Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 18328
Hei.

Jeg har importert/kjøpt et kosttilskudd fra england som nå sitter fast i tollen.

Det samme produktet har jeg importert tidligere uten problemer.

Jeg er litt i sjokk om hvorfor dette har plutselig blitt "forbud".

Her er en link

http://www.bulkpowders.co.uk/complete-nitric-oxide.html

http://www.bulkpowders.co.uk/assets/...de14042014.pdf

Det er såklart mindre enn 3 måneders forbruk og jeg har bare kjøpt en eske på 180.

Dette er et veldig bra kosttilskudd som hjelper hverdagen veldig mye.

Kollinr er: RI599836016GB

Jeg kan vise til tidligere bestillinger som har gått helt i orden.
Jeg lurer veldig mye på hvorfor dette produktet pluttselig har fått status som "legemiddel" i norge.

Hvis jeg liker dette produktet kjempegodt og føler god effekt uten kompliasjoner, hvorfor skulle jeg ikke få mulighet til å få en resept på dette fra min lege. Så vidt jeg vet så finnes dette produktet ikke i norge. Dette produktet kan sammenlignes med Betain eller Sam-e, det heter TriMethylGlycine.

Det er klart at dette skal brukes til personlig bruk i sammenheng med fysisk aktivitet utenfor konkurranse. Det skal brukes som et kosttilskudd for personlig bruk.

Jeg håper at dere kan hjelpe meg å gi meg noen tips, råd eller dele deres erfaringer.

Jeg har fått et brev fra posten, det spesielle med dette brevet er at det virker veldig "åpent". Det vil si at det er ingen varsel om umiddelbar destruksjon eller returnet. Ingen involvering av politi, verken noe som kan virke straffbart

Brevet sier:

Annkomstdato: 12.11.15
Returdato:27.11.15

vekt: 1kg
rekommandert brev fra utlandet

Beskrivelse: Forbudt
Avsender: Supplements LTD
Avsenderland: Storbrittania

Varsel: Din pakke inneholder legemidler som ikke er liv å importere til Norge

Sendingen inneholder forbudt vare

Du har fått tilsendt et legemiddel som ikke er lov å importere til Norge. Forsendelsen din er derfor stoppet av tollvesnet og oppbevares hos posten. Om du mener at dette legemidlet er lovlig å importere, har du en frist på 10 dager ( fra dato i varselet) på å sende svar med begrunnelse på epost eller i posten til adressen angitt i bunnteksten. Dette brevet må følge med begrunnelsen din.

Etter frist vil pakken bli returnet eller destruert, avhengig av tollvesnet til avgjørelse.

Ved retur vil pakken i sin helhet bli returnet, også innhold som ikke faller inn under importforbudet.
Posten har ikke mulighet eller tillatelse fra tollvesnet til å ta ut deler av innholdet.

Ved destruksjon vil lovlig innhold i samme pakke bli tollbehandler og vidresendt til deg etter 10 dager.

Les mer om vilkår og regler for privatimport av legemidler på www.legermidler frautlandet.no
Forinformation in english please visit www.medicinesfromabroad.no


Legg merke til at dette har fungert tiligere i år uten problemer.

Hva er det tollvesenet og posten spør etter fra en privatperson som meg som vil bruke dette privat?

Hvorfor er brevet formulert slik at de gir meg mulighet til å begrunne grunn for import at dette ?

Hvor kan jeg finne dette produktet i Norge?

Jeg vil importere dette produktet og bevise at det ikke skal brukes til noe mistenkelig bortsett fra trening.
Hvorfor selger de Tyrosin i helsekostbutikkene men ikke Taurine?


Setter stor pris på all hjelp og støtte

mvh

Daydream
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det ble annonsert i mediene for litt siden: Fra 1. oktober endres reglene for import av legemidler.
De ville da også til livs alle kosttilskudd, kvakksalveri og alternativmedisin, definisjonen legemiddel omhandler:
§ 2.Med legemidler forstås i denne lov stoffer, droger og preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.
Vis hele sitatet...
For å få importert dette til Norge må det følge de nye kravene: Privatpersoner kan bare importere legemidler fra EU/EØS-land som er reseptfrie, godkjent i Norge og med Norsk pakningsvedlegg og tekst på pakningen. Kilde.
Sist endret av Dodecha; 16. november 2015 kl. 17:49.
Trådstarter
9 0
Importtillatelse for legemidler til ikke-medisinsk bruk
http://www.legemiddelverket.no/Impor...r/default.aspx

Godkjenningsfritak
http://www.legemiddelverket.no/godkj...r/default.aspx

Import og Salg
http://www.legemiddelverket.no/Impor...r/default.aspx
(les nederst)
Kunne trengt hjelp til å lage et eksempel på en mal som gir personlig begrunnelse for import? Kanskje denne malen eller layouten kan hjelpe andre med samme problem?

