha lest at direktøren for saga der drukna der...
finnes litt bilder her

Ellers vet jeg at det ligger en liten forlatt hytte ved Myrdammen...
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Var også en tur innom Sagdalen forrige vinter. Trasket gjennom et tonn med snø. Var stort sett tomme rom og var dessverre ikke nede i kjelleren der sideshow tok så fine bilder.
Hmm... virker interessant begge deler, har du noen gode veibeskrivelser til stedene? Tar gjerne google koordinater også :P
Stedet er nå plombert, er tildels mulig å komme seg inn men det er egentlig ingenting å se, da etasjene er renset, bare tomme vegger igjen. I kjelleren stod det noe gammelt maskineri i et av rommene men dette er som nevnt plombert det også, ikke mulig å komme seg inn der.

Møkkaland...
Det åpner seg nok igjen...
Første gangen jeg var der, var det også plombert
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Oppdaterte siden min med litt flere bilder fra plassen...

Bildene finner du her
Ikke for å gå off-topic, men det er vel kanskje Blystadlia som er Romerrikes ghetto?
Nææh, Blystadlia er Romerikes blindtarm...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hah, litt tilfeldig Akkurat vært i det bygget ved sagdalelva. Kom egentlig derfra nå, hehe.

Detta er den generatoren folk snakker om:
http://bildr.no/thumb/861942.jpeg

Vi var der bare for å ta en titt, så jeg tok ikke så mange bilder. Men her er et til:
http://bildr.no/thumb/861948.jpeg

Eneste som er noe særlig spennende, er kjelleren/tilbygget. Der er denna generatoren også er det et "penere" rom lenger inn der. Der ser det ut som det har bodd noen i nyere tid.

Her er et bilde av bygget:
http://bildr.no/thumb/862001.jpeg

Hvis du søker på dette i google maps, så finner du bygget:
59.95442,11.011889

Link her, litt enklere:
http://maps.google.no/maps?q=59.95442,11.011889
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Ikke for å gå off-topic, men det er vel kanskje Blystadlia som er Romerrikes ghetto?
Vis hele sitatet...

Krydderhylla


Fått interesse for dette med UE jeg og, må prøve å få sett meg litt rundt i løpet av sommeren
Sist endret av mr_james; 15. mai 2011 kl. 13:18.
her er et forlatt hus som ser ganske creapy ut, ligger mellom moss og svinndal
▼ ... over et år senere ... ▼
Er et hus på Leirsund i bølerveien like ved stasjonen. Har vært under og det er bra og inntakt med bilder på veggene og alt.