Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1889
Hvor ofte henlegges saker om svindel på nettsider som finn og qxl.no?
Noen som har et ca-tall på dette?

Jeg forhåndsbetalte for noe til 500,- hos finn.no for noen uker tilbake (bare småpenger, jeg vet).
Bank nummeret har jeg, og tror jeg er virkelig, men eposten og hans registrerte adresse og navn er nok falsk.

Hva er sjansen for at saken vil bli henlagt dersom jeg anmelder dette og gir de konto nummeret jeg har overført pengene til?
Hvilken straff kan svindleren eventuelt få, dersom han/hun blir tatt?
Kan jeg egentlig finne ut noe om personen med bare bank nummeret hans/hennes og kan politiet eventuelt finne ut hvem personen er, med bare kontonummeret?

Noen som har erfaring med anmeldelse av slike saker, og hva deres erfaringer er?

Takker for svar
Sist endret av KevinNice; 2. september 2011 kl. 01:08.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Hvor ofte henlegges saker om svindel på nettsider som finn og qxl.no?
Noen som har et ca-tall på dette?

Jeg forhåndsbetalte for noe til 500,- hos finn.no for noen uker tilbake (bare småpenger, jeg vet).
Bank nummeret har jeg, og tror jeg er virkelig, men eposten og hans registrerte adresse og navn er nok falsk.

Hva er sjansen for at saken vil bli henlagt dersom jeg anmelder dette og gir de konto nummeret jeg har overført pengene til?
Hvilken straff kan svindleren eventuelt få, dersom han/hun blir tatt?
Kan jeg egentlig finne ut noe om personen med bare bank nummeret hans/hennes og kan politiet eventuelt finne ut hvem personen er, med bare kontonummeret?

Noen som har erfaring med anmeldelse av slike saker, og hva deres erfaringer er?

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Svaret ligger i spørsmålet, men bare litt feil formulert.
- Orker politiet å spørre banken om hvem eieren av dette kontonummeret er.
Anmeld forholdet! Politiet plikter å etterforske, sikkert ikke i all hast....
Sitat av Ivar Vis innlegg
Svaret ligger i spørsmålet, men bare litt feil formulert.
- Orker politiet å spørre banken om hvem eieren av dette kontonummeret er.
Vis hele sitatet...
Og orker de egentlig som oftest det...?
Hvis du har navn, kan du spørre banken om det kontonummeret tilhører en hviss person. Du kan bare få dem til å bekrefte / avkrefte
Det kan være knyttet flere anmeldelser til det kontonr. har du som han sier falsk adr og e-post så er sikkert ikke du den første. Og da er det nok mye mer aktuelt for politiet å gjøre noe med det. Så sleng inn en annmeldelse
Sist endret av skukketrure; 2. september 2011 kl. 05:44.
Slike saker er i praksis henlagt når du har fylt ut papirene og levert de fra deg.
Ja selvfølgelig kan politiet finne ut hvem det er via kontonummer med mindre eigeren har registrert seg med falskt navn eller noe..
Det er henlagt når du trykker på HIT i heisen hos snut0r.

Hadde en case der de kunne få alt infoen fra telenor, men ble henlagt