Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  225 12123
http://www.vg.no/video/videoplayer/player.hbs?id=1419

Se på vg i dag. www.vg.no

Hva er det mennesker gjør? Jeg synes personlig at alle dyr skal avlives på human måte, og jeg joiner n5k på sniper-oppleget hans mot jakt hvis han legger om målet til brutale pelsindustri-folk.

Er pels virkelig verdt dette? (kanskje ikke så mange av dere som bruker det, men kjærerstene deres kanskje)
Ble kvalm av å se den videoen der. Helt sykt
Hm, hvorfor i all verden dreper de den ikke først? Sparer jo mye energi. Kan ikke se at det er mer effektivt å flå dem levende.
Helt sykt, skjønner ikke hvordan slike folk klarer å sove om natta.. Alt for mange som mangler respekt for dyrene. Skulle vært strenge straffer for å gjøre slike grusomme overgrep!
Sist endret av Teegah; 6. mai 2005 kl. 15:18.
w0w... jeg synes det var knall tøft. Jeg vet dere kommer til å hate meg fordi jeg ikke har noe imot dyremisshandling, men come on.. Dette er da ikke så mye å syte over. Det er jo bare dyr. Hvorfor skal man boikotte pels når dyrene allerede er døde. Det får bare pelsprisen til å gå i været..

Dessuten synes jeg det er rå teit av folk å gå å spraye ned pels'n til folk. Folk som gjør sånn burde sperres inne på livstid.

Scha
Xandu's Avatar
Trådstarter
har vi en skap-fjortis som har kommet ut av skapet ell? høres kankje litt hysterisk ut, men dyr har nå følelser de også, og om vi mennesker skal ha utnytte av de, så bør de bli behandlet bedre enn som så...
Jeg er i grunn enig i at det hjelper lite å boikotte pels-industrien, men måten dyrene drepes på er jo helt forjævlig.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Grunnen til at de flår dyrene mens de lever er fordi pelsen på et skremt dyr er mer fyldig. Dette gir en bedre fortjeneste på det vestlige handelsmarkedet. Dyrene er i live i rundt 10 minutter etter at de er flådd.
Det er da ikkeno ille at de holdes i live 10 minutter. Dem er garantert i sjokk uansett, og det er helt sikkert ubetydelig mengde smerte de føler. Dessuten er dette skadedyr som jeg ikke synes noe synd på. Til pass for de jævla gnagerene.

Scha
Har ikke fått sett filmen enda på grun av at jeg sitter på arbeid, men synes det er helt utrolig at noen kan flå dyr mens de enda lever. Det er som om noen skulle komme og flå av oss huden mens vi lever, noe som er helt fryktelig.

Dyr har jo minst like mye følelser som oss, men skal vi være så groteske at vi vil utnytte det at de ikke klarer å uttrykke de slik at vi forstår dem? Hver og en av dem som flår et dyr levende burde blitt behandlet likt selv..
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Scha
w0w... jeg synes det var knall tøft. Jeg vet dere kommer til å hate meg fordi jeg ikke har noe imot dyremisshandling, men come on.. Dette er da ikke så mye å syte over. Det er jo bare dyr.
Scha
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over at du sier dette bare for å provosere, men et mer latterlig innlegg skal man faen leite lenge etter her selv her på freakforum.
Jeg er enkelt å greit målløs.
Greit at Scha muligens skriver for å provosere, men at noen faktisk klarer å skrive noe slikt er for meg litt mitt merkelig..
Xandu's Avatar
Trådstarter
Kansje scha hadde en traumatisk barndom, tror nok de folka på filmen fikk se sine foreldre dø av vaskebjørner eller no sånt, annen grunn fins ikke for å være så brutal.

Fra spøk til revolver så er det nok for pengene de gjør det

Der kan man se hva penger fører til...
Sist endret av Xandu; 6. mai 2005 kl. 15:35.
Jeg hadde en fin og lite traumatisk barndom. Når jeg var liten brukte vi å fiske på kaia og hoppe på fisken til det tøyt ut saker og ting av den. Er det også slemt? Fisk kjenner nemlig ikke smerte!

