Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 15426
Heisann, lurer på om noen veit som Techno / rave parties i norge for tiden, eller er ikke dette noe som finnes i norge?


Har hørt at Techno norge var på sitt beste i '98 - '00..

Edit: Har vært på Tiestö og keep it tidy arrangementene
Sist endret av MatsBABZ-!; 9. juni 2008 kl. 15:21.
Under the sun har noen bra party, og på sjokolade fabriken og housmania er det noen ganger litt..
Lurt å sjekke på under the sun og eventmakers sine nettsider. Også repeat.no
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av MatsBABZ-!
Heisann, lurer på om noen veit som Techno / rave parties i norge for tiden, eller er ikke dette noe som finnes i norge?


Har hørt at Techno norge var på sitt beste i '98 - '00..

Edit: Har vært på Tiestö og keep it tidy arrangementene
Vis hele sitatet...
Det er nok av parties om man er inne i miljøet.
Forøvrig er hverken Tiesto eller Tidy i nærheten av å være Techno. Tiesto er trance, og Tidy er Hardtrance-/dance/-house.

Kos deg med denne: http://techno.org/electronic-music-guide/
TAKK NSO.
La oss for guds skyld ikke blande sjangere her.
Hvis det er de skikkelig gode gamle rave partys du er ute etter så er det ikke så mange av de som det var før. Hjelper fælt å være inne i miljøene.
Håper det kommer noen med litt mer konkrèt info enn meg, da jeg lurer litt på det selv egentlig
Om noen er up for house, så skal Johan Gielen ha party i Haugesund denne helgen 13. juni (fredag).


Det er 2500stk inviterte

Blir nok en heftig aften på Tønnefabrikken!


(gi beskjed om folk er interessert i mere informasjon)

edit: fredag ikkje lørdag!
Sist endret av tjobo; 9. juni 2008 kl. 16:48.
Sitat av tjobo
Om noen er up for house, så skal Johan Gielen ha party i Haugesund denne helgen 13. juni (fredag).
Vis hele sitatet...
Johan Gielen spiller trance. Ikke house.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
TAKK! skulle akkurat si det selv. KP til deg. Synd gielen drar til haugesund. tror veldig mange hadde sett han i Oslo og
Værsåsnill folkens, ikke for å være kjip... Men er dem ikke inne i miljøet, så ikke informer dem. Sånt fucker opp. De får heller få sine kontakter og gradvis komme inn i varmen
Sitat av ql1rz
Johan Gielen spiller trance. Ikke house.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skrev jeg house? Veit jo at han spiller trance? omg, min feil :>

Men uans, Gielen har vert i Haugesund før og fått en veldig god tilbake melding + veldig bra publikum! Håper folk tar turen, selv på kort varsel!

Sitat av vacant
Værsåsnill folkens, ikke for å være kjip... Men er dem ikke inne i miljøet, så ikke informer dem. Sånt fucker opp. De får heller få sine kontakter og gradvis komme inn i varmen
Vis hele sitatet...
Eh? Hvorfor i all verden skal dem ikke få oppleve Johan Gielen osv? Det er et "åpent" arrangermang for folk som er interessert, mao alle er invitert.
Hvorfor er dette undergrunn? Bare lurer

Tidy i år tok helt av Amster er byen hvis du virkelig er ute etter rave uansett. Her i Norge er det små events ofte, skal prøve og holde tråden oppe om når det kommer noen

