Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1003
Hei.

Jeg har nettop skaffet meg 19" LCD skjerm, så lurer jeg på hvordan jeg skal få satt opp denne på best mulig måte.

Har ATI Radeon 9800 PRO, AMD 64 2800+ 512 RAM

Jeg har allerede innstalert den cd'en som fulgte med skjermen (Jeg er ikke verdens beste på PC..) :P , Så alt det skal være greit..

Ok, når jeg går inn i innstillingene på grafikkortet mitt å går på "Monitor" der jeg skal skifte fra CRT skjerm til LCD, så vil det seg ikke gjøre.. (Eller er det jeg som gjør feil)

Spiller endel cs og hl2, så jeg lurer da på hvordan jeg skal få satt opp skjermen til å fungere best mulig på med dette..

Håper på seriøse svar!

mvh meg
Jeg regner med at du allerede har prøvd å koble den til for å sjekke om det fungerer fint? Mange skjermer som er "plugandplay".
Ja, jeg sitter på den nå.

Men vil ha den klarere, eller er det bare slik LCD er ( ? )

er jo splitter ny.. !
Har du prøvd å stille oppover/nedover på oppløsningen, jeg har vært borti skjermer som ikke klarer de høyeste oppløsningene uten å bli uklare.
Hm,

jeg kjører på 1024 da, så denne skjermen bør klare det..

Jeg vil ikke kalle det uklart, bare annerledes fra crt skjermen min, men den var jo pessgammel, så dette bør jo være bedre? sikkert bare uvant..

Men hvordan bedrer jeg ytelsen på en lcd skjerm? hvordan får jeg pc'en til å forstå at det er flatskjerm jeg har og ikke crt som det står på ati innstillingene ?!

Er bildet ditt dårlig sånn som det er nå ??
koble den til via DVI utgangen ?
Ikke dårlig..

heheheh!

Men plager meg at maskina ikke oppfatter på ATI innstillingene at det er LCD jeg har, og ikke CRT !!

går ikke klikke på lcd heller, forbanna ruta er sånn at det ikke går trykke!

Plager meg bare..

Ikke dårlig bilde, bare litt vagt.. kanskje ?
koble den til via DVI utgangen ?

Forklar nermere, er du grei..


og hvorfor ?
Så lenge bilde kvaliteten er bra så er det vel ikke så nøye om det står crt eller lcd..

Prøv å juster litt på skjermen og se om det blir noe bedre da..
Har prøvd på det, er ikke HELT nabb-skalle heller da :P

hehehe!

bokstavene på irc osv er litt uklare, fatter ikke hvorfor det skal være det :P
Ikke dobbelpost.
LCD skjermer er laget for 1bestemt oppløsning,
se i manualen for hvilken oppløsning skjermen din skal kjøres på.
Kjøres den på under det anbefalte så blir bildet uklart
og enn 19" lcd har minst 1280x1024 i oppløsning.

Også kan det hjelpe og aktivere ClearType fonter i windows:
Control Panel -> Display -> Appearance -> ClearType
Takk for hjelpa alle, var bare å peise oppløsning på maks, så ble alt så jævla mye bedre!

Takk for all hjelp

Case Closed

God jul!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har samme problemet.. Fungerer bra i windows på maks oppløsning, men vil ikke ha maks oppløsning på counter-strike da
Når jeg bruker 800x600, så blir det uklart midt på skjermen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
dico : som sagt er LCD skjermer laget for _EN_ oppløsning, hvis du ikke kjører denne BLIR det uklart.

Kjør den gitte oppløsningen i spillet også, burde ikke være noe problem så lenge du har ett ok skjermkort.

Selv har jeg ATI Radeon 9800 Pro og har 125 FPS i alle Q3 baserte spill (ET,Q3,RTCW)
Jeg kjører 1600x1200 i HL2 og kan ikke klage på glattheten der heller
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kjøp deg et bedre skjermkort så du kan kjøre CS på full oppløsning, LCD skjermer er laget for enn oppløsning only. Hvis du ikke VIL ha, som du jo tross alt skriver; kjøp deg en CRT.
Jeg har en 21" tft (?) flatskjerm tv med mulighet for Pc Utgang, da jeg prøvde å koble pc'n inn fikk jeg dårlige bilder, skrifta var utydelig og alt det, må jeg også ha EN bestemt oppløsning for at det skal funke brA?
Har 2 stk lcd skjermer da, kjører samme oppløsning på begge på to forskjellige maskiner. Men bare den ene er ulklar