Scha
Scha har jo faktisk et poeng. For de som er vokst opp med denne måten å drepe dyrene på så er den jo helt ok. Hvor går grensen for om dyret kan føle eller ikke? En mygg? Eller en hund?
Men jeg ville jo tro at det er vanskeligere å flå dyret når det er levende pga. det spreller etc. Må da være enklere å bare kakke det først? :P
Sitat av Scha
Når jeg var liten brukte vi å fiske på kaia og hoppe på fisken til det tøyt ut saker og ting av den. Er det også slemt? Fisk kjenner nemlig ikke smerte!
Vis hele sitatet...
Det kan diskuteres. Om man gjør det for morro bør et gult lys lyse, men om man gjør det fordi man vil få avlivet fisken på en rask måte før man kan behandle den som mat er det ok.
Sitat av ZerBox
Det kan diskuteres. Om man gjør det for morro bør et gult lys lyse, men om man gjør det fordi man vil få avlivet fisken på en rask måte før man kan behandle den som mat er det ok.
Vis hele sitatet...
Du kan da ikke mene at du aldri nøt å pelle ut øyene på fisken da du var mindre? Det er jo morre.
Får noen venneløse folk. Slår dyrene med stokk i trynet. Det hadde vel vært kjekt om vi hadde bytten plass med dyrene så kunne et random dyr gjøre det samme.
Xandu's Avatar
Trådstarter
Når man hopper på fisken er nok ikke det for avlivingens skyld, mer for "morro" skyld.

Men når du gjør som disse her folkene, så er det HELT klart over linja. Skal man drepe så gjør man det momentant. Det er alle jegere, og alle andre burde være det, pliktet til å gjøre. Ingen dyr skal utsettes for unødvendig lidelse. Dette synes jeg en god lov. Når du da dreper et dyr ved å først flå det, og derreter drepe det er det helt over grensen.

Skulle hat et dyrepoliti, men nå virker jeg sikkert for dyrevendlig, men det er bare fordi hunden min er syk, og jeg er litt overbeskyttende for dyr i dag.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Kalakov
Scha har jo faktisk et poeng. For de som er vokst opp med denne måten å drepe dyrene på så er den jo helt ok. Hvor går grensen for om dyret kan føle eller ikke? En mygg? Eller en hund?
Vis hele sitatet...
Eller et menneske?
Om det ikke går en grense mellom fluer og hunder, så går det slik jeg ser det ingen grense mellom en hund og et menneske heller.
Personlig ser jeg ikke noe nytelse i å pine maur engang.

edit: når det kommer til pelsindustrien så er det ikke bare mishandlingen jeg reagerer på. Jeg reagerer faktisk på hele industrien. De avler opp dyr Rever/Mink osv. der de bor i bur som er 1x1 meter i flere år før de er så heldig å bli avlivet. Dette bare for at rike husfruer og pimper som P Diddy skal få lov å sprade rundt på catwalken med peilsklær som likegreit kunne vært falsk pels uten at noen hadde løftet et øyebryn.
Det er ikke akkurat slik at de bruker dyret til noe annet, det er ingen som spiser Revekjøttet.
Sist endret av tnt; 6. mai 2005 kl. 15:52.
Jeg har en morro historie å komme med.. Lærern min hadde 2 katt-ungen har var nøtt til å avlive... Han hadde svært lite lyst til å betale dyrelegen store summer for å gjøre det, så han bestemte seg for at dette klarer han selv. Så han putta kattungene i en pose, og spant den rundt (sånn man gjør med brødposen liksom). Så tok han med seg en hammer, gikk bak i hagen, og tok seg av kattene

Jeg lo godt når jeg hørte den historien. Ser for meg læren min som hammrer for harde livet.

Scha
Er det jeg som er sadist da?

Anektode: Da jeg var liten var jeg veldig redd for å drepe noen andre dyr, uansett hvilke. Jeg trodde kanskje Gud eller noe ville straffe meg. Men så en dag da jeg tuslet rundt i fjæra på Dønna hørte jeg et knas, og under foten min lå en død krabbe. Til min store forskreklse skjedde det ingenting med meg. Og jeg brukte resten av den dagen på å gå rundt å trå på forskjellige dyr jeg så i fjæra. Etter den tid har jeg alltid syns det var artig å "leke" med andre dyr på denne måten. (Vel grensen gikk da en venn av meg drepte en fugleunge med en drill, da syns jeg synd på den.)

