Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 13191
Hei ja
Første tråd (På Freak)
Fikk ganske nylig sansen for UE, men sliter litt med å finne steder i og rundt Trondheim. Ser på forumet det prates om en koppergruve ca 1 time utenfor byen, og den "selvlysende" bunkeren på Lade.

Tar gjerne imot tips om steder og severdigheter.
Var forresten en tur inne i Ullriksdal her om dagen, ikke stort å se på egentlig. Men da klatra ikke opp langs vannrøret i frykt for ustabilt fjell.
Trådstarter
4 0
Lette etter den på selvlysende på Lade, men hjelper jo svært lite å vite at den kun er på lade. Ingen Trøndere her som kan sende en PM?
This is bat country!
gregory's Avatar
Sitat av Anonsen Vis innlegg
Lette etter den på selvlysende på Lade, men hjelper jo svært lite å vite at den kun er på lade. Ingen Trøndere her som kan sende en PM?
Vis hele sitatet...
Litt av greia er jo å lete.
Trådstarter
4 0
Sant nok, men mistenker at inngangen ligger i et boligfelt.
Kan være litt risky å traske rundt i et rikt boligfelt med mørke klær når folk et borte.

Hørt den skal være i nærheten av City Lade, men fant ingenting da jeg var ute på lørdag der omkring.
As seen on CCTV
Dirt Chamber's Avatar
Litt situasjonsbetinget, men ofte er helt vanlige, eller til og med ekstra synlige klær gunstig. Refleksjakke/bukse, etc.
Ved første tanke kan det virke mot sin hensikt å gjøre seg selv så synlig når man aller helst skal være usynlig, men det er nettopp den effekten riktige klær og holdning kan ha. Skal du ned i en drain, et fabrikkområde, et tilflukstrom e.l. og du ser ut som du har noe der å gjøre, vil mannen i gata neppe tenke seg om to ganger.
Har morsomme minner av arbeidere som hilser til meg på avstand og tror jeg er en av de.
Hadde jeg luska rundt i hoodie den gang måtte jeg vel helst ha tatt beina fatt.

Noen ganger vil man kjøre full ninja, men som du er inne på - kanskje ikke i et boligstrøk.
Med mindre du føler deg selvsikker og veit nøyaktig hvor du skal gå.

Lykke til i Trondheim!
This is bat country!
gregory's Avatar
Enig med Dirt Chamber her.

Når jeg er f.eks ute å plukker fleinsopp, har jeg alltid med meg ett kamera med noen bilder av området og sopp (som ikke er fleinsopp). Om noen spør hva jeg gjør så er det skoleoppgave/hobby. Tenk strategisk og smart, ikke alltid det lønner seg å være 100% ninja.
Den selvlysende bunkeren er lukket og låst av grunneier. Der kommer du ikke inn uten nøkkel
Tar jeg ikke feil så ligger bunkeren på baksiden av fotballbanen for City Lade. Men som GreenRay så fint forteller kommer du deg ikke inn.

Ligger flere forlatte store bygninger i Elgesetergate du kan prøve komme deg inn i f.eks. Den ene ligger rett ved 7/11 på andre siden av gaten for Studentersamfunnet. En annen ligger litt lenger opp i gata. Bakgårdene er et lite hint på de to stedene.

Nedlagt gammel fabrikk. Følger du den gamle toglinja fra Ila ut mot Trolla er en annen. Fabrikken ser du godt når du følger toglinja.
Lvl 5 Taskenspiller
Det finnes en bunker ved Steinan, info om denne kan finnes både her inne og på YouTube.
Det er en bunker under Ladehammeren, sist jeg var der fant jeg en inngang mellom platået og sjøen.
Fabrikken ved Trolla var diger og spennende, men den er jevnet med jorden nå.
(Med mindre ImnotEmo snakker om en annen fabrikk enn den jeg utforsket for rundt 10 år siden)
Om du tar buss nr 8 fra sentrum mot Sverresborg vil du se en del huleinnganger på veien.
Disse er lett tilgjengelige, men ikke særlig innholdsrike. Lykke til!
Da er det nok samme fabrikk vi prater på. Vandret langs den linja den tid man bodde på Ila. Da setter vi strek over fabrikken ut mot trolla.

