Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 9103
Sitat av slashdot Vis innlegg
Altså...

narkotika er forbudt i Noreg. Politiet har åpent annonsert at dei kjem til å vere tilstades, og har til dels heva nivået på førelegga ein del.

Å klage over nazipoliti i etterkant er idioti. Det er ein ting å vere ueinig i dagens lovverk (noko eg til en viss grad er), men å klage på at politiet handhevar det, når det er varsla i forkant? Geez.
Vis hele sitatet...
Det er ikke klaging på at politiet håndhever lovene, men HVILKE lover de velger å håndheve med mest ressurser. Hadde dette vært som en siste finpuss på samfunnet, etter at de hadde fått kontroll på vold, voldtekter, ran, innbrudd etc. hadde jeg ikke klaget. Det handler om prioriteringer.

Den neste storoffensiven bør kanskje være å få has på alle som tar seg en kald øl i Oslos parker om sommeren. Til nå har politiet sett litt mellom fingrene med det, samt f.eks svindel av beløp under 100.000 kroner.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Sensation er IKKE et trance arrangement. Sensation er blitt et fullstendig oppgulp av statisk housemusikk, fullstendig blottet for sanger hvor toppene gir gåsehud og ståpels.

Har vært på Sensation 5 ganger. Sist på Amsterdam Arena, som beklageligvis blir min siste. DJ'ene var en sammensurium av søppel, lyset og utsmykkingen var ikke i tråd med temaet (bortsett fra kula i sentrum) og av en eller annen grunn var køer til drikkekjøp og toalett 4 ganger så lange som tidligere.

Nå blir det å se mot ASOT, TATW eller noe slik. Sensation, i den retningen den har gått de siste årene, er dessverre blitt noe makkverk. Synd, for jobben de legger i det har potensiale.
Vis hele sitatet...

Har du noe annet arrangemang som du vil anbefale?
Jeg håper vel egentlig http://www.astateoftrance.com/events/ dukker opp i løpet av neste år, men drar ikke til Ibiza dog.

Vil få med meg disse til året, om de dukker opp nærmere de også http://www.astateoftrance.com/events/

Ellers titter jeg litt her: http://www.trancetogether.com/trance-events#jump Kunne tenkt meg en tur på Luminosity eller Creamfields.

Dette er riktignok trance.
Smak og behag. Syns hele arrangementet var vellykket, moro og masse bra musikk. Ble sjeleglad når Hardwell kom på scenen og spilte Spaceman pluss at de spilte Atom to ganger det tok av!

Nei, virkelig.. beste kvelden på kjempelenge. Synd det kanskje ikke blir noe av til neste år
Sitat av emmma Vis innlegg
Smak og behag. Syns hele arrangementet var vellykket, moro og masse bra musikk. Ble sjeleglad når Hardwell kom på scenen og spilte Spaceman pluss at de spilte Atom to ganger det tok av!

Nei, virkelig.. beste kvelden på kjempelenge. Synd det kanskje ikke blir noe av til neste år
Vis hele sitatet...
Telenor arena har ønsket Sensation velkommen igjen til neste år, de mener dette gikk bra til tross for disse personene som ble tatt medfor narkotika bruk.
Så da er det vel opp til politiet eller politikere. Aner ikke hvem som har siste ordet i saken.
Sitat av fth Vis innlegg
Telenor arena har ønsket Sensation velkommen igjen til neste år, de mener dette gikk bra til tross for disse personene som ble tatt medfor narkotika bruk.
Så da er det vel opp til politiet eller politikere. Aner ikke hvem som har siste ordet i saken.
Vis hele sitatet...
Leste saken selv på VG. Utrolig skuffende hvis de bestemmer seg for å ikke arrangere dette alltid noen som skal trosse reglene.
Sitat av fth Vis innlegg
Telenor arena har ønsket Sensation velkommen igjen til neste år, de mener dette gikk bra til tross for disse personene som ble tatt medfor narkotika bruk.
Så da er det vel opp til politiet eller politikere. Aner ikke hvem som har siste ordet i saken.
Vis hele sitatet...
hvis politiet hadde sjekket like bra på en annen konsert uansett sjanger, så hadde dem nok tatt like mange på dop!
Alkoholisert gamer
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
hvis politiet hadde sjekket like bra på en annen konsert uansett sjanger, så hadde dem nok tatt like mange på dop!
Vis hele sitatet...
Hvis politiet hadde satt like mange i arbeid i oslo, på en vanlig fredag/lørdag, og stoppa 8000mennesker hadde de nok mest sannsynlig funnet fler enn 130 som var rusa på noe annet enn alkohol.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
hvis politiet hadde sjekket like bra på en annen konsert uansett sjanger, så hadde dem nok tatt like mange på dop!
Vis hele sitatet...
True story EDM-arrangementer blir alltid hengt verst ut i media og derfor får folk slikt et negativt innsyn på musikk/ folka Hvis de hadde hadde like strenge oppsyn på alle konserter så hadde jo ikke dette landet hatt festivaler eller konserter i det hele tatt

Håper bare det blir noe av sensation neste år
Er det mulig å få tak i rip fra musikken? Altså hele lista dems.. Kanskje live innspilling..?
Sitat av Handyman88 Vis innlegg
Er det mulig å få tak i rip fra musikken? Altså hele lista dems.. Kanskje live innspilling..?
Vis hele sitatet...
Lurer på det samme!
Sitat av emmma Vis innlegg
Smak og behag. Syns hele arrangementet var vellykket, moro og masse bra musikk. Ble sjeleglad når Hardwell kom på scenen og spilte Spaceman pluss at de spilte Atom to ganger det tok av!

