Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 8134
Har prøvd litt over 10 ganger nå. Og det eneste som skjer er at jeg får lyst til å sove pga jeg blir så sinnsykt trøtt.
Får også en sjelden gang lættis.

Jeg har ca 0,5-1 gram i en joint.
Beklager å måtte si det, men det er dårlig shit du får tak som er grunnen til at du blir mindre fjern og heller mer trøtt, det bekrefter du ved å nevne dosen som er veldig høy om du hadde fått tak i bra saker.
Prøv å ikke kjøre på så mye i hver joint, del det heller utover slik at du ikke røyker en hel grammer om gangen, men selvfølgelig kommer jo dette an på kvaliteten også.

Kanskje du har vært uheldig med dårlige saker, men prøv å rull 0.4-0.6 pr. joint.
Kommer jo an på om du deler de med noen andre eller røyker alene da.
Kan godt være det rett og slett er dårlig kvalitet på det du røyker. Det er _svært_ stor forskjell på kvaliteten man får her til lands, en del av det som blir solgt som hasj er omtrent bare søppel.
usertitle import
bleh's Avatar
En annen ting å tenke over er hva du forventer av å røyke bønne.

Stort annet enn det å bli trøtt, få munchies og "lattis" en gang i blant er det jo ikke.
legg vekk jointen og røyk på tørris eller bøtte ^^
Det er ofte mest indica i brunt, så det blir en annen opplevelse enn å røyke sativa, som er en mer oppstemt rus. Hasjen du kjøper på gata av ukjente er ofte ikke bra. Får du tak i god hasj, derimot, kan du få en veldig god opplevelse, og god body high. Pass på å få ordentlig kvalitet før du kjøper. Og pleier å ikke ta for mye, for da sovner jeg bare.
vært å kjøpt ved akerselva?
Jeg tror nok du bare må innse at du er så mann at cannabis rett og slett ikke har noen effekt på deg. Du er immune, ikke skapt for å nyte guds gleder her på jorden.
Det er da det er på tide med en upgrade! Sprøyter får du på apoteket, and rocks on the streets!

In all seriousness, skaff deg en dealer som har noe bedre. Slutt å røyk fattigrulla jointer uten filter. Røyk bong og ta skikkelige trekk (røyketeknikk er viktig!! lol) eller så kan du bare holde deg unna, it's upto you. for å være ekstra negativ så har du sikkert allerede sløst nok på de ca10 gramma du har slukt allerede : D Lykke til nonetheless.
Brunt er ikke oppskrytt, derimot er det en god del tvilsomme dealere kaller hasj oppskrytt. Den tørre flisa som selges i nordnorge og langs elva har blitt presset kanskje 7-8 ganger, og hver gang blir det dårligere og dårligere. God hasj kan ha opp mot 20% (og meer) THC, men den vanlige standard soapbaren er det 2, kanskje 3 % i .
Jeg har nå røyket i over 15 år, og jeg vil si ja. Det brune jeg har fått i Norge, Amsterdam og ellers rundt i verden er oppskrytt.. Jeg har, ALDRI kommet over en hasjklump som har gitt meg noe som ikke en eller annen grønt strain har kunne gitt det samme om ikke bedre... Derimot har jeg flere ganger opplevd grønt som imponerer både i styrke, smak og effekt... Jeg ser på hasj som det det er, en lett måte å distribuere THC på, men det ender med tap på kvalitet...

Dyrk din egen og du vil, aldri igjen være i tvil om brunt er oppskrytt eller ikke
Sitat av marrlex Vis innlegg
legg vekk jointen og røyk på tørris eller bøtte ^^
Vis hele sitatet...
gi meg en god grunn til å begynne å røyke bøtte eller tørris om du ikke er dagelig røyker a?

du voldtar lungene får en kjip efekt av det, smaker jævlig, om du ikke er inrøykt snakker vi massivt hoste annfall ja kunne holdt på i en god stund med å ramse opp her men regner med du tar tegninga?

skal man på død å liv røyke noe annet enn en jonny så gå for en vannis,
altså ikke denslaks man lager av hageslanger å plastflasker men kjøp en ordentlig en

