Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 975
Hei. Jeg lurte på om noen her har noen erfaring med avslutning av Subutex som du har fått fra legen/gått daglig på? (I flere år.)

I så fall, hva slags dose avsluttet du det på? Gjorde du det selv, eller la du deg inn? Brukte du noen medisinske hjelpemidler? Hva var side effektene og hvor lenge varte de? Gikk du på jobb/skole mens du avsluttet?

Takk for noen som helst innspill.
Sist endret av JacSolar; 2. september 2020 kl. 08:58.
Hei.
Jeg kuttet kald kalkun etter flere års bruk. Fra 16mg til ingenting.

Jeg var da fysisk syk i 8mnd og psykisk syk i hvertfal 2år.

Altså ikke til å anbefale.

Den beste måten er å trappe deg gradvis ned og av.

Ta fks 2mg ned og vent til du føler deg stabil før du går ned nye 2mg.husk at det tar minst en uke fra du har trappet ned ett hakk før du kan merke hvordan du er dosert.

Ting tar tid.

På de fleste statlige avgiftninger gjør de det altfor raskt.jeg har selv vert vitne til en nedtrapping på 2 uker. Det gikk ikke serlig bra!!

Jeg har hørt om folk som har brukt over 1år på nedtrapping, og det sies at det gikk fint med minimale bivirkninger. Heller ei bruk for medisinsk hjelp når det blir tatt rolig.

Hvis legen din er med på å ta vekk 2 og 2 mg med ca 2ukers mellomrom, er det supert����
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Brukte under 1 år. Fra 20 mg ned til 2 mg og 1 mg annenhver dag.
Minimalt med abstinenser


Fikk Litt valium og brukt litt thc i en overgang.

Er nå på naltrexone sprøyte månedlig.

Kroppen er glad . Men treningen har nok hjulpet å sørge for at hodet har sittet på toppen av hodet og ikke under armene
Sitat av Alf Vis innlegg
Hei.
Jeg kuttet kald kalkun etter flere års bruk. Fra 16mg til ingenting.

Jeg var da fysisk syk i 8mnd og psykisk syk i hvertfal 2år.
Vis hele sitatet...
Uff!! Det høres forferdelig ut. Hvordan går det med deg nå?

For å gi litt mer detaljer, så begynte jeg på 8mg (Eller kanskje det var 16, men jeg trappet fort ned til 8 mg isåfall.) for ca. 10 år siden.

For ca. 3 år siden, så begynte jeg å føle at Subutexen gjorde meg flat, altså gjorde det vanskelig å "føle" (Glede, tristhet, osv.). Jeg begynte å trappe ned så langt som mulig. Etterhvert endte jeg opp på ca. 0.15-0.25mg (Kuttet opp fra 2mg Subutex.), og når bitene er så små så er det vanskelig å dele dem opp enda mindre med presisjon. Og jeg var litt bekymret for at de dagene jeg følte meg bra var pga. en minimal feiljustering i disse små bitene.

Subutex "Effekten" gikk ut etter ca. 24 timer eller mindre.

Jeg tror jeg begynte å føle mer når jeg var på så lav dose, men ikke nok.

Jeg fikk 15 Rivotril fra legen for å hjelpe med overgangen (Spurte selv bare etter 15 stk.).

Hovedgrunnen for at jeg vil slutte nå er pga. jeg må avslutte enten Subutex eller Attentin for å kunne ta førerkortet. Jeg må også ta urinprøver i 1 år.

Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Brukte under 1 år. Fra 20 mg ned til 2 mg og 1 mg annenhver dag.
Minimalt med abstinenser


Fikk Litt valium og brukt litt thc i en overgang.

Er nå på naltrexone sprøyte månedlig.

Kroppen er glad . Men treningen har nok hjulpet å sørge for at hodet har sittet på toppen av hodet og ikke under armene
Vis hele sitatet...
Hvor lenge gikk du på Valium? THC er ikke noe alternativ for meg, jeg takler ikke slikt.

Legen min, som jeg stoler på, og som ser ut til å virkelig vil hjelpe meg, har sagt at pasientene hennes som sluttet på Subutex bare hadde abstinenser i en uke.