Vil forstå hva de vil at jeg skal gjøre i brevet.

Er det en vei rundt dette eller er det en dead end?

Kanskje jeg må søke, kan ta litt tid for saksbehandlig.
Er det mulig å fremvise noe, som en typisk privatperson kunne gjort for å rekke dette 10 dagers vinduet?

Sier også, takk så mye for tidligere svar og det dere deler.

Daydream
Sist endret av Daydream; 16. november 2015 kl. 19:37.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ingen av dei ordningene er aktuelle for deg, med mindre du har tenkt å starte næringsmessig import av legemidler. I så fall tar det deg langt meir enn ti dager å dokumentere det, starte foretaket, få tillatelser etc.

Så du kan strengt tatt gi opp.
Ser ut som de kommer med noen haste endringer :P

http://www.dagbladet.no/2015/11/16/n...port/41983983/
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
https://www.facebook.com/groups/Vita...jonen/?fref=nf

Har fulgt med dette fra omgjøringa, og nå har politkerne endelig endret på lovverket etter mye press
Noen som vet om Phenibut går som kosttilskud/vitamin eller går det som legemiddel og dermed blir lovlig å importere igjen?
Har lenge hatt lyst til å teste ut det for angst og søvnproblemer
Omg! Så dette vil sei at smart drugs er lovlig igjen ?
Sitat av Venteboller Vis innlegg
Noen som vet om Phenibut går som kosttilskud/vitamin eller går det som legemiddel og dermed blir lovlig å importere igjen?
Har lenge hatt lyst til å teste ut det for angst og søvnproblemer
Vis hele sitatet...
Tror nok det går under legemiddel, men jeg fikk det gjennom tollen to ganger selv om det ikke er tillat.
Trådstarter
9 0
Hva er nødvendig av dokumentasjon for å vise til tollvesenet ?

Hva vil de at jeg skal gjøre i dette brevet?

http://www.newsjs.com/url.php?p=http...r-11817539.ece
Sist endret av Daydream; 17. november 2015 kl. 06:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fikk nettopp mail fra BigVits om at de nye reglene er lagt bort igjen! Så nå kan vi bestille ting som før igjen. Hurra hurra.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Venteboller Vis innlegg
Noen som vet om Phenibut går som kosttilskud/vitamin eller går det som legemiddel og dermed blir lovlig å importere igjen?
Har lenge hatt lyst til å teste ut det for angst og søvnproblemer
Vis hele sitatet...
Beklager, Phenibut er et derivat av GABA som er en neurotransmitter vi har i kroppen. Det har farmakologiske egenskaper og vil gli under definisjonen legemiddel.

Sitat av Todaysmuz Vis innlegg
Omg! Så dette vil sei at smart drugs er lovlig igjen ?
Vis hele sitatet...
Nei, det er en stor forskjell på kosttilskudd og stoffer med farmakologiske egenskaper

Sitat av Daydream Vis innlegg
Hva er nødvendig av dokumentasjon for å vise til tollvesenet ?

Hva vil de at jeg skal gjøre i dette brevet?