Nei, virkelig.. beste kvelden på kjempelenge. Synd det kanskje ikke blir noe av til neste år
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt fordi dere som var på Telenor Arena så fjorårets show i Amsterdam, som fungerte sånn noenlunde.

Tror dere skal prise dere lykkelig om årets show ikke kommer, for det var en fadese av dimensjoner. Det er bare å lese kommentarene på facebook siden deres etter årets Amsterdam.
Her var Sensation bra!
Synd jeg trodde på julenissen da .. Skulle gjerne opplevd det
No er det underground, Trance altså, en eller annen dag vil jeg starte en nattklubb - eller hvertfall events trutt og ofte der Trance er i fokus, så folk faktisk kan komme seg ut og oppleve det!
Wish me luck, I'l need it..
http://livesets4you.com/

her kanskje, uten at jeg har sjekket selv.
http://soundcloud.com/sensation_musi...sation-belgium

http://open.spotify.com/track/3EdTKqSLskmQlhMOJZzqjd

Noe av det jeg fant som var spillbart og lignet veldig på det som var på Telenor Arena
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.budstikka.no/kultur/ingen...rena-1.7564243
Det skulle ha vært tre «Sensation» til på Telenor Arena, ifølge Flenning, men mandag avgjorde han og Peer Osmundsvaag, daglig leder i Atomic Soul, at det ikke blir flere arrangementer.
Vis hele sitatet...
Tror vel egentlig at lavt antall solgte billetter er grunnen til at de ikke ønsker å arrangere dette igjen
Sitat av Cats Vis innlegg
Lurer på det samme!
Vis hele sitatet...
spotify:user:kingpilllaylist:4SwVDgQ8jRc90G7oFUmumy <--------- her er fra sensation iår.
Siden veldig mange her bare kommer med negative kommentarer om politiet og deres arbeid og prioriteringer, syns jeg dere trenger en "positiv" historie fra Sensation i år.

Jeg var på Sensation med en vennegjeng, hvorpå en venn av meg endte med å bli holdt igjen av politiet etter noen timer. Mens vi var inne å danset fikk vennen min i seg hasj, noe vedkommende ikke tenkte noe særlig over der og da. Pissetrengte som vi ble, og så få dasser som det var der, tok vi turen ut for å slå lens ved gjerdet. Vi så flere titalls folk som gjorde det samme bortover så vi tenkte at det var like greit.

I det vennen min smekker igjen buksa og snur seg, står han og stirrer rett inn i øya på en politimann. Med røde øyne og store pupiller, gir politimannen tydelig tegn på at skjønner tegninga, han her rusa, og tar hardt grep rundt armen hans og geleider han bortover. Videre sier han "Dette her er ikke lov og det vet du veldig godt, billig blir det heller ikke!". Kameraten min legger seg helt flat og sier "Ja, dette var ikke så lurt. La oss gå inn å ordne det opp", samtidig som han er rolig og gjør alt han blir bedt om. Her snakker vi da om forelegg på 4000kr + det du måtte få for to trekk hasj.

I det vi alle sammen går mot en stor gruppe av politifolk, ca 50-100 meter borte(vi var rimelig fulle i tillegg), kommer det en liten gjeng som hadde sett alt sammen bort til oss med et lurt smil og blunker til meg og kameraten min. De er skikkelig "forstørra" og ber hjelp med å få kontroll på krakilsk jente osv. Da slipper politimannen kameraten min, enda vi bare kanskje er 20-30 meter unna en stor samling av politi og sier: "Nå er du jævla heldig, men jeg skal ikke se deg igjen resten av kvelden!" smiler og ber oss ha en hyggelig kveld videre før han slår følge med den andre gjengen.

Vi peller oss så fort vekk at man skulle tro at det var fyrverkeri i ræva på oss. Fikk derfor desverre ikke muligheten til å spandere mat og drikke på de folka som kom til utsettning på en utrolig kul og effektiv måte Hvis dere som hjalp til leser dette, kommer dere til Norges sjette største by så ta kontakt så spanderer vi øl Samt kudos til en grei politimann!
Sist endret av Turrist; 4. oktober 2012 kl. 01:07.
Tja, hva skal jeg si om Sensation i år? Rakk ikke å komme i inngangen før jeg og en kompis ble dratt til side av 2 sivil snut'er, full ransak og hele pakka. Slitsomme politifolk som så på deg som om du nettopp har spist kattungen deres i hagen til naboen, mens du var på badesalt.

Ellers grei tech-house 2 første timene, så var det ræva pop-house-ish musikk resten av tiden. Satans dyrt for alt som man kan drikke, spise eller knulle. En del hyggelig og fulle folk, hvis du utelot de ikke ariske utlendingene som gikk rundt i saueflokk for å finne seg bråk.

Tror jeg dropper sånt til neste år om det blir noe av. Drakk bare alkohol forresten.
Sist endret av Dr.Feelgood; 4. oktober 2012 kl. 21:05.
Nå skal ikke jeg starte noen legalisering debatt, sier heller ikke at det ikke ligger noe annet bak det at Sensation i Norge er "bannlyst", men det er ganske unødvendig av folk og ruse på ulovlige stoffer på ett offentlig arrangement hvor det er ulovlig og det blir hardt slått ned på.
Gir ikke akkurat EDM generelt ett bra rykte heller.

Flame me
Sist endret av cookiesRGood; 4. oktober 2012 kl. 22:00.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde tenkt å dra meg ditt, men lommeboka var desverre tom as .