Jeg misliker sterkt å spørre etter Benzo's fra legen min. Før, når jeg ruste meg, maste jeg ganske ofte om dette til den gamle legen min. Og når jeg spør nå, så føler jeg meg som en narkoman igjen, selv om jeg har en veldig god grunn til å spørre om det nå. Jeg er redd for å miste tilliten til legen min som jeg liker veldig godt. Men jeg håper disse 15 Rivotrilene er nok.

Jeg prøvde å kutte ut Attentin i et par uker -- det var veldig lite "abstinenser", i den forstand, men hverdagen var litt annerledes. Det var mye tyngre å gå på jobb og gjøre ting og fokusere. Jeg har en ADD diagnose, og fant ut at det bare er tull å slutte på noe som jeg faktisk trenger for å fungere "optimalt", så jeg bestemte meg heller for å prøve å kutte ut Subutex.
Sist endret av JacSolar; 4. september 2020 kl. 09:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Etter 5år som helt clean sprakk jeg som ett traktordekk. Begynte med 5mg vival, og iløpet av en uke satt jeg med den gode gamle blandingen av makka og minus klart for å trykkes.
Fy fan det gikk fort.

Nå er jeg tilbake på 16mg i lar, og angrer mine synder.
Jeg kjenner meg godt igjen i det å være flat, og jeg sliter med andre bivirkninger som utmattelse og værking i muskler og ledd.

Dersom du har klart å stabilisere deg på en såpass lav dose kan det være lurt å hoppe over på paralgin forte. Stabilisere deg på det i en mnd tid før du trapper deg av.

Spesielt dersom du aldrig har vert hektet på paralgin før. Kroppen takler bedre å gå av ett stoff som den aldrig har vert avhengig på..dette på tross av att det er ett opiat/opioid.

Ellers så er katapresan gull verdt for evt kramper, og truxal for kriblingene. Det er c-preparater som legen lett skriver ut.
Det var leit, men sånn skjer. Så lenge DU føler at du ikke vil gi opp, så har du ikke tapt noe på noen sprekker. Du har lært, og er enda mer forberedt for denne gangen. Dette er en langvarig kamp, og alle faller av og til.

Godt forslag med Paralgin Forte. Har vært borti det, men likte det ikke noe spesielt. Funket greit når jeg forstuet tåa mi da.

Har ingen side effekter som jeg merker nå. Har ikke merket noe ekstremt siden jeg sluttet. Jeg nyser ofte, og de første dagene hadde jeg en konstant trang til å strekke ut hele tiden. Det var som om nervesystemet våknet opp igjen. Jeg fikk litt kribling den andre dagen jeg sluttet, men det gikk bort ganske fort. Jeg er litt bekymret for at Rivotrilen dekker abstinensene.

Men det jeg er mest bekymret for er at angsten og depresjonen kommer til å slå hardt til når jeg går tom for Rivotril. Jeg sliter allerede med angst, depresjon og OCD, og har følt at Subutex hjelper veldig for dette.

Jeg syns det er rart at det virker ikke som de har en spesiell protokoll for å avtrappe på Subutex -- de burde ha Subutex som går fra 2mg til, f.eks, 0.10mg med 0.10-0.20 dekrementer. Temgesic får du jo i 0.2mg og 0.4mg, men har aldri hørt noe om å bruke det i nedtrapping av Subutex. Og er sikkert mange rare regler når det gjelder dette.

En annen ting var at jeg følte at min mentale kapasitet ble redusert på Subutex. Jeg følte at hukommelsen ble dårligere, og jeg ble dårligere til å lære ting. For å sette det på spissen og gi et grovt eksempel, ville jeg sagt at min mentale kapasitet ble redusert med 20% eller lignende. Føler du noe lignende?
Ja. Jeg føler rett og slett att jeg blir passifisert av subutex. Jeg finner meg i mer kødd fra andre, og jeg mister lett motivasjonen.

Rivotrilen tar nåkk store deler av abstinensene ja.

Off, husker den kjipe langdryge opioid depresjonen som følgte i kjølevannet, men mulig du slipper den siden du trappet rolig ned.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av JacSolar Vis innlegg
Uff!! Det høres forferdelig ut. Hvordan går det med deg nå?

