Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2309
Hei!

For de som liker UE og holder til i Nordland, eller har tenkt seg dit, ville jeg tipse om det som én gang var planlagt som Polarbanen.

Polarbanen var under bygging i regi av Tyskland under andre verdenskrig. Banen var påbegynt mange plasser, startet på Fauske og var planlagt opp mot Narvik. Etter krigen ble det aldri noe av baneprosjektet, men deler er brukt som bilveg (E6).

polarbanen.no står det nevnt mange forlatte tunneler og lignende. Mye potensiell Urban Exploring.

Trist bana aldri ble fullført til Narvik!


Mvh!
Morsomt å tenke på at hitler tenkte "kolletivft" allerede på 1940 tallet i Norge, mens regjeringa ennå ikke har skjønt greia


Hadde vært spennende og tatt en titt ja, men blir desverre for langt å reise
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Veldig spennende historie og bra dokumentert med bilder. Litt langt å dra selv for å titte på dette desverre.
Detta så spennende ut,
Synd jeg ikke viste dette da jeg var 2uker i Tysfjord i ferien og det meste som skjedde var blues festivalen ene helga.

Men skal sjekkes neste gang jeg er norda for hos svigers
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Veldig spennende historie og bra dokumentert med bilder. Litt langt å dra selv for å titte på dette desverre.
Vis hele sitatet...
Regner med jeg skal utforske dette, bor i området.

Will post pics, hvis jeg gjør det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dette har jeg fått vite om i senere tid, er det noen som har vært der og kan forklare litt? Bor et par mil unna.