Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1755
Hei. Jeg har hengt opp noen lamper og spikret fast ledningene nedover langs dørkarmen, men fant ut at da all strømmen gikk på rommet og sikringa bare gnistra og falt ned igjen hver gang jeg prøvde å ta den opp. Så skjønte at det var kortslutning noe sted. Jeg bor jo i gammel bygård i Oslo så jeg fant ut at ledningsnettet til stikkontaktene er hengt opp langs listene så jeg har spikra å slått noen hull i en ledning da. Sikringa holder seg oppe nå etter at jeg har fjerna spikrene, men det er ikke strøm i noen av kontaktene.. Noen som vet hvordan dette kan fikses? Eller burde jeg kontake en elektriker?
Sist endret av Same i Skauen!; 8. september 2011 kl. 12:51.
Hvis du ikke har peiling; Ring elektriker.
Ta kontakt med en elektriker du. Koster litt, men er bedre enn å ta risken på å gjøre det selv i tilfelle det skjer no.
Hm, er de kablene i veggen ? isåfall er du fucked , men hvis du ser dem så går det ann å bytte. Annbefaler forøvrig å kjøpe deg sånn metalldetektor ellerno som piper. Har du iphone eller android kan du også laste det ned fra appstore Den bruker da innebygde kompasset på å tilltrekke seg metall og ledninger som fungerer overaskende bra LOL
Alle kablene ligger langs lister så er godt synlige. Det er kun en liten del av hele ledningsnettet det er slått noen hull på. Får kontakte en venn å be han se på det kanskje... Tror ikke det skulle være noe problem å*bytte ut det partiet ledninger med hull i da forsåvidt...