Sitat av Scha
Jeg har en morro historie å komme med.. Lærern min hadde 2 katt-ungen har var nøtt til å avlive... Han hadde svært lite lyst til å betale dyrelegen store summer for å gjøre det, så han bestemte seg for at dette klarer han selv. Så han putta kattungene i en pose, og spant den rundt (sånn man gjør med brødposen liksom). Så tok han med seg en hammer, gikk bak i hagen, og tok seg av kattene

Jeg lo godt når jeg hørte den historien. Ser for meg læren min som hammrer for harde livet.

Scha
Vis hele sitatet...
Her jeg bor bruker faktisk noen å kaste kattungene mot en vegg når de avliver dem :O
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Kalakov
Du kan da ikke mene at du aldri nøt å pelle ut øyene på fisken da du var mindre? Det er jo morre.
Vis hele sitatet...
Jeg ventet til fisken var avlivet på en human måte før denne leken satt i gang. Det er uansett ikke barnetendenser vi snakker om her. Det er systematisk dyreplageri på sitt verste. Dyr blir skrellet mens de henger i en krok. Og ikke kom med slike tåpelige utsagn som "dyr føler ikke smerte". Dyr skyr smerte på samme måte som mennesker.
Hei, jeg heter Scha. Jeg liker når folk tror jeg er skikkelig ond og gal fordi jeg forteller at det er greit å torturere dyr. Jeg prøver desperat å få folk til å reagere og å sjokkere de som leser det jeg skriver. Egentlig er jeg snill og liker dyr, men det er ikke så stilig å skrive, dessuten er alle enige i det uansett. Klem, Scha.
Pels er greit for meg!


Så lenge den som går med det har sprunget rundt i skogen alene, funnet en bjørn (eller noe annet farlig), drept den med hendene eller kniv, flådd den, og spist kjøttet. selv!

Foreløpig har jeg enda ikke sett dette.
Xandu's Avatar
Trådstarter
scha; at folk dreper katteunger med hammer er da ingen provokasjon. Det har hendt hele tiden. Men pining derimot, er noe annet som ikke aksepteres.

Men hvis katten er blitt voksen, synes jeg at man skal gå til dyrlegen.
Sitat av Kakcoo
Jeg ventet til fisken var avlivet på en human måte før denne leken satt i gang. Det er uansett ikke barnetendenser vi snakker om her. Det er systematisk dyreplageri på sitt verste. Dyr blir skrellet mens de henger i en krok. Og ikke kom med slike tåpelige utsagn som "dyr føler ikke smerte". Dyr skyr smerte på samme måte som mennesker.
Vis hele sitatet...
Har ikke påstått at dyr ikke føler smerte. Det er jo hjernens signal om at kroppen er utsatt for noe tull. Men vil ikke tro andre dyr har samme oppfatning av smerte som oss.
Vurderte nesten å slette tråden til DonTamaso pga. usakligheter... men så kom jeg på hva jeg driver å poster, så jeg droppa det.

Anyway.. Hvor mange her har sett planet of the apes... Enn om no sånn skjer. Vi trenger erfarene dyreplagere da. Jo fler jo bedre. Skjer no sånt kommer vi til å måtte starte en dyreplager-skole, der vi utdanner dyreplager-ingenjører. Jeg skulle gjærne likt å hatt en doktorgrad i dyreplageri. Så kunne jeg leda ann angrepet mot apene.

Scha
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av DonTomaso
Hei, jeg heter Scha. Jeg liker når folk tror jeg er skikkelig ond og gal fordi jeg forteller at det er greit å torturere dyr. Jeg prøver desperat å få folk til å reagere og å sjokkere de som leser det jeg skriver. Egentlig er jeg snill og liker dyr, men det er ikke så stilig å skrive, dessuten er alle enige i det uansett. Klem, Scha.
Vis hele sitatet...
Er faktisk helt enig. Det er akkurat denne typen person jeg ser for meg at Scha er. Kanskje han ikke har noe spesielt forhold til dyr, men han liker å gjøre seg til for at vi skal tro han er ekstrem.
jeg har en historie,
jeg jobber på en grisefarm og der er det en gris som er veldig syk. Den har ett stort sår bak på venstre lår, dette såret kommer av at andre griser har spist og knagd av halen på denne stakkers grisen. Men de slemme grisene gav seg ikke med det, de spiste såret langt ned mot venstre sår. Så nå er den så svak den bare ligger og skriker i smerte når noen smatter den litt på såret. Obs, dette såret ligger sånn ca 10timer til dagen i grisenes avføring. Så nå skal denne syke grisen kanskje avlives, men hvordan skal dette gjøres? Ringe dyrlegen eller skyte den med hagla med ett slugskudd? Bor du på bondelandet så vet du at det blir garantert haglen.

Poenget med denne posten er å vise at det ikke bare er pelsdyr som har det dårlig, det finnes faktisk noe som heter oppdrift av gårdsdyr og det er ikke noen dans på roser det heller. Dem så bestemmer seg for å boikotte pels, (selv om kanskje ikke så altfor mange her på nFF bruker pels til det hverdaglige) må dere tenke på om det kanskje finnes andre dyr som lider like mye eller mer enn disse pelsdyrene.
En stor andel av de som er i mot pels er imot det fordi dyrene som går til pelsproduksjon ser relativt søte når de blir satt opp av en flink fotograf. Mens i kanskje i grunn er stygge som faen. Det er det samme med sympati for dyredrap - hunder er søte og skal ikke dø, mens fluer er stygge og kan brenne i helvete.

Personlig er jeg imot pelsindustrien fordi jeg mener det ikke er nødvendig å ta livet av noen dyr for å skape klær. Vi klarer da å lage klær som holder oss varme uten å drepe?

Problemet jeg har med drap på dyr (mennesker inngår i den kategorien) er at når det utføres mot hjelpesløse og uskyldige individer, da er det regelrett galt. Enten det er en kontorist i WTC eller en rev uti skogen.

Ang. folk som synes videoen var spennende, så synes jeg det er rart at man kan ha glede å se andre dø, enten mennesker eller rever eller hva faen det var som døde i videoen.
Sitat av tnt
Er faktisk helt enig. Det er akkurat denne typen person jeg ser for meg at Scha er. Kanskje han ikke har noe spesielt forhold til dyr, men han liker å gjøre seg til for at vi skal tro han er ekstrem.
Vis hele sitatet...
Jeg ville da tro at han skriver ironisk? For å vise at han egentlig mener det motsatte kanskje.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Kalakov
Har ikke påstått at dyr ikke føler smerte. Det er jo hjernens signal om at kroppen er utsatt for noe tull. Men vil ikke tro andre dyr har samme oppfatning av smerte som oss.
Vis hele sitatet...
Så du påstår at man må ha høy intelligens for å lide? Selvfølgelig vil ikke dyrene analysere situasjonen på samme måte som oss. Men smertefølelsen vil være til stedet.
Sitat av Kakcoo
Så du påstår at man må ha høy intelligens for å lide? Selvfølgelig vil ikke dyrene analysere situasjonen på samme måte som oss. Men smertefølelsen vil være til stedet.
Vis hele sitatet...
Når påsto jeg det? Les det som står i postene, ikke det du vil det skal stå. Selv midd føler smerte.
Xandu's Avatar
Trådstarter
Er imot pels fordi jeg ikke vil støtte at folk behandler dyr på den måten vi spå vg.no

Har egentlig ingenting med at jeg synes at vaskebjørner er søte, bare det at jeg har medlidenhet.
Nå er jeg ferdig på jobb, så jeg skal la dere være i fred....

Quote fra crew kanalen:
> ... and let the flaming begin
> les den siste posten min
<|d13m0b> Hehehe
> haha
> "har vi en skap-fjortis som har kommet ut av skapet ell?"
> gud jeg skal kose meg med denne traaden
> jeg skal faa s0ppelnerd-hippy'ene til aa koke innvendig

Anyway.. Jeg er ikke så idiot som jeg prøver å framstå her, men synes ikke det er så ille med dyredrap som dere. Dessuten ser man på videoen at dyrene blir slått bevistløs før de blir flådd, og jeg tror nokk ikke de føler så mye smerte.

Så det så.

Scha
Xandu's Avatar
Trådstarter
føler meg plutselig ikke så verdsatt av nFF lengre :P
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Kalakov
Når påsto jeg det? Les det som står i postene, ikke det du vil det skal stå. Selv midd føler smerte.
Vis hele sitatet...
Beklager hvis jeg misforstod. Men det virket som om du mener at vår oppfatning av smerte er verre en dyrs oppfatning av smerte.

*edit*

Sitat av Scha
Dessuten ser man på videoen at dyrene blir slått bevistløs før de blir flådd, og jeg tror nokk ikke de føler så mye smerte.
Vis hele sitatet...
Dyrene er ikke bevistløs når de flåes. Da forsvinner jo hele vitsen. Grunnen til at de flår dyrene levende er (som sagt) fordi skremte dyr gir en fyldigere pels.
Sist endret av Kakcoo; 6. mai 2005 kl. 16:12.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Kalakov
Jeg ville da tro at han skriver ironisk? For å vise at han egentlig mener det motsatte kanskje.
Vis hele sitatet...
Du får lese siste posten hans, nei han var ikke ironisk men gjorde seg til. Nå mener ikke jeg at crew rollen skal være så veldig seriøs, men syns det er rart at de klager på usaklige innlegg mens de faktisk holder på på den samme måten selv.
"det er bare et dyr"
Vel, mennesket er da et dyr også.. har vel ingenting imot at mennesker blir flådd levende heller da? Flådd i det hele tatt?
Xandu's Avatar
Trådstarter
Syntes jeg bestemt hadde lest ireglene at flaming ikke var lov..

dobbeltmoralister..?
Det finnes jo noen med dyremishandlings fetish. Ikke at jeg sikter mot noen spesiele:P
Er egentlig ikke særlig imot pels men det må være en annen måte å gjøre dette på enn å slå dyrene mens de lever. At man flår dyr for pelsens skyld er jo noe mennesker har gjort siden steinalderen for å overleve og uansett dreper vi jo dyr for å spise dem. Tenk på kyllinger, det eneste målet i livet deres er å spise mye og så slaktes. Jeg tenker aldri på det mens jeg spiser et saftig kyllinglår...
Sitat av reznor
At man flår dyr for pelsens skyld er jo noe mennesker har gjort siden steinalderen for å overleve
Vis hele sitatet...
Joda men i dagens samfunn, ER det livsviktig for noen å gå med pels?
I steinalderen flådde de jo dyrene fordi de trengte pelsen. Men det er vel ikke mange nå til dags som kjøper seg en god pels fordi det er så stein kaldt ute?
Rakettsau, det er kanskje ikke livsviktig for noen men det kan vell kalles en livstil.
som 50cent sier P-I-M-P.
Xandu's Avatar
Trådstarter
Nei, og hadde jeg hatt aksjer i noe pelsaksjeselskap hadde jeg nok soplgt dem, tror folk blir mer og mer bevist på hva de går med og hvor de kommer fra. Pelsindustrien kommer til å dø ut uansett...

tror og håper jeg..
Sitat av Rakettsau
Joda men i dagens samfunn, ER det livsviktig for noen å gå med pels?
Vis hele sitatet...
Er det livsviktig for deg å ha datamaskin? Lite av det vi kjøper i dag er livsviktig.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Kalakov
Er det livsviktig for deg å ha datamaskin? Lite av det vi kjøper i dag er livsviktig.
Vis hele sitatet...
Usaklig, for det er ikke så mange som stryker med som offer for dataindustrien (såvidt jeg vet)
Jeg mener et liv er et liv uansett om det er et menneske eller en hund.. (eller livet til et dyr er vel egentlig mer verdt enn et menneske). Pels er kun fin når den sitter på fine dyr, og ikke på stygge mennesker! (Ok, jeg er litt ekstem)