Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2496
Har et spm jeg har lurt på, som da er om hva som er mest belastende på pulsen/hjertet ved inntak av hasj eller kokain hva som gjør at pulsen øker mest lkz
kokain. hvis ikke man får jævlig noia av hasj kanskje. muligens individuelt? coke her
Er pulsen høy da under hele rusen? Eller sånn som feks knips som da pulsen roer seg ned etter 5-10 min når rusen har kicker inn?
Sitat av Penthouseking Vis innlegg
Er pulsen høy da under hele rusen? Eller sånn som feks knips som da pulsen roer seg ned etter 5-10 min når rusen har kicker inn?
Vis hele sitatet...
Mer eller mindre hele rusen uten at man nødvendigvis merker det. Pulsene er høyere lenger enn 5-10 min når man tar knips også, bare at man ikke merker det kanskje
På bønne har jeg opplevd og fått høy puls midlertidig, men med Cola så kan pulsen være over 110 sittende, selv 1-2 timer etter siste linje.
Om dette er colaen eller noe av det tullet som er blandet inn, det er jeg ikke sikker på.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Viss du kan så lite om rusmidler burde du la vær å ruse deg rett og slett.

Sentralstimulerende, som cola og speed er soleklart mest belastende for hjertet.
Jeg har blodtrykksmåler som jeg bruker og selv om hjertet dunker litt vilt på cannabis så er ofte blodtrykket lavt.
Kokain er uten tvil verre for hjertet.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
THC senker blodtrykket.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viss du kan så lite om rusmidler burde du la vær å ruse deg rett og slett.

Sentralstimulerende, som cola og speed er soleklart mest belastende for hjertet.
Vis hele sitatet...
Har en liten ‘kjennskap’ til rusmidler, som da feks hasj, mdma og lsd til nå. Hjertet hamrer som faen av og til, og har vært hos legen å fått det sjekket. Tok full ekg og diverse prøver, å da fant de ut at hjertet hopper over noen slag av og til, og slår fortere for å ‘ta igjen’ de slagene det hoppet over. De mente det at det ikke var noe farlig med det, og det er mange som har det sånn. Er det noen som kjenner seg igjen der?
( mulig dårlig forklart, menmen hehe )
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viss du kan så lite om rusmidler burde du la vær å ruse deg rett og slett.

Sentralstimulerende, som cola og speed er soleklart mest belastende for hjertet.
Vis hele sitatet...
Speed er noe mildere enn kokain, egentlig ganske mye tror jeg.
Sitat av Penthouseking Vis innlegg
Har en liten ‘kjennskap’ til rusmidler, som da feks hasj, mdma og lsd til nå. Hjertet hamrer som faen av og til, og har vært hos legen å fått det sjekket. Tok full ekg og diverse prøver, å da fant de ut at hjertet hopper over noen slag av og til, og slår fortere for å ‘ta igjen’ de slagene det hoppet over. De mente det at det ikke var noe farlig med det, og det er mange som har det sånn. Er det noen som kjenner seg igjen der?
( mulig dårlig forklart, menmen hehe )
Vis hele sitatet...
Jepp, har masse av det. Ekstrasystoler kalles det. Alle leger har fortalt meg at det er normalt og ufarlig, har til og med vært hos kardiolog. Kjennes ikke ufarlig ut, men er tydeligvis det.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje la vær å ruse deg på ting du ikke har peil på? Men for all del, kjør på. Morro å se folk i grøfta
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje la vær å ruse deg på ting du ikke har peil på? Men for all del, kjør på. Morro å se folk i grøfta
Vis hele sitatet...
Bare fordi jeg spør, betyr det ikke at jeg ikke har peiling?😂
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Penthouseking Vis innlegg
Bare fordi jeg spør, betyr det ikke at jeg ikke har peiling?😂
Vis hele sitatet...
Da hadde du aldri hatt behov for å stille spm og søke etter svar heller.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da hadde du aldri hatt behov for å stille spm og søke etter svar heller.
Vis hele sitatet...
Er en grunn for at jeg spør vell er nok bare nyskjerrig på hva andre mener og har i erfaring🙌🏼
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Penthouseking Vis innlegg
Er en grunn for at jeg spør vell er nok bare nyskjerrig på hva andre mener og har i erfaring🙌🏼
Vis hele sitatet...
Man kan ha så mye erfaring man bare vil men kokain påvirker hjertet mest negativt, kan godt hende pulsen kan stige (nå jævli å) på cannabis men ikke farlig.


Coke er mye verre enn Hasj i min erfaring ift puls med mindre du får ett angstanfall mens du bruker hasj.
Anonym bruker
"Lysten Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Coke er nokk verre ja,har røyka nesten hver dag i 22år bare me få månder opphold 2gonger,å får sinnsyk høy puls hver gong men ikke noen plager med hjertet enda isåfall
Hei. Det der med ekstraslag osv har jeg også, og det er visst helt normalt som jeg har skjønt det. Har selv brukt sentralstimulerende i 20 år, og aldri hatt spesielt med problemer med hjertet. Ofte kan det også være at disse ekstraslagene kommer i starten av en runde med rus, sånn at det er ekstra mye de første timene før det normaliserer seg igjen - men pulsen blir ofte liggende en god del høyere enn normalt gjennom hele rusperioden.

Det skal også sies at dette skjedde en del i starten av en treningsrunde, sånn at de første kilometerne med løping så kom det ett par sånne runder med ekstraslag før det normaliserte seg. Litt ubehagelig, og kunne føle meg sånn smått anpusten samtidig hvis det var veldig høy aktivitet, men ikke noe verre enn det.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukernavnet ditt står ikke helt i stil med spørsmålet ditt. Svaret er opplagt for alle som har noe erfaring med rusmidler

Kokain belaster hjertet mest med mindre du får psykose og panikk hver gang du røyker hasj. Hjertestopp pga overbelastning av hjertet er hovedårsaken til alle kokainrelaterte dødsfall og de er ikke få