Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1778
Hei, første innlegg..
Bestemte meg meget spontant for å ta ca. to uker i Amsterdam i sommer.
Har dere noen anbefalinger til hva som er verdt å bruke tiden sin på?
Poster denne tråden under rusmidler siden jeg ikke kan legge skjul på at det hovedsaklig er det som trekker meg dit. Har sjekket diverse nettbutiker og antar at man får kjøpt det samme i butikkene? Er det slik at magic mushrooms ikke lenger er tilgjengelig? I nettbutikkene mener jeg å huske at de bare solgte trøfler. Hva med meskalin (Peyote, San Pedro eller annet) er dette tilgjengelig? Er disse mini kaktusene bare pynt?
Setter pris på alle slags innspill som beriker turen. Skal poste en liten hendelses rapport når jeg kommer hjem.

Er det foresten noe man har lov å ta med seg på flyet hjem? Frø, mini kaktuser, sporer etc.
Noen butikker selger sopp under kassen,
Bare hold frem penger og hint til hva du er ute etter.
Vil du ha tips angående selve byen (og landet) eller kun rusmidler?
Liker stilen. En tur i dyreparken med noen jonaser er jo ikke helt feil. Og live sex show med russisk narkisdame som røyker sigar med vagina er jo en opplevelse. Det er lov å ta med levende kaktus hvertfall.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Noen butikker selger sopp under kassen,
Bare hold frem penger og hint til hva du er ute etter.
Vis hele sitatet...
Vel, dette bør gjøres med forsiktighet, faktisk veldig mange av de mer seriøse der nede som blir ganske hissig hvis du begynner å hinte om "hard drugs" som de kaller det. Pick your target, for å si det sånn.

Trøflene som selges på alle smartshops er heftige som fy, mye og velge mellom er det og.

Har selv sett mange forskjellige typer kaktuser til salg, da med kjente navn som datua osvosv, men jeg har ikke vært intressert i disse og har derfor ikke forhørt meg om kvalitet, effekt osv.

Hvis du skal være der i 2 uker har du iallefall nok av tid, har selv vært i Amsterdam 6-7 ganger og er enda ikke helt mett på byen. Min favorittsport i Amsterdam er definitivt coffeshopcrawling (i motsetning til pubcrawling som arrangeres der nede av svensker, engelskmenn osv som (i mine øyne) er en heftig nedtur).

Utelivet i Amsterdam kan også anbefales, men da gjerne på litt brunere steder enn f.eks Escape og Wave som amsterdam er så kjent for. Disse stedene er fine å se, men ingenting å dra tilbake på, iallefall ikke for min del (og jeg har vært der i perioder av livet mitt der jeg gjerne kunne likt et sånt sted hjemme i Norge, men når man først er på ferie er det verdt å utvide horisonten).

Mye hyggelige folk i Amsterdam, men ikke gå i turistfeller når det kommer til "undergrunns"kjøp av nark som egentlig er ulovlig der nede. Vi hooket opp med noen nederlendere på vår alder den første gangen vi var der nede, og ordnet (heller store) mengder med diverse stoffer som ikke fantes til salg på butikkene. Det var fin kvalitet og pris, og har holdt kontakten med disse der nede slik at hver gang vi kommer ned vet vi akkurat hva som venter oss.

Oh, bare et par måneder siden siste tur, men jeg kjenner at det snart er på tide å reise ned igjen!

God tur!
Hei, der

Var i Amsterdam i påska, kan prøve å nevne ting som var litt fett.
Egentlig koselig nok å bare gå rundt i byen, stoppe innom på coffeeshops, finne en plass å chille ute etc.
Syntes at byen var så fin at det funka å gjøre hele dagen.
Red light district var ganske gøy. Betalte noen euro for å se på live sex show. Show med flere deler som varte en liten stund, var gøy det, bare litt kleint å gå forbi alle dudsa som hadde boner og reiste seg opp idet man skulle gå forbi for å finne seg ett sete.
Horer bak glassdører som vender ut mot gata. Slitne horer på dagtid, fine horer på natten

Uhm, de greiene jeg så var to peyote planter på 4 og 7 år som var til salgs.
Vet ikke helt med de shroomsa, sjekka ikke det der helt opp.
Fant en sånn herbal-rus shop av ett eller annet slag, da. Solgte jointer som var stempla ''Opium Joint'' osv, men kjøpte ikke, så vet ikke helt om det var noe spesielt.
Herbal speed på disken, da. Lå pulver på en plate, korte sugerør i en kopp og ett skilt ''Take a test''.

Vet ikke helt hva man har lov til å ta med seg på flyet. Det spørs vel på narkotikalisten osv.

Forresten, dude. Munch på Subway. Du kommer til å dø litt inni deg. På den gode måten.