å nå kommer vell en ellerannen reaksjon på at jeg ikke vet hva jeg snakker om så svarer bare på den med en gang
ja jeg vet hva jeg snakker om har vært dagelig røyker i 8 år med betydelig tid på både hjemmelaga bonger, bøtter å tørriser men har etter alle disse åra funnet ut at ganjaen er noe som skal nytes ikke misbrukes å har i dag et voksent fornuftig forhold til det







om brunt er oppskrytt derimot er en anna ting får du takk i skikkelig brunt er det konge men all den henna shitten som blir pusha i dag må du vite hva du kjøper
men uansett så får du en mere våken tilværelse med et mere livlig syn på ting om du røyker grønt med noen untakk men det der jo smak å behag hva man vill ha da
ene og alene på grunn av bedre effekt av beisen.. siden det er det ts klaget på

edit: hva legger du i "kjip effekt"?
Sist endret av marrlex; 31. august 2011 kl. 03:27.
Slutt å vent på at røyken skal gjøre noe med deg, du må være aktiv selv, for ikke å sovne, og for å ha en bra kveld.
ArbeidsledigProletar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Slutt å vent på at røyken skal gjøre noe med deg, du må være aktiv selv, for ikke å sovne, og for å ha en bra kveld.
Vis hele sitatet...
Helt enig med epicsnusbox, alt for mange som er passive når de røyker. IKke at det i seg selv er galt, men for å faktisk få noe ut av rusen bør man gjøre noe. Jeg hater å ha "røykekvelder" med folk som bare sitter passiv i sofaen og muncher til de sovner. ALt for mange av de.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Jeg hater å ha "røykekvelder" med folk som bare sitter passiv i sofaen og muncher til de sovner. ALt for mange av de.
Vis hele sitatet...
Det er det verste. Sitter vi hos meg pleier jeg alltid å vekke folk og si at "hvis du skal sove er det ikke noe vits i å sitte her".
Setting har veldig mye på hvordan rusen din blir!

Sitter du med gode venner, har noe god mat og kanskje en god film vil effekten av hasjen bli mye bedre enn om du røyker samme bønne for deg selv på hospits med sprøytenarkomane som ligger å skriker i gangen f.eks.

Som de andre også nevner her, er det veldig mye dårlig hasj som blir solgt i Norge, spesielt av våres nye landsmenn. De tenker kun profitt og gir faen i hva de selger så lenge det lukter og ser ut som hasj. du får heller aldri hva du betaler for. Er ikke lenger snakk om å betale 100kr for 1g, men 100kr for alt mellom 0,6-1g.

Hvis du har lyst på å røyke ordentlig hasj, foreslår jeg at du får skikkelige kontaker, eller tar turen til christiania i København eller en tur til Amsterdam. DA kan vi begynne å snakke om brunt er oppskrytt eller ei!

EDIT:
Vil heller anbefale deg å begynne å røyke grønt. Greit nok, du har kanskje samme problem med mengde som når du kjøper brunt, men har aldri opplevd å kjøpe grønt i Tigerstaden som jeg ikke blir skikkelig pottefjern på. Brunt derimot- styr unna!
Sist endret av Supra; 31. august 2011 kl. 20:24.
Etter min erfaring i det siste får du myyye mer ut av det brune om du fyrer det i en bong. Fått litt kjip buzz når jeg røyker det i en joint, men etter et par gode trekk av bongen så blir jeg stein som bare det.

Så ja, moralen er; Brunt = Bong!
Jeg personelig syns brunt er bedre enn grønt, hvertfall når man får tak i skikkelig god saker !!
Får 5 minutter kontinuerlige latterkramper hver gang. Blir seriøst bekymret for lungene av og til.
Jeg og en kompis dro til køben for 1 år siden, da vi skulle ta båten hjemover igjen ble det hard party faktor med tanke på at det var sensation white den helga også. Hadde tatt med oss 2'er med skikkelig bra brunt, og vi drakk, røyka og koste oss. da vi Skulle legge oss for kvelden fikk vi den sykeste latterkrampen jeg noen sinne har hatt, tror vi lo i 30-45 min konstant, var sikkert på at lungene mine skulle sprenge, fikk så sinnsykt vondt i de + halsenv og er sikkert på at alle hørte oss langt bortover den etg. vi lå i ,haha
Sist endret av fth; 31. august 2011 kl. 22:12.
To ord: brunt = bong!
Ta mindre, fordel det utover kvelden? Om du røyker 1 gram, så er det relativt dårlige greier du har fått tak i!
Mitt råd til deg, skaff deg en ny dealer.
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Ta mindre, fordel det utover kvelden? Om du røyker 1 gram, så er det relativt dårlige greier du har fått tak i!
Vis hele sitatet...
Bullshit, jeg kan lett røyke 3-5g av god bønne eller pot på en dag uten noe problem, og det er sikkert mange som er mye hardere en meg.
Må si meg enig her, å røyke brunt for førstegangsrøykere kan være en test. De siste par årene har jeg røkt på en god del brunt, og jeg har vært veldig fornøyd med det brune jeg har fått tak i.