http://www.newsjs.com/url.php?p=http...r-11817539.ece
Vis hele sitatet...
Den linken din fungerer ikke..
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Beklager, Phenibut er et derivat av GABA som er en neurotransmitter vi har i kroppen. Det har farmakologiske egenskaper og vil gli under definisjonen legemiddel.
Vis hele sitatet...
Well, satser på at det sniker seg gjennom tollen
Sitat av candela Vis innlegg
Fikk nettopp mail fra BigVits om at de nye reglene er lagt bort igjen! Så nå kan vi bestille ting som før igjen. Hurra hurra.
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker? Har du kilde
Sist endret av B0$$MAN; 17. november 2015 kl. 12:41.
Sitat av candela Vis innlegg
Fikk nettopp mail fra BigVits om at de nye reglene er lagt bort igjen! Så nå kan vi bestille ting som før igjen. Hurra hurra.
Vis hele sitatet...
Vil dette også gjelde salvia
Sitat av B0$$MAN Vis innlegg
Er du helt sikker? Har du kilde
Vis hele sitatet...
Ser ut som de har snudd angående vitaminimport iallefall, fikk vel for mye pes fra EU.
http://www.dagbladet.no/2015/11/16/n...port/41983983/
Sitat av quick stick Vis innlegg
Vil dette også gjelde salvia
Vis hele sitatet...
Salvia er oppført som legemiddel, og vil ikke være mulig å innføre uten resept.
Vil man få noen straff for import av melatonin, phenibut etc?
Eller vil de bare bli returnert/destruert?
Sitat av stnistad Vis innlegg
Salvia er oppført som legemiddel, og vil ikke være mulig å innføre uten resept.
Vis hele sitatet...
Men hvordan har folk uten resept klart å få dette gjennom tollen
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av quick stick Vis innlegg
Men hvordan har folk uten resept klart å få dette gjennom tollen
Vis hele sitatet...
Det heter flaks.
Sitat av stnistad Vis innlegg
Salvia er oppført som legemiddel, og vil ikke være mulig å innføre uten resept.
Vis hele sitatet...
Er det no straff for å prøve å importere?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av B0$$MAN Vis innlegg
Er det no straff for å prøve å importere?
Vis hele sitatet...
Praksisen er variabel, det var vanligere før når salvia var ganske nytt men jeg har sett flere tilfeller av folk som for forespørsel på resept og når de ikke sender inn det så destrueres pakken. Jeg tror "landsbyfaktoren" kommer inn her og: Jo mindre lensmannskontoret har å gjøre, jo større sjans er det for at de buser inn døren din og vil ha deg med til avhør.
Før i tiden da derivatloven var ute av funksjon var det vel mer eller mindre fritt frem. Er det noe endring på dette etter de nye reglene for import av kosttilskudd og legemidler?

Hva risikerer man f.eks ved import av RC-Benzo? Kommer det rett gjennom, risikerer man bot og/eller avhør, eller blir det bare destruert?

Hva med andre "rusmidler"? Noe som er 100% trygt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
PetterX: Da henger du veldig etter, narkotikalovgivningen ble oppdatert for to år siden og omfatter enda mer enn før. Men til motsetning av forgjengeren som prøvde å dra med seg mye under paraplybegreper så har den nye loven spesifikt oppført ganske mange nye stoffer og hele grupper av stoffer (f.eks tryptamin og fenetylamin, noe som effektivt sett omfatter all psykedelika og RC).

Det ble opprettet en tråd her når den nye loven tredte i kraft
Sist endret av Dodecha; 17. november 2015 kl. 16:58.
Beklager, kan være litt vanskelig å henge med i svingene her for de som ikke følger dette veldig tett. Konklusjonen slik jeg forstår det er at denne nye loven ikke vil lovlig-gjøre noe som helst av "rusmidler/legemidler", heller ikke Benzo som jo strengt tatt er legemiddel.

