Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1131
hei

var på pc en ein dag og tok ein oppdatering. pc en restarta seg, så kommer det normala opp 1 av 3 100% greier. men når den kommer til 3 av 3 så skrur den seg av og på. kommer til 3 av 3 igjenn og skrur seg av og på igjenn. sånn går den heila tiå
noen som vet hvordan man fikser dette?

formaterte pcen for ikke så lenge siden.

hvordan kan eg formatere den igjenn?
Enkelt å greit ved å boote fra Windows CD'n. Derifra kan du enten forsøke å reparere oppstartsproblemer eller formatere på nytt.
Hvilket OS kjører du ?
når eg setter i platen så sjer det ikke noe

kjører windows vista
Sitat av xoxo1992 Vis innlegg
når eg setter i platen så sjer det ikke noe

kjører windows vista
Vis hele sitatet...
Du må velge cd som første boot i BIOS.
kossen gjer eg de?

koffer sjer de ingenting når eg legger i windows vista platå i ?
er det noe eg må trykke på ?
Sitat av xoxo1992 Vis innlegg
kossen gjer eg de?

koffer sjer de ingenting når eg legger i windows vista platå i ?
er det noe eg må trykke på ?
Vis hele sitatet...
Du må BOOTE Windows Vista. Sjekk her.

Edit: Prøv å trykk "F12" f.eks når du slår på pc!
Sist endret av Darkerface2; 6. september 2011 kl. 14:28. Grunn: Skrivefeil.
Hvis det ikke funker, trykk DEL under oppstart, og gå inn i bios > og sett CD som første boot alternativ.
du legger inn cden skrur av pcen skruer den på så spammer du F8 og velger disk stasjon elns
har prøvd alt, men fungere ikke
Hvilken PC har du? Det varierer fra forskjellige modeller hvilken F-knapp man skal trykke under oppstart for å få tilgang til BIOS menyen. Ta deg et googlesøk. På mine PC'er har det vært F-11, F-12 og F-9. Bare trykk gjentatte ganger på knappen når PC'en starter.
(det skal stå under oppstart hvilke knapp du skal trykke på for å komme i BIOS. et tips dersom dette bildet går fort forbi, er å ta et bilde av skjermen med et kamera)

I BIOS menyen er det noe som heter "Boot Options" eller lignende. Der får du en liste over hvilke data booten skal laste. Veldig ofte står HDD først. Her må du endre slik at du får DVD\CD øverst.

Lagre (save changes) og restart. Da skal PC'en starte fra DVD\CD'en og du kan reinstallere OS'et.

Viktig: OS'cd\dvd'en MÅ være bootable.
Sist endret av reklame; 7. september 2011 kl. 21:16.
takk for alle svar

skal prøve dette seinere i dag har ein bærbar acer aspire
Nå er pcen oppe å går ijenn

takk til REKLAME