Dra ned til Amster/Christiania, evnt. Marokko. (Veldig stor fan av det siste stedet) få tak i god marokansk keef, du vil ALDRI takle en 0.5-1g's joint av. (Det gjorde ingen av oss "oslo tøffinga" hvertfall :P).

Men ja, prøv heller å starte med weed, ettersom det er litt enklere å se/lukte/berøre kvaliteten på. Ser du krystaller, den er ikke for våt, og en lukte weed så skal den nok fenge.

Husk også at keef generelt er "søvnig".

Sitat av Dantie Vis innlegg
Bullshit, jeg kan lett røyke 3-5g av god bønne eller pot på en dag uten noe problem, og det er sikkert mange som er mye hardere en meg.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg, er ganske lei over alle de som automatisk sier "oh du røyker over 0.1gs joint, da er det phøk"... Jeg kan godt sitte og røyke "uendelige" mengder good keef/weed, selvom første jointen sprenger meg, så får jeg lyst på mer bare.
Sitat av Dantie Vis innlegg
Bullshit, jeg kan lett røyke 3-5g av god bønne eller pot på en dag uten noe problem, og det er sikkert mange som er mye hardere en meg.
Vis hele sitatet...
Trådstarter sier han har bare prøvd litt mer enn 10 ganger...
Sitat av Dantie Vis innlegg
Bullshit, jeg kan lett røyke 3-5g av god bønne eller pot på en dag uten noe problem, og det er sikkert mange som er mye hardere en meg.
Vis hele sitatet...
Da waster du enormt. På vaporizeren min kan jeg være balle i en uke på 2 gram.
Hasj er ikke oppskrytt, ikke hvis du får tak i ekte hasj, alså de som har lagd det står for kvalitet. Som er helt svart, og myk som faen, og det skal 0,1 at du blir balle.

Vanlig hasj, alså gatehasj må man røyke 2 gram for å merke noe, og man får vondt i huet først.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Da waster du enormt. På vaporizeren min kan jeg være balle i en uke på 2 gram.
Vis hele sitatet...
Jeg har også en vaporizer, bruker like mye om jeg bare skal bruke den.


Sitat av Ivar Vis innlegg
Helt enig med deg, er ganske lei over alle de som automatisk sier "oh du røyker over 0.1gs joint, da er det phøk"... Jeg kan godt sitte og røyke "uendelige" mengder good keef/weed, selvom første jointen sprenger meg, så får jeg lyst på mer bare.
Vis hele sitatet...
Veit hva du mener
Menta også at brunt var mye dårligere enn grønt før, helt til jeg fikk tak i bedre saker. Et godt tegn på bra brune saker er når den er litt sticky og myk. Har i alle fall vært sånn for meg at de beste er mer sticky og mykt. De dårlige sakene er veldig tørt.
Noen spørsmål. Røyker du aleine? Gjør du ikke på noe spesielt når du røyker? Røyker du bare joints?

Jeg kan begynne med å si at du helt sikkert har kjøpt noe dårlig hasj. Jeg røyker bare brunt selv, og jeg røyker aldri aleine. Så når man er med en kompis, så blir man mer i humør. Man får lettere latterkikk, og men blir god og seig, men ikke direkte søvnig. Det mentale har veldig mye å si når man røyker. Om man f.eks. er aleine kan man istedet for å bli glad, bli deppa, og trøtt. Men om du er med en kompis og dere ser en kul / tidig film, eller hører på musikk med rask takt kan man bli ganske høy istedet for stein. Det opplever jeg gang på gang. Vi begynner med litt dubstep /metall så er vi høy. Så bytter vi over til en film, og da blir vi mer stein og avslappet. Jeg har bare røykt joints tre ganger, og det er definitivt et annet høy. For da inhalerer du progressivt. Med dette mener jeg at du røyker det inn. Du drar det inn. Mens jeg røyker for det meste bong. Om du ikke kjenner til bong, er det et sylinder med et munnstykke på topp og en "bowl" på siden. Den fylles med vann. Røyken går ned i vannet og fjerner dermed mange av de farlig stoffene i tobakk og hasj. Men prinsippet med en bong er at man fyller bongen med røyk, så suger man alt inn med en gang. Som et slags rush, eller shot. BILDE: http://www.google.no/imgres?q=vannbo...t:429,r:16,s:0

Så kjøp en bong, skaff deg en weedbuddy og blast litt musikk! Om du ikke har råd/mulighet til å kjøpe en bong, kan du lage en. Mange tutorials på YouTube og sikkert her også Good luck.