Edit: Trenger du forresten noe hardere drugs, så har Amsterdam én knarker.
Særiøst. Bare én. Og når du ser han, så vet du at det er han.
Han har noe pulver oppi en bretta lapp, og du kan tilogmed ''takeatest'' før du kjøper.
Han er forresten noe innpåsliten og du må mest sannsynlig rømme over gata hvis du ikke vil ha.
Sist endret av Deadhorse; 18. juni 2011 kl. 19:09.
Sopp fikk vi over disk i Mars. Magic Mushrooms het sjappa! Fikk kvittering, tilogmed
Trodde vi skulle få kun trøfler, men fikk opp ett kart med minst 10 stk hvor det sto virkningen, hvor lenge det virket osv..
Var også noe ymse prøvegreier med korte sugerør for snorting. Det har jeg hørt er av lav kvalitet, noe ala utvanna shots du får i syden "on the house!"

For øvrig er det ålreit å bare rusle rundt i gatene, ta en tur på heineken museumet/bryggeriet. Men ikke bruk en bro og/eller noe som har med kanalene å gjøre som referansepunkt i byen. Da sliter du, slik vi gjorde!
Vondelpark er chill, bare å ta med seg noe munchies og sine ønskede rusmidler for å ha en helaften med kos. Ellers så skjer det jo alltid noe interessant på kulturfronten der, sjekk melkweg f.eks.
Det er stappet med bra restauranter, puber, cafèer, utesteder, coffeeshops, og horer, så det er ingen grunn til å gå samme stedet mer enn èn gang. Vær vennlig og klar for alt, så vil du møte mange hyggelige folk!

Syns du det er greit å unngå turiststrømmen så er det ingen problemer å finne alternativene til de kommerse greiene. Du kan leie din egen båt, drikke lokalt øl, røyke fra en ny strain hver eneste dag, og ha to fantastiske uker.
Takker for alle tilbakemeldinger! Hadde en liten komponent av bevistheten min som mente dette var litt for spontant og ufornuftig. Tilbakemeldingene tok knekken på den! Gira på å komme meg avgårde.

Litt seint å svare deg TissemannX, men jeg var åpen for alle slags tips.

Turen blir forøvrig skikkelig lavbudsjett spesielt med tanke på bo og mat. Hvordan er prisene generelt i forhold til Norge.

Må forøvrig si at det er mange interessante folk her på forumet. Mye spennende lesning.
Jeg har ikke noe fasitsvar, men dette er mine priserfaringer:

Går man litt utenfor sentrum får man en weed/hasj-mix ferdigrulla og lighter for 4 euro. Dolphins i Kerkstraat 39 solgte "pure small, 0,5" ferdig weed for 6,50. Ice-o-Lator er vel det dyreste du finner (?). Det er to Albert Hein supermarked på hvert gatehjørne, med lave priser på stort sett alt. Kaffekopp er mellom 2 og 3 euro i sentrum, pub-mat 5 til 20 for et brukbart måltid (?). Tror jeg betalte 4-5 euro for en 0,4 med pils på Leidseplein, men det er den dyreste jeg har kjøpt der. Restauranter... Tja, kommer helt an på maten og beligenheten. Jeg har en gratis seng der, så har ingen erfaring med hoteller.

Det er billigere enn i Norge, i hvert fall. På en annen side spiser du kanskje ikke alle måltidene dine på restauranter i her hjemme
Jeg anbefaler Katsu og Greenhouse coffeshop på det sterkeste! Katsu har sin "Big Buddha Cheese" som er sykt relax indica og Greenhouse har Kali Mist, som må prøves! Sykt sativa, sykt latterkick. Greenhouse er også best på sted. De har også uteplasser. Her er noen teasere:

http://bildr.no/thumb/913803.jpeg http://bildr.no/thumb/913805.jpeg http://bildr.no/thumb/913797.jpeg http://bildr.no/thumb/913806.jpeg
(På Greenhouse)

Håper svaret var til nytte!
Ok, dette er kanskje way out of your league. Men to uker på samme sted blir litt kjedelig.
Så du kan evt ta deg en tur til en av de såkalte ''waddeneilanden''. Det er øy som ligger nord i Nederland. Det finnes 5 stykk, Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland og Schiermonnikoog. Det går ferje hver dag til alle øyene tror jeg.
Jeg vil tro at det er utrolig chill å slappe av på stranda etter å ha vært i Amsterdam lenge. Ta med deg noe godsaker og så får du garantert en god opplevelse ! Du kan vel ta toget til hvor du skal avreise (Harlingen, ca 2 timer fra Amster) og så leie sykkel eller bil på øyene . De er veldig små så du klarer deg fint med sykkel.