Har forsåvidt funnet et eldre gammelt hus rett bortenfor her jeg bor nå (Klæbu). Kan tenke meg sist det var bebodd - i bruk var på 70-tallet. Det står der forfaller, men alt er intakt innvendig. Huset har ikke strøm, så må ta turen bortover med lommelykt ved en senere anledning.

1 etg. var det både sofa. Eldre kjøkken med kopper og kar. Bilder som fortsatt henger på veggene. Var moro komme over noe som ikke har blitt ramponert gjennom mange, mange år med forfall. Var loft på huset, men gikk ikke opp dit i mangel på lys.

Uthuset hadde endel eldre treverk liggende. En gammel sykkel. Kom meg heller ikke inn dit, da jeg var på tur med bikkja. Må ta meg en tur tilbake uten bikkja, men med lommelykt.
Trådstarter
4 0
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Har forsåvidt funnet et eldre gammelt hus rett bortenfor her jeg bor nå (Klæbu). Kan tenke meg sist det var bebodd - i bruk var på 70-tallet. Det står der forfaller, men alt er intakt innvendig. Huset har ikke strøm, så må ta turen bortover med lommelykt ved en senere anledning.

1 etg. var det både sofa. Eldre kjøkken med kopper og kar. Bilder som fortsatt henger på veggene. Var moro komme over noe som ikke har blitt ramponert gjennom mange, mange år med forfall. Var loft på huset, men gikk ikke opp dit i mangel på lys.

Uthuset hadde endel eldre treverk liggende. En gammel sykkel. Kom meg heller ikke inn dit, da jeg var på tur med bikkja. Må ta meg en tur tilbake uten bikkja, men med lommelykt.
Vis hele sitatet...
Ligger det i nærheten av skytebanen? Mener å ha hørt om et hus der i området.

Om den selvlysende bunkeren er den ved Lade footballbanen så eier brannvesenet den, så ingen adgang der.

Prøvde finne info om den nedlagte gruven jeg har hørt så mye om, kan det tenke seg det er Løkken Verk det prates om?
Sitat av Anonsen Vis innlegg
Hei ja
*snip*

Var forresten en tur inne i Ullriksdal her om dagen, ikke stort å se på egentlig. Men da klatra ikke opp langs vannrøret i frykt for ustabilt fjell.
Vis hele sitatet...
Hvis du vil se andre siden går det an å gå inn fra "baksiden"
▼ ... over en måned senere ... ▼
Finnes det ikke en nedlagt leir en eller annen plass rundt Jonsvatnet? Har ikke vært der siden jeg var liten men mener vi kjørte igjennom Jonsvatnet på veien dit i hvertfall.
Jeg mener å huske at veien hadde rast ut og vi måtte gå det siste stykket innover. Dette var kanskje i '90.
▼ ... flere år senere ... ▼
Har forsåvidt funnet et eldre gammelt hus rett bortenfor her jeg bor nå (Klæbu). Kan tenke meg sist det var bebodd - i bruk var på 70-tallet. Det står der forfaller, men alt er intakt innvendig. Huset har ikke strøm, så må ta turen bortover med lommelykt ved en senere anledning.

1 etg. var det både sofa. Eldre kjøkken med kopper og kar. Bilder som fortsatt henger på veggene. Var moro komme over noe som ikke har blitt ramponert gjennom mange, mange år med forfall. Var loft på huset, men gikk ikke opp dit i mangel på lys.

Uthuset hadde endel eldre treverk liggende. En gammel sykkel. Kom meg heller ikke inn dit, da jeg var på tur med bikkja. Må ta meg en tur tilbake uten bikkja, men med lommelykt.[/quote]


Noen som vet mere om dette huset fortsatt står? Eller noe mer info om huset og location