- Serenity
Sitat av hafnor Vis innlegg
Jeg synes også hasj er oppskrytt. Det finnes andre ting som er mye bedre. LSD for eksempel.
Vis hele sitatet...
Javel? Ut av nysgjerrighet, hvorfor mener du at hasj er oppskrytt? Det er trygt, godt rus, billig og ufarlig egentlig (i moderate mengder). Det er min mening hvertfall Men i tillegg, forklar meg hvordan LSD rusen er da, og hvorfor du foretrekker det ruset...

- Serenity
Jeg syns det varierer sånn fra gang til gang. Det kan være setting, dagsform osv. Noe ganger kan du bli grisefjern og, andre ganger kan man føle seg lett "brisen". Hver gang er en forskjellig opplevelse.
Liker godt å blande brunt og grønt, dog.
Jeg synes for all del ikke at brunt er oppskrytt, og man trenger heller ikke å ta det i bong for å få god effekt. Hvis jeg røyker grønt i lengre perioder får jeg som regel veldig lyst på en god joint med brunt oppi, for jeg digger den avslappende effekten god hasj kan ha. Batchen du røyker har veldig mye å si, though. Jeg har vært borti en del "tørrok" og det gir ikke den følelsen jeg ønsker å oppnå. Prøv å få tak i en annen bønne å se hvordan det funker. Trenger forsåvidt ikke å røyke så mye som 0.5-1 gram for å oppnå en god ruseffekt.

Hvis det faktisk er god hasj du har fått tak i, så er det jo godt mulig at du rett og slett ikke liker effekten av det..ikke mye å få gjort med det. Folk er forskjellige.
er det vell ikke! aldri blitt fjernere en på brunt. har du noe av skikkelig kvalitet kan det knocke en elefant!
Kjør hasj i PIPE, mekk med tobakk eller kanskje te, hvis du vil. Husk å ikke fordampe thcen når du mekker!
Finn haug tobakk, brenn til den nesten er svart og liten (kommer ann på mengde hasj), varm opp klumpen din med lighter (ikke direkte på med lighteren hele tida, hold den i en saks elns), klem ut flat i tobakken, varm opp litt med lighter igjen hvis du må, og gni ut som faen.

Lad feit bowl i pipa og sett på hash pipe med weezer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dude, kjøp bong og ta sånn 2gram. Da får du en god rus i ca 4 timer siden du ikke har gjort det så mange ganger før.

Kan hende at du har kjøpt dritt brunt da? Prøv å skaff noe som er bra med stor effekt.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Jeg ser på hasj som det det er, en lett måte å distribuere THC på, men det ender med tap på kvalitet...
Vis hele sitatet...
Jaha ja. Etter dine 15år, vet du egentlig hva hasj er? før de blir presset og bøffet?
Lol noen her inne må få tak i skikkelig dårlig shit, om dere må stappe 1-2g i en joint er det noe veldig feil.
Og til deg som røyker 3-5g på en dag, skaff deg en ny dealer.
Får du tak i svarting, skal det holde å ta 0.2 i en joint og bli rimelig vrengt i tryne.
Sist endret av Magnus; 29. september 2011 kl. 13:58.
Sitat av Magnus Vis innlegg
Lol noen her inne må få tak i skikkelig dårlig shit, om dere må stappe 1-2g i en joint er det noe veldig feil.
Og til deg som røyker 3-5g på en dag, skaff deg en ny dealer.
Får du tak i svarting, skal det holde å ta 0.2 i en joint og bli rimelig vrengt i tryne.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt enig, men det er noen faktorer man må ta i betraktning.
Som om personen er innrøyket, tåler mindre osv.
For meg så holder det som regel med 0,5-0,7 for en joint, og det samme i en bong. Og som regel deler jeg den jointen med noen, for så evt. "fylle på" senere.

Jeg ser ikke helt poenget med å bonge 2-3g og sitte død i noen timer, når man kan ha en jevn og god rus i x-antall timer ved å fylle på i "små" mengder. Men ja, alt etter smak og behag.
Sist endret av phideph; 29. september 2011 kl. 14:03.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Forsåvidt enig, men det er noen faktorer man må ta i betraktning.
Som om personen er innrøyket, tåler mindre osv.
For meg så holder det som regel med 0,5-0,7 for en joint, og det samme i en bong. Og som regel deler jeg den jointen med noen, for så evt. "fylle på" senere.