For å gi litt mer detaljer, så begynte jeg på 8mg (Eller kanskje det var 16, men jeg trappet fort ned til 8 mg isåfall.) for ca. 10 år siden.

For ca. 3 år siden, så begynte jeg å føle at Subutexen gjorde meg flat, altså gjorde det vanskelig å "føle" (Glede, tristhet, osv.). Jeg begynte å trappe ned så langt som mulig. Etterhvert endte jeg opp på ca. 0.15-0.25mg (Kuttet opp fra 2mg Subutex.), og når bitene er så små så er det vanskelig å dele dem opp enda mindre med presisjon. Og jeg var litt bekymret for at de dagene jeg følte meg bra var pga. en minimal feiljustering i disse små bitene.

Subutex "Effekten" gikk ut etter ca. 24 timer eller mindre.

Jeg tror jeg begynte å føle mer når jeg var på så lav dose, men ikke nok.

Jeg fikk 15 Rivotril fra legen for å hjelpe med overgangen (Spurte selv bare etter 15 stk.).

Hovedgrunnen for at jeg vil slutte nå er pga. jeg må avslutte enten Subutex eller Attentin for å kunne ta førerkortet. Jeg må også ta urinprøver i 1 år.



Hvor lenge gikk du på Valium? THC er ikke noe alternativ for meg, jeg takler ikke slikt.

Legen min, som jeg stoler på, og som ser ut til å virkelig vil hjelpe meg, har sagt at pasientene hennes som sluttet på Subutex bare hadde abstinenser i en uke.

Jeg misliker sterkt å spørre etter Benzo's fra legen min. Før, når jeg ruste meg, maste jeg ganske ofte om dette til den gamle legen min. Og når jeg spør nå, så føler jeg meg som en narkoman igjen, selv om jeg har en veldig god grunn til å spørre om det nå. Jeg er redd for å miste tilliten til legen min som jeg liker veldig godt. Men jeg håper disse 15 Rivotrilene er nok.

Jeg prøvde å kutte ut Attentin i et par uker -- det var veldig lite "abstinenser", i den forstand, men hverdagen var litt annerledes. Det var mye tyngre å gå på jobb og gjøre ting og fokusere. Jeg har en ADD diagnose, og fant ut at det bare er tull å slutte på noe som jeg faktisk trenger for å fungere "optimalt", så jeg bestemte meg heller for å prøve å kutte ut Subutex.
Vis hele sitatet...

Fjær fått 2 x 25 mg stesolid (vival) av legen de to siste måneden. Og kanskje kjøpt 100mg illegalt for å spe på.

Hadde en liten sprekk på amf 1 mnd ca men svært små doser og lite ila uke . Kanskje forbruk på 10 gram på en mnd.

Men thcbrukte jeg kanske 0.1 gram av annenhver dag. Den første uken hver dag.

Ble litt dårlig etter 3 dagen. Trodde jeg hadde corona
Spydde, feber, hodepine, litt angst og noia. Men det ga seg fort etter noen dager. Jeg løpte nesten daglig både førog ila den første uken untaken den dagen jeg spydde. Da syklet jeg en liten tur.

Ellers gjorde jeg masse koselige småting for meg selv.

God mat. Morsomme serier. Ringe familie. Mekke sykkel. Treningsturer uten gps eller måle tid og effekt. Barefor bevegelsen.

Tok 2 måneder.før jeg var klar til å trene ordentlig igjen, men tidene er ganske likt derde var selsom jeg har litt høyere fett%

Men har til gjengjeld kost meg godt
Har slutta på Sub etter noen måneders bruk og Rivotril tok ikke kaldsvettingen, gåsehuden eller depresjonen/nedstemtheten.
Ja, det hjelper definitivt med trening.

Til noen som vurderer å kutte ut Subutex: du burde absolutt trappe ned på Subutex. Å kutte ut fra en høyere dose høres ikke ut som en god plan. Du må gradvis venne kroppen til å kjenne på mangelen på Subutex -- ikke kast alle side effektene på den med en gang. Og gjør det i samråd med legen din. Sett opp en dedisert plan, si hva slags medisiner du vil ha for å hjelpe deg med dette, ta deg fri fra jobb, osv. Det beste er vel å bli lagt inn, men det kan være lettere sagt enn gjort.