rave on
Vel det var vel ikke akuratt Johan gielen jeg snakket om da. Ikke åpne arrangementer i det hele tatt faktisk. Det jeg mener, er at det som er lukket/hemmelig/undergrunn - bør forbli det, for at det ikke skal ødelegges. Enn så lenge har under the sun mange bra arrangementer, følg med på sidene dems! Tidy er også noe å dra på, men er bare en gang i året og har nylig vært.
noen som liker hardstyle her?
Sitat av nijura
noen som liker hardstyle her?
Vis hele sitatet...
Jepp, det er sjangeren sin det
Sitat av stigma
Jepp, det er sjangeren sin det
Vis hele sitatet...
få ta deg en tur på orion i hokksund i kveld da vettu blir : trance, hardtrance, house, hardhouse, hardstyle +++ 2-3 Dj's stiller vi med, gratis inngang, 48 kr. halvliteren og 18 års grense
om jeg ikke er 18 da:P mn skal uansett til holland neste år..var der fon noen måneder siden, og de folka der hører ike på anna musikk også skal vi kansje på qbase også..vet desverre allt for lite om det:S hadde vært fint om noen kunne si litt om aldersgrense osv:P
hva skjer på sjokoladefabrikken, og hvor ligger den? har noen kompiser som pleier å dra litt dit, men har liksom ikke fått helt med meg hva som skjer. haus er alltid bra
Sitat av innblikk
hva skjer på sjokoladefabrikken, og hvor ligger den? har noen kompiser som pleier å dra litt dit, men har liksom ikke fått helt med meg hva som skjer. haus er alltid bra
Vis hele sitatet...
Sjokoladefabrikken ligger ved birkelunden ikke så langt fra scorpius hvis det sier deg noe

Er litt forskjellig ting som skjer der, en del psypartys og andre artige fester
Og der er det 20 år og som regel liste.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Er noe som heter Voss Trance Party i Oktober.
På Voss selvsagt..
Er ikke noe store greier, kun 100 billetter.
Men har hørt det pleier å vere bra..

Gi det et søk på facebook..
http://www.repeat.no/ftopict-31880.html

hvem er med? tenkte å feire burs min der, forøvrig!
Trådstarter
Vist noen har planer om og arrangere ett party, så har jeg personlig ett lite PA system!
vist man skal ha noe grymmere enn det, så jobber jeg hos D'light og får GODE rabatter
vi har lydsystemer opp til 20.000 pers

Gi en PM
Om noen liker psykedelisk, så sjekk ut: http://eventyrland.org/
Nedi Myra var jeg og en kompis på, og det var skikkelig bra! Håper at det skjer et nytt PWP snart, though.
Ingen som savner denne gode tiden?
Hyperstate

Kan forresten nevne at One Floor From heaven (offh.com) holder til i Trondheim.

Mo i Rana har lignende fester arrangert av offh-gjengen. Synd dette tiltrekker en malvase med fulle 12-åringer (Litteraly, 12 år gamle fulle barn) som ødelegger absolutt hele opplevelsen.
Sist endret av RandomiZed; 18. juni 2008 kl. 07:48.
Sitat av Smoked_Salmon
Håper at det skjer et nytt PWP snart, though.
Vis hele sitatet...
Er en viss sjanse, skal se om jeg orker å ta litt tak i det i år, har fått en del oppfordringer++, men store deler av det gamle crewet begynner å bli litt late på våre gamle dager
Trådstarter
Sitat av RandomiZed
Ingen som savner denne gode tiden?
Hyperstate
.
Vis hele sitatet...
hehe, var nok litt ung jeg da, men alle kan vel være enige om at i 1998 - 2000 var techno norge på topp?

hadde vært fett og dratt dit ja!
Sundance i narvik eller noe sånt
masse bra musikk
Jobbet de ikke med å få til hyperstate i fjor/år? Men så ble det utsatt. Noen som vet om det fortsatt jobbes med for å gjennomføre igjen de kommende åra?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av MatsBABZ-!
hehe, var nok litt ung jeg da, men alle kan vel være enige om at i 1998 - 2000 var techno norge på topp?

hadde vært fett og dratt dit ja!
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at det var på topp fra 98-2001('02) for så å skli ut til masse komersielt piss.
Det var en helt rå tid med masse offiselle party's og UG party's. Stort oppmøte og alle var glade.
Trådstarter
har hørt en del om det
brodern var på alle club/rave parties som var jobbet som lys tekniker, han har faen meg en stoooor skuff full av crew kort..
heldig dere som var der jeg er vel eneste fra bygda her som virkelig vil feste og danse fra meg... dem andre er bare sånn at dem sitter på ræva og drekker/ruser seg tel dem sovner :S
Dj Tiesto - Johan Gielen - Lars Holte - Paul Van Dyk m.flere

Hvor har den gode gamle Trance-sjangeren blitt av? Det lages jo kun kommersielt Hard-dance-mania-piss for tiden. Jeg savner den GODE trancen!