Jeg ser ikke helt poenget med å bonge 2-3g og sitte død i noen timer, når man kan ha en jevn og god rus i x-antall timer ved å fylle på i "små" mengder. Men ja, alt etter smak og behag.
Vis hele sitatet...
Enig. Jeg kan godt røyke 3g med veldig god hasj på en kveld, men isåfall delt opp i mange små 0,3-0,5 jointer.
Ja jeg la det vel litt på spissen, røyker man hver dag er det klart at man tåler mer og blir ikke like kokt som før, gjelder vel de fleste rusmiddler. Men tror aldri jeg har røyka 2-3g på en dag bare for morro skyld, etter et vist punkt blir ivertfall jeg ikke mer fjern og bare mer "borte". Men kan vel sies at jeg røyker ikke på daglig basis, bare annen hver helg ellerno. Og jeg sitter ikke å goffer når jeg allerede er god og fjern.
Og ja jeg har fått min del dårlig hasj også, da kunne jeg lett røyka en 5er på en dag og være like lite fjern.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ikke kjøp av folk du ikke kjenner! røykte en gang 3g weed med en kompis og fikk såvidt en PITTELITEN buzz
har dog aldri trengt mer enn ett g brunt for å bli balle

ja og nei, det kommer ann på kvalitet
men grønnt ftw
Sitat av Magnus Vis innlegg
Lol noen her inne må få tak i skikkelig dårlig shit, om dere må stappe 1-2g i en joint er det noe veldig feil.
Og til deg som røyker 3-5g på en dag, skaff deg en ny dealer.
Får du tak i svarting, skal det holde å ta 0.2 i en joint og bli rimelig vrengt i tryne.
Vis hele sitatet...
Jeg ordner meg varer tilsvarende det jeg får kjøpt på coffee shops i Amsterdam
Jeg har røyka daglig en god stund nå så tollerensanen min er meget høy i forhold til personer som røyker sjeldnere.
Bruker normalt å ha 0.5-0.8g i en jay, 0,2-0,3 i bong(uten tobakk) og en 0.3-0.6g i vaporizern.
Har funnet ut at det kan fort bli ca en jay i timen vist jeg kommer i litt "røyke humør". :P
Sist endret av Dantie; 5. oktober 2011 kl. 11:11.
Jeg lurer på om jeg bare har vært heldig med god kvalitet eller dere har en uhorvelig toleranse?
Jeg røyker hver dag, store deler av dagen og det er sjeldent jeg bruker mer en 0,1 på bongen for å bli gofjern, kanskje 0,2 om den er litt laber..
Når jeg leser om folk som må ha ett gram for å bli fjern, ja da skjønner jeg det virkelig ikke..er det hasj dere røyker?
Heeelt enig Aaatcho. Jeg merket ikke hvor mye bedre god hasj er i forhold til dårlig. Jeg røykte dårlig hasj i en god stund, helt til jeg skaffet meg en personlig dealer. Han har såå sinnsykt mye bedre hasj, og det tar utrolig lite for å bli stein, og i tillegg blir man ikke dårlig i hodet osv, som jeg blir av dårlig hasj.

- Serenity
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Jeg lurer på om jeg bare har vært heldig med god kvalitet eller dere har en uhorvelig toleranse?
Jeg røyker hver dag, store deler av dagen og det er sjeldent jeg bruker mer en 0,1 på bongen for å bli gofjern, kanskje 0,2 om den er litt laber..
Når jeg leser om folk som må ha ett gram for å bli fjern, ja da skjønner jeg det virkelig ikke..er det hasj dere røyker?
Vis hele sitatet...
Toleranse er en fin ting. Som du sier selv, du røyker lite desto mindre skal til for at du blir fjern.

Røyker høye doser stor toleranse. Mindre doser liten toleranse.

Røyker selv som du sier, bedre økonomi. Bedre hode.
Sist endret av stagg; 6. oktober 2011 kl. 17:18.
Sitat av Magnus Vis innlegg
Lol noen her inne må få tak i skikkelig dårlig shit, om dere må stappe 1-2g i en joint er det noe veldig feil.
Og til deg som røyker 3-5g på en dag, skaff deg en ny dealer.
Får du tak i svarting, skal det holde å ta 0.2 i en joint og bli rimelig vrengt i tryne.
Vis hele sitatet...
Om du kjøper svarting betyr ikke det automatisk at det er bra greier. Jeg har vært borti både bra og dårlig svarting, så bare fordi den er svart betyr ikke det at den er bra.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Om du kjøper svarting betyr ikke det automatisk at det er bra greier. Jeg har vært borti både bra og dårlig svarting, så bare fordi den er svart betyr ikke det at den er bra.
Vis hele sitatet...
Skal jeg tippe vil jeg si at 90%av sortingen her til lands er utbøffa skvip.
Men,når du først finner ordentlig sorting så er det good shit.