Noen formening om man kan bli straffet for å forsøke å innføre RC-Benzo, eller blir det bare destruert? Bor i Oslo, så ser ikke helt for meg at politiet gidder bruker ressurser på slikt fjas...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har ingen formening, har ikke sett slike saker under den nye lovgivningen enda.
Tror dere L-Theanine vil bli ansett for å være et legemiddel?
Kan jeg bestille E-vitaminer fra USA eller må det være fra EU/EØS? Er en del andre ting i pakken, så kjedelig om alt stoppes. Spør her før jeg bestiller
Sitat av alltid Vis innlegg
Tror dere L-Theanine vil bli ansett for å være et legemiddel?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tror ikke det. Har selv fått det i gjennom tollen flere ganger.
Uvaksinert 👍
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kan jeg bestille E-vitaminer fra USA eller må det være fra EU/EØS? Er en del andre ting i pakken, så kjedelig om alt stoppes. Spør her før jeg bestiller
Vis hele sitatet...
Nå skal man kunne bestille vitaminer (A,B,C,D,E,K) fra hvor som helst. Men pass på at det du kjøper ikke inneholder noe annet, hvis det f.eks er en multitablett så kan den inneholde legemiddel og da blir det stoppet. Det er vel ingen som faktisk vet 100% om det er mulig å bestille mineraler enda. De har kjørt seg inn en en gedigen røre ved å si at man tar vitaminer ut av legemiddellisten, det er nok desverre som alt annet fra den kanten lite gjenomtenkt. Det hadde nok vært enklere å heller gått tilbake slik det var før, at legemidler var lov så lenge de ikke var reseptbelagt.
Sitat av daffe Vis innlegg
Nå skal man kunne bestille vitaminer (A,B,C,D,E,K) fra hvor som helst. Men pass på at det du kjøper ikke inneholder noe annet, hvis det f.eks er en multitablett så kan den inneholde legemiddel og da blir det stoppet. Det er vel ingen som faktisk vet 100% om det er mulig å bestille mineraler enda. De har kjørt seg inn en en gedigen røre ved å si at man tar vitaminer ut av legemiddellisten, det er nok desverre som alt annet fra den kanten lite gjenomtenkt. Det hadde nok vært enklere å heller gått tilbake slik det var før, at legemidler var lov så lenge de ikke var reseptbelagt.
Vis hele sitatet...
Sweet! Tusen takk for svar! De andre tingene i pakken er tortillachips, to pakker tannkrem, chiafrø og en hudkrem. Hvis det blir stoppa så er det noe virkelig feil med det norske samfunnet.
Uvaksinert 👍
Går nok greit det. Chiafrø står jo merket med H (handelsvare) i urtelisten så alt ok der.
Trådstarter
9 0
Skal importere et kosttilskudd og tollen sier

" Produktet inneholder Niacin hvilket er oppført på legemiddellista,

se link https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...999-12-27-1565.

Derfor er dette ikke lov til å innføre."

Niacin er vitamin b3, selges ikke det på apotek og helsekost? Hva gjør man her?

Innholdet er 25mg niacin per 6 kapsler eller 4.170 mg per 1 kapsel, hva gjør jeg?

Kan noen eller du henvise til regelendringen, alle vedtak som har blitt lagt ut, slik at jeg kan vise det til tolleren? Takk på forhånd

Merk, samme produkt og samme sak som første innlegg, enda et svar fra tollen det her i anførselstegn
Sist endret av Daydream; 19. november 2015 kl. 19:44.
Uvaksinert 👍
Hvis de stoppet det mellom 1.10 og 17.11 så har de nok rett til det.
Trådstarter
9 0
Hva om pakken returneres og deretter sendes tilbake til Norge med nytt kolli nr om det kan genereres nytt? Vil det fungere tror du?

pakken var bestilt den 11.11.15 , var ikke i formert om de nye reglene eller fant grunn til å se om det var lagt til noen nye regler siden jeg bestilte det samme i februar, da sendingen gikk helt fint.
Uvaksinert 👍
bør jo gå det, kan ikke skjønne hvorfor de ikke skal gå egentlig.
Sitat av Daydream Vis innlegg
Hei.

Jeg har importert/kjøpt et kosttilskudd fra england som nå sitter fast i tollen.

Det samme produktet har jeg importert tidligere uten problemer.

Jeg er litt i sjokk om hvorfor dette har plutselig blitt "forbud".

Her er en link

http://www.bulkpowders.co.uk/complete-nitric-oxide.html

http://www.bulkpowders.co.uk/assets/...de14042014.pdf

Det er såklart mindre enn 3 måneders forbruk og jeg har bare kjøpt en eske på 180.

Dette er et veldig bra kosttilskudd som hjelper hverdagen veldig mye.

Kollinr er: RI599836016GB

Jeg kan vise til tidligere bestillinger som har gått helt i orden.
Jeg lurer veldig mye på hvorfor dette produktet pluttselig har fått status som "legemiddel" i norge.

Hvis jeg liker dette produktet kjempegodt og føler god effekt uten kompliasjoner, hvorfor skulle jeg ikke få mulighet til å få en resept på dette fra min lege. Så vidt jeg vet så finnes dette produktet ikke i norge. Dette produktet kan sammenlignes med Betain eller Sam-e, det heter TriMethylGlycine.

Det er klart at dette skal brukes til personlig bruk i sammenheng med fysisk aktivitet utenfor konkurranse. Det skal brukes som et kosttilskudd for personlig bruk.

Jeg håper at dere kan hjelpe meg å gi meg noen tips, råd eller dele deres erfaringer.

Jeg har fått et brev fra posten, det spesielle med dette brevet er at det virker veldig "åpent". Det vil si at det er ingen varsel om umiddelbar destruksjon eller returnet. Ingen involvering av politi, verken noe som kan virke straffbart

Brevet sier:

Annkomstdato: 12.11.15
Returdato:27.11.15

vekt: 1kg
rekommandert brev fra utlandet

Beskrivelse: Forbudt
Avsender: Supplements LTD
Avsenderland: Storbrittania

Varsel: Din pakke inneholder legemidler som ikke er liv å importere til Norge

Sendingen inneholder forbudt vare

Du har fått tilsendt et legemiddel som ikke er lov å importere til Norge. Forsendelsen din er derfor stoppet av tollvesnet og oppbevares hos posten. Om du mener at dette legemidlet er lovlig å importere, har du en frist på 10 dager ( fra dato i varselet) på å sende svar med begrunnelse på epost eller i posten til adressen angitt i bunnteksten. Dette brevet må følge med begrunnelsen din.

Etter frist vil pakken bli returnet eller destruert, avhengig av tollvesnet til avgjørelse.

Ved retur vil pakken i sin helhet bli returnet, også innhold som ikke faller inn under importforbudet.
Posten har ikke mulighet eller tillatelse fra tollvesnet til å ta ut deler av innholdet.

Ved destruksjon vil lovlig innhold i samme pakke bli tollbehandler og vidresendt til deg etter 10 dager.

Les mer om vilkår og regler for privatimport av legemidler på www.legermidler frautlandet.no
Forinformation in english please visit www.medicinesfromabroad.no


Legg merke til at dette har fungert tiligere i år uten problemer.

Hva er det tollvesenet og posten spør etter fra en privatperson som meg som vil bruke dette privat?

Hvorfor er brevet formulert slik at de gir meg mulighet til å begrunne grunn for import at dette ?

Hvor kan jeg finne dette produktet i Norge?

Jeg vil importere dette produktet og bevise at det ikke skal brukes til noe mistenkelig bortsett fra trening.
Hvorfor selger de Tyrosin i helsekostbutikkene men ikke Taurine?


Setter stor pris på all hjelp og støtte

mvh

Daydream
Vis hele sitatet...



Ingenting som tilsier at akkurat det kosttilskuddet skal være ulovlig.
Spent på hvor mye lobby-virksomhet det har vært for og pushe på for dette lovforslaget fra starten av.... Nå begynner online apotekene og åpne, feks komplettapotek.no :O De har jo ikke akkurat noe å tape på at ola normann ikke får importere vitaminer eller legemidler selv.. :/
Niacin, også kjent som nikotinsyre eller vitamin B3


Kan kjøpes i norske apotek for 69,- pr 100 kapsell.
Uvaksinert 👍
Det best er jo at vitusapotek jo kjørte en reklame på TVen etter dette forbudet hvor de viste frem sin nye grønnere logo. Det er jo klart at det er en lobby virksomhet som har fått til dette. Når regjeringen også ville spytte inn 10 millioner på å få oprpettet norske nettapotek så kan man jo kanskje begynne å føle seg litt lurt. Nå har de jo gått tilbake på en del, men det er jo fortsatt forbudt å bestille f.eks djevelklo, glucosamine, msm, 5-htp, melatonin osv. Dette var lov før, nå må man bestille det til Sverige og hente det der (ikke melatonin da det er reseptpliktig i Sverige). Ikke noe stort problem, har hentet der selv nå to ganger og legger jo igjen penger på annen handel også. Så denne lobbyvirksomheten har kun resultert i at man bestiller mer fra utlandet siden sverige ikke har noen beløpsgrense (inne EU) og legger igjen penger på mat og øl. Så egentlig så bør jeg jo takke disse idiotene for at de tvinger meg til å legge igjen masse penger i Sverige, TAKK.
Trådstarter
9 0
Hei.

Innholdet i produktene er oppført på legemiddellisten.
Vi må forholde oss til de lover og regler som gjelder. Sendingen er med det dessverre ikke tillatt innført.
https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...999-12-27-1565
http://legemiddelverket.no/Import_og...r/default.aspx
Mvh/Best Regards
Tollager
---------------------------------


http://www.bulkpowders.co.uk/assets/...de14042014.pdf

Jeg kan ikke se å finne preparatet som står klassifisert som legemiddel.
Jeg kan ikke se at det er forbudt.

Kan dere henvise til hvilket preparat det er snakk om?

Dette har blitt importert før, gi det litt tid og de nye retningslinjene for det nye vedtaket vil tre i kraft.

Med vennlig hilsen
-------------------------------------
Hei!

Produktet fra Bulk Powders, Complete Nitric Oxide inneholder Niacin hvilket er oppført på legemiddellista, se link https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...999-12-27-1565.
Derfor er dette ikke lov til å innføre.
Mvh/Best Regards
Tollager

-------------------------------
http://www.bulkpowders.co.uk/assets/...de14042014.pdf

Produktet inneholder 25mg niacin per 6 kapsel og 4.120 mg niacin per kapsel.
Det er under anbefalt døgndose, ikke mer enn 3 måneders forbruk og innen EØS.
Niacin er ikke klassifisert som legemidler i så lave doser


https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2004-05-20-755


--------------------------------

Se link:

http://www.toll.no/no/handle-pa-inte...-kosttilskudd/

http://www.toll.no/no/felles/presse/...om-legemidler/

http://www.legemiddelverket.no/Nyhet...egemidler.aspx

Niacin og vitamin b3 kan fåes kjøpt på helsekostbutikker.

-------------------------

Forskrift om endring i forskrift om legemiddelklassifisering
Dato FOR-2015-11-17-1329
Departement Helse- og omsorgsdepartementet
Publisert I 2015 hefte 13
Ikrafttredelse 17.11.2015
Endrer FOR-1999-12-27-1565
Gjelder for Norge
Hjemmel LOV-1992-12-04-132-§2, FOR-1995-06-08-521
Kunngjort 20.11.2015   kl. 14:15
Rettet
Journalnr 2015-1107
Korttittel Endr. i forskrift om legemiddelklassifisering
Hjemmel: Fastsatt av Helse- og omsorgsdepartementet 17. november 2015 med hjemmel i lov 4. desember 1992 nr. 132 om legemidler m.v. (legemiddelloven) § 2 annet ledd, jf. delegeringsvedtak 8. juni 1995 nr. 521.

I
I forskrift 27. desember 1999 nr. 1565 om legemiddelklassifisering (legemiddellisten, unntakslisten og urtelisten) gjøres følgende endring:

I forskrift 27. desember 1999 nr. 1565 om legemiddelklassifisering (legemiddellisten, unntakslisten og urtelisten) gjøres følgende endring:

I § 2 Legemiddellisten skal følgende oppføring strykes:
- Vitaminer3
II
Forskriften trer i kraft straks.

Se link

https://lovdata.no/dokument/LTI/fors...015-11-17-1329

-----------------------------

bli sendt ut til deg.



Med hilsen

Postfortollingen

-------------------





Nå er det grønt lys

Jeg takker de som hjelper til å forhindre lovendringer som begrenser vår frihet, som denne

Kollinummer: RI599836016GB
Sist endret av Daydream; 21. november 2015 kl. 18:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitter meg mange uløste spørsmål etter utallige mailer til statens legemiddelverk og diverse telefonsamtaler med tollvesenet etter disse nye reglene for import trådte ikraft.
Jeg planlegger å kjøpe N.O Xplode 2.0 ifra USA (gamleversjonen) og fikk høre ifra disse statlige instansene at de ikke kunne kommentere innhold i enkeltprodukter, selv om jeg gav dem detaljert innholdsfortegnelse (!wtf).

Noen her som vet noe angående om det vil bli ansett som legemiddel? det er det jo i utgangspunktet ikke, men det inneholder signifikante verdier av både vitamin B6 og B12.

Takker for hjelp!
Blir ansett som kosttilskudd. Har tidligere sendt mail med innholdsliste og spurt om det er lovlig å importere, alltid fått svar.