Av og til kan jeg være heldig å ramle over noe god trance på di.fm - men det er stort sett kommersielt piss som fins der også nå. :<

Det vi trenger er et nytt Hyperstate!
Trådstarter
Veit, Hyperstate! hehe har sett filmen på Youtube. sitter og rister:P nesten så jeg ringer mutter og kjefter på at hu var så treig med og få meg!
Sitat av vacant
Jobbet de ikke med å få til hyperstate i fjor/år? Men så ble det utsatt. Noen som vet om det fortsatt jobbes med for å gjennomføre igjen de kommende åra?
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at hyperstate vil gjenoppstå, av flere grunner. Blant annet vil det et party med det navnet i enda større grad sammenliknes med originalen, enn et klin likt party med annet navn, og det vil garantert tape, rett og slett fordi ingenting kan måle seg med minner og rykter om hvor bra noe var en gang i tiden - det er ikke uten grunn at uttrykket "alt var bedre før" blir brukt så mye. Derfor vil det være mye lurere å arrangere noe helt nytt, evt at en del av de litt større konseptene slår til med et samarbeide.

Derimot kan det godt tenkes at det vil komme noen nye gigaparties i samme stili/størrelsesorden, men hyperstate tror jeg det vil være lurt å la hvile i fred.
Trådstarter
det var en oppdatering for en liten stund siden på www.hyperstate.no
men som du ser, så var det bare en liten en,
Det har vel generelt gått rykter om at hyperstate skulle gjenoppstå omtrent hvert eneste år, og det har vært flere forskjellige arrangørgrupper involvert. En faktor som også er viktig å huske på, er at i "gamle dager" hadde oslo sjenking fram til klokka fem (hvis jeg ikke husker helt feil), og man kunne ha åpent enda en time, og dermed blir det forholdsmessig enda dyrere å arrangere, siden en del utgifter ikke vil synke like mye. F.ex. trenger du ca like mange headlinere samme hva, det er oppvarminga det blir mindre av med kortere åpningstid, og da synker ikke utgiftene, selv om partyet blir kortere.

litt for sein for edit: dvs, NESTEN like mange headlinere. Greia er at det vil være vanskeligere å få like mange til å komme, siden man ikke har like mye spilletid til rådighet, og dermed færre artister, mens mange andre utgifter (f.ex. lokale, lyd/lys) vil være mye mer statiske. Og vips vil lokalet ikke bli på langt nær like fullt. Lengre åpningstid er nærmest et must for å arrangere de aller største partyene.
Under the sun og tidy er vel det største nå til dags som kan sammenlignes med hyperstate (ikke at noe kan sammenlignes, men at de to nevnte er største parties i denne sjangeren). Hadde vært kult om det ble til noe enda større ja. Men tror også at det kan resultere i en "flopp", hvor alle(også uforsvarlige fjortisser) skal være med på dette, og etter to år så blir det forbudt pga for mye overdoser osv.
For en oversikt over hva som skjer i Norge av arrangementer innen Techno, House og Trance, så er det bare å ta seg turen til www.clublife.no
Noen som kan fortelle meg hvorfor alle disse offesielle rave partiene som var før, plutselig forsvinner helt?
Jeg skjønner det ikke helt, har det kommet noen nye lover om den slags partys hmm..
Synes det er virkelig dumt, nå må jo det meste arengeres privat...
Ting var bedre før i tiden, med tanke på slike events
Sitat av yakooza
Noen som kan fortelle meg hvorfor alle disse offesielle rave partiene som var før, plutselig forsvinner helt?
Jeg skjønner det ikke helt, har det kommet noen nye lover om den slags partys hmm..
Synes det er virkelig dumt, nå må jo det meste arengeres privat...
Ting var bedre før i tiden, med tanke på slike events
Vis hele sitatet...
Enkelt. Det kom ikke nok folk, arrrangører går etterhvert lei av å gå i minus, og legger opp. Det er ingen spesielle lover ang. denne typen parties, men det er klart det er morsommere å kunne feste til klokka seks enn til klokka tre, så sjenkelovene og åpningstider har jo litt å si, men det gjelder for alle, ikke bare houseparties.

Ang. oversikt over parties - tja, clublife ser jo ut til å være ungt og friskt, ellers har du også repeat.no, som har vært med i ca 8 år
Sitat av nso
Det er nok av parties om man er inne i miljøet.
Forøvrig er hverken Tiesto eller Tidy i nærheten av å være Techno. Tiesto er trance, og Tidy er Hardtrance-/dance/-house.

Kos deg med denne: http://techno.org/electronic-music-guide/
Vis hele sitatet...

Jaja, whatevver:P det er 100 0000 000 sjangere, men alle skjønner hva han mener med techno så den der er unødvendig å dra.
Fet link btw !
Sitat av g3tl41d
Jaja, whatevver:P det er 100 0000 000 sjangere, men alle skjønner hva han mener med techno så den der er unødvendig å dra.
Fet link btw !
Vis hele sitatet...
Det er sånne som deg som skaper dårlige rykte for undergenres. Techno og Trance er etc. to helt forskjellige ting.

Damn dette har plaget meg i lang tid. Det blir som å si at jeg elsker Black metal for jeg hører på Oasis....dumt ikke sant?

Drittunger som sitter og ser på Topp20 lista og hører på komersiell søppeldance og springer rundt i gatene og skriker at de digger Trance.

Er det en sjanger jeg kan lite om, så lar jeg heller være med å uttale meg om hva type musikk det er.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av PolkagrisLaila
Er noe som heter Voss Trance Party i Oktober.
På Voss selvsagt..
Er ikke noe store greier, kun 100 billetter.
Men har hørt det pleier å vere bra..

Gi det et søk på facebook..
Vis hele sitatet...
www.Trance-Party.no

Det er over to dager.

Pre-Partyet på fredagen er det fest sammen med MAIN DJ(lørdagen's) samt alle som arrangerer selve VTP - som går av stablene på lørdagen.

Fredag:
Main: The Blizzard
Supporting: Aleksander Vinter
Billetter: 100 stk max

Lørdag:

Main: Ikke annonsert enda!
Supporting: Dj Governor, Dj Manipura og Dj TouchDown
Billetter: 500?

Jeg vet hvem som er Main DJ på lørdagen, og det vil ikke skuffe noen.
Litt offtopic;
Noen som vet om det er mye av arrangement likt med Hyperstate i Praha?
Main DJ til VTP 2008 er annonsert på sidene: www.trance-party.no

Hva syns dere?
Sist endret av nukleuz; 11. august 2008 kl. 14:44.
JOHAN GIELEN ja faen ikke dårlig det altså, sett han mange ganger live og han spiller jo bra! Desverre ikke min smak da jeg er mer House-Typen.

Men party er party.
Har vert på Johan sine events her i Haugesund, han har vell spilt her 2-3 ganger og det slår aldri feil! Dyktig kar, og utrolig morsom på nach ;p *ler*
norges versjoner av det de kaller "trance party" oll. er house party i et lite kott med dårlig stemning ..hvertfall i forhold til utlandet som feks. budapest, amsterdam og rotterdam . ...i norge finnes nesten ingenting bra om du spør meg
Sitat av exceed
norges versjoner av det de kaller "trance party" oll. er house party i et lite kott med dårlig stemning ..hvertfall i forhold til utlandet som feks. budapest, amsterdam og rotterdam . ...i norge finnes nesten ingenting bra om du spør meg
Vis hele sitatet...
Kjipe steder du henger på høres det ut som, trist for deg

Er faktisk masse parties med knallstemning her i byen, hvis du ikke vet det, så har du gått glipp av mye.
Det må skje mer framover ja!
Noen som har noen gode og _aktive_ forum innen dette?

Isåfall så taes de imot med takknemlighet!