Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6386
Fuck Mr. Plod!
Jeg har lekt litt med tanken om å arrangere en rave fest lang inne i en skog

Jeg sitter å prøver å finne ut av hva jeg evt. Trenger til noe slik.

4x soundbokser
Masse uv lys.
Masse andre lys
Fargede bånd
Hengekøyer
Utstyr til ett "safeplace" for de som føler seg ubehagelige eller har en dårlig tur hvis de er på lsd f.eks. (hengehøyer, rolig musikk, lys osv. Ett slags sanserom hvor folk kan slappe av.


Jeg må mest sannsynlig leie inn en del sterke menn som kan håndtere voldelige situasjoner og passe på at alt går bra for seg.


Men jeg har noen spørsmål

Vil 30-50k være nokk? Fordi jeg vil nemlig gi folk en opplevelse de aldri vil glemme.

Hvilke tiltak kan jeg komme med for å hindre att noen tar en overdose? Hva med voldtekter? Hva om noen besvimer?


Hvis du skulle vært på ett rave langt inne i skogen, hva er det du hadde ønsket skulle være der?



Mitt verste mareritt er om noen besvimer, ett par jenter blir gruppe voldtatt, i Værste fall død.


Hvilke straff kan jeg forvente for å bli tatt i å arrangere en slik undergrunn rave fest?


Hvis du prøver å kontakte meg angående hvordan man får tilgang hvis det blir noe av, så kommer jeg ikke til å svare deg.

Still gjerne spørsmål
Skogtroll er navnet på det du tenker på. Har vært arrangert i midtnorge. Søk på det
Sitat av Nøddy Vis innlegg


Hvis du prøver å kontakte meg angående hvordan man får tilgang hvis det blir noe av, så kommer jeg ikke til å svare deg.

Still gjerne spørsmål
Vis hele sitatet...
Da har jeg et spørsmål: Hvordan skal du få gjester om vi ikke kan spørre om å få verra med?
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Da har jeg et spørsmål: Hvordan skal du få gjester om vi ikke kan spørre om å få verra med?
Vis hele sitatet...
Må jo finne plass, skaffe utstyr osv før jeg i det hele tatt kan invitere folk
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har du noe som helst erfaring med å utføre arrangement?

Jeg tror du undervurderer hvor mye lys og lydutstyr du trenger: 4 "soundboxes" blir som å pisse i motvind på et arrangement med over 50 stk på.
Lys går an å være litt billigere på, det er mye rart man kan få til med diverse led-striper/tape men om du vil ha noen som helst kontroll over lysene og variere designet litt må du opp i noen prisklasser.
Du trenger strøm, og da mest sannsynlig fra et aggregat av en brukbar størrelse.

ville siktet nærer 100.000,- om du vil ha kompetent vakthold i tillegg.
Har vært på en del skogs/fjellfester, og det som har forundret meg er at selv om lokalet er stappet i alt fra stonere til solariumsbrune boletroll full i speed så er det alltid en slags fred over det, ingen krangling, ingen slåsskamper eller konflikter. Dette fascinerer meg gang på gang.
Anonym bruker
"Redd Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jerna Vis innlegg
Skogtroll er navnet på det du tenker på. Har vært arrangert i midtnorge. Søk på det
Vis hele sitatet...
Har blitt arrangert flere steder.
Vært på ett par skogsfester både med de og ett par andre

Har vært 1 skogsfest jeg var på hvor snuten kom.
De ba alle pakke sakene sine og reise hjem, that's it.
De har vel ikke akkurat mulighet til å arrestere flere hundre stykker.
Mulig vi hadde flaks, men folk oppfører seg som regel veldig bra.
Aldri sett tegn til aggresjon på noen slike fester selvom det er alle typer folk der.

Trenger egentlig ikke mer enn 1-2 soundboks (Gen. 3)
Det burde holde lydmessig.
Skaff glowsticks og heng rundt i trærne, det ser helt magisk ut! (husk å rydde opp)
Presenning til tak og en liten "slappe av krok" og en "scene"

Lagde en camp på en skogsfest engang med en del venner hvor vi hadde glowsticks overalt rundt oss som vi hang opp rett før det ble mørkt.
Vi ble invadert fordi det var så "magisk atmosfære" og hadde til slutt ingen camp lenger fordi alle kom dit og ville være der.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært på arrangørsiden av et par skogfester under korona. Største var vel på 300-400 folk. De andre var på 30-150.

Fullt mulig å kjøre med soundbokser - men det blir litt stusselig uten en subwoofer (i hvert fal for techno og psytrance som vi holder på med). Det enkleste er å kjøre et aggregat. Husk et fuckton med skjøteledninger og grenstaver fordi et ordentlig aggregat lager mye støy og eksos som du vil ha langt unna festen.

Opprigg og nedrigg er det største problemet. Få en 5-10 frivillige du kan stole på til å hjelpe til, spesielt til nedriggen. Du vil ikke sitte der kl 6 om morgenen med 200kg anlegg og ingen som kan hjelpe deg flytte på det.

Anbefaler llu.no om du er i osloområdet, leverer kvalitet til en god pris. Ganske morsomme lyseffekter og.

Når det gjelder vakter og sånt - har du nok kompiser som backer så holder det. Folk er generelt i godt humør og det er ofte litt peace and love vibes på de greiene her, som ikke er så rart når det går mer i rusmidler enn alkohol.

Så er det DJs og musikk da, det er en sykt viktig jobb. Fiks selv eller bli kjent med andre folk i miljøet. Det florerer med DJs og om du er villig til å betale litt småpenger så stiller folk gjerne opp på en bra fest.

Lykke til, det er sinnsykt mye jobb, men det er utrolig gøy å arrangere. Ikke undervurder jobben med å få folk til å møte opp da, spesielt om det er langt pokker i vold i skogen. Foretrekker Sognsvann og Maridalsvannet av den grunn
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Okei, var vist mye jeg ikke helt hadde planlagt. Kanskje bedre om jeg kommer inn i miljøet før jeg begir meg ut på ett slik eventyr.

Har lett igjennom hele facebook etter slike grupper, men alt jeg finner er amatører som poster klipp av "beklager uttrykket" helt jævelig psytrance.

Vet det blir for dumt å spørre, men om noen har noen hint til hvordan jeg kan lete frem disse folka så hadde det betydd mye.

Beklager for enda en meningsløs freak.no tråd ha en fin kveld videre
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Vet det blir for dumt å spørre, men om noen har noen hint til hvordan jeg kan lete frem disse folka så hadde det betydd mye.
Vis hele sitatet...
Hvis du prøver å kontakte oss angående hvordan man får tilgang, så kommer vi ikke til å svare deg.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Hvis du prøver å kontakte oss angående hvordan man får tilgang, så kommer vi ikke til å svare deg.
Vis hele sitatet...
Var ikke det jeg helt spurte om men det er jo selvfølgelig.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må begynne å dra på techno og psy festivaler, der vil du møte folk som kan ta deg med videre inn i miljøet. Ha god oppførsel og gode verdier, see you at the trancefloor
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Hvordan er det å dra på en psy festival alene? Er folk inkluderende der?
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det beste er å dra alene på psy festival syntes jeg. Har aldri opplevd at det er vanskelig å komme i kontakt med noen. Søk litt på YouTube og se hvordan psy festival er, så skjønner du fort at alle står med åpne armer <3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har blitt arrangert flere steder.
Vært på ett par skogsfester både med de og ett par andre

Har vært 1 skogsfest jeg var på hvor snuten kom.
De ba alle pakke sakene sine og reise hjem, that's it.
De har vel ikke akkurat mulighet til å arrestere flere hundre stykker.
Mulig vi hadde flaks, men folk oppfører seg som regel veldig bra.
.
Vis hele sitatet...
Vil ikke kalle dette flaks, jævlig nedtur at ALLE må reise hjem liksom. Var selv på et slik arrangement hvor snuten kom. Men de bare så til at det ikke var noe slossing eller lignende, pratet litt med noen (muligens arrangørene) og så dro de.
Sist endret av Bluesky_; 4. mars 2022 kl. 21:47.
Du må høre med proffe folk som rigger skikkelig annlegg.

Du vil kjenne bassen såpass att det rister i bakken og du får følelsen av at kroppen er vann.

Det får du ikke på soundboks. Jeg har gen 3, er bra den, men ikke bra nok til å kjøre trøkktrøkk på skikkelig rave med 50 stk ( etter min mening)
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Da blir det Ozorafestival på meg i sommer, billetter er bestilt og jeg drar alene.

Noen andre som skal?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om du liker techno så vil jeg anbefale Monument Festival. Der møter du masse forskjellige folk, inkluderende som få, og med disse bekjentskapene vil du nok kunne få videre innpass i miljøer hvor det holdes mindre "åpne" fester. Nå vet jeg ikke helt hvor du holder til, men det skjer masse på østlandet, kommer til å ta seg opp frem mot sommeren. Alt fra rave i Nordmarka, på strendene utpå Bygdøy, ut mot Rælingen holdes det ofte fester på en godt gjemt "venue" etc. Dessverre litt manko på forlatte bygg til å ha fester i, den tiden virker å være forbi, hvert fall nær Oslo-området.
Sist endret av roberto_declaud; 28. mars 2022 kl. 15:43.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg kjenner godt til en fest som beskriver akkurat det du tenker på. Det endte med at en ruset deltaker trakk en kniv og skar av strupen på seg selv. Hendelsen var i 2021. Det er et sjansespill å stille som en arrangør med tanke på ansvaret som kan medfølge. Det beste vil være å heller la hele seansen være et kooperativ uten at noen kan stille deg ansvarlig som arrangør.
Sitat av Flumazenil Vis innlegg
Jeg kjenner godt til en fest som beskriver akkurat det du tenker på. Det endte med at en ruset deltaker trakk en kniv og skar av strupen på seg selv. Hendelsen var i 2021. Det er et sjansespill å stille som en arrangør med tanke på ansvaret som kan medfølge. Det beste vil være å heller la hele seansen være et kooperativ uten at noen kan stille deg ansvarlig som arrangør.
Vis hele sitatet...
Wow, det må vell ha vært på nyhetene?
Link til det isåfall?
Skjedde det på østlandet?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Flumazenil Vis innlegg
Jeg kjenner godt til en fest som beskriver akkurat det du tenker på. Det endte med at en ruset deltaker trakk en kniv og skar av strupen på seg selv. Hendelsen var i 2021. Det er et sjansespill å stille som en arrangør med tanke på ansvaret som kan medfølge. Det beste vil være å heller la hele seansen være et kooperativ uten at noen kan stille deg ansvarlig som arrangør.
Vis hele sitatet...
Haha uff, jeg hørte om dette, virket som det gikk bra in the end, både med videre fest og vedkommende som skadet seg.

Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Wow, det må vell ha vært på nyhetene?
Link til det isåfall?
Skjedde det på østlandet?
Vis hele sitatet...
Nei dette var oppi nord.
Sist endret av roberto_declaud; 20. mai 2022